  • 1. Data: 2017-05-08 23:19:21
    Temat: przekazywanie adresu przy przelewie
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Witam!

    Możliwe że był niedawno taki wątek i możliwe że to nawet ja o to pytałem,
    ale jakoś nie przypominam sobie żeby były tam konkretne odpowiedzi.

    Zastanawia mnie taka sytuacja: chcę zapłacić jakieś drobiazgi (powiedzmy do
    100 złotych) w internecie - sprzedawca ma zitegrowane płatności typu
    paybylink (czyli te wszystkie firmy typu payu, dotpay, bluemedia, etc.).
    Wchodzę do swojej bankowości elektronicznej i w zasadzie robię przelew na
    konto danego pośrednika prowadzone w danym banku (żeby płatność mogła być
    zaksięgowana możliwie szybko przez pośrednika).

    Orientujecie się może które banki przekazują jakie informacje wraz z
    przelewem relizowanym jako element takiego paybylinka? Na pewno idzie numer
    rachunku bankowego zleceniodawcy, prawie na pewno imię i nazwisko
    zleceniodawcy (osoba fizyczna). Który bank nie przekaże adresu podanego do
    wiadomości banku? Przypominam że to taki specjalny rodzaj przelewu
    wewnętrznego będzie.

    A może orientujecie się, jakie dane potem przekazują poszczególni pośrednicy
    do swoich klientów? No na pewno potwierdzają, że dany identyfikator
    płatności ma u nich status "zapłacony" - pewnie imię i nazwisko też będzie
    przez wszystkich przekazane - a inne dane? Numer rachunku zleceniodawcy?
    Adres zleceniodawcy?

    Chciałbym to wiedzieć, bo często się teraz coś kupuje przez internet i
    ogólnie nie jest moim marzeniem, aby sprzedawca znał mój adres podany do
    wiadomości banku (zwykle jest to jednak adres zameldowania). Wiem, że część
    z tych firm prowadzi jakby rachunki płatnicze (albo ogólnie pozwala na
    przechowywanie u nich środków) i pozwala płacić z tego ich wewnętrznego
    rachunku - ale przecież nie będę trzymał kasy w każdej z takich firm (a tych
    dużych jest przynajmniej pięć w Polsce) żeby raz na jakiś czas płacić za
    pośrednictwem jednej z nich.

    --
    Wysłane z pola.

  • 2. Data: 2017-05-09 18:20:27
    Temat: Re: przekazywanie adresu przy przelewie
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > A może orientujecie się, jakie dane potem przekazują poszczególni
    > pośrednicy
    > do swoich klientów?

    Dwa przelewy realizowane przez BLUE MEDIA S.A.
    Jeden przybyl z adresem, drugi bez.

  • 3. Data: 2017-05-09 18:22:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ciekawe także przy rachunkach wspólnych - ilu współwłaścicieli (i którego) dane są
    przekazywane?

    -----

  • 4. Data: 2017-05-09 18:33:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-09, ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > Ciekawe także przy rachunkach wspólnych - ilu współwłaścicieli (i którego) dane są
    przekazywane?

    Przekazuje tyle ile dostaje z banku.
    W takim mBanku zawsze jest 1 nadawca przelewu (osoba zlecająca).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2017-05-09 19:37:58
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W innym mi znanym występuje obydwu współwłaścicieli, z tym że na pierwszym miejscu
    zlecający (i jego adres przy różnych adresach).

    -----

  • 6. Data: 2017-05-10 00:13:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 08 May 2017 23:19:21 +0200, janek z pola <a...@e...pl>
    wrote:

> [...]
    >przez wszystkich przekazane - a inne dane? Numer rachunku zleceniodawcy?
    payu: z danych bankowych: nazwa klienta, adres, nr konta
    przelewy24: z danych bankowych: nazwa banku i md5 z nr konta

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl