  • 1. Data: 2004-01-30 15:05:30
    Temat: [mBank] posty z forum
    Od: devnull <d...@n...net>

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=114
    767&t=114767
    Autor: Karol ()
    Data: 04-01-30 13:37

    Wysłałem do mBanku taki o to mail:

    Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie dlaczego mBank bezczelnie okłamuje
    swoich klientów podając błędne dane jeśli chodzi o koszt utrzymania rachunku w
    mBanku (chodzi mi o "sprytny" wykresik słupkowy na Państwa stronach)? Czy tak
    trudno przyznać się do tego, że nie jesteście już wiodącym bankiem jeśli chodzi
    o bankowość elektroniczną i nie możecie już chwalić się, że jesteście bankiem
    najtańszym (prawdopodobnie same dane o ilości zamykanych rachunków powinny
    Państwu to już uświadomić)? Sam jestem jednym z klientów, którzy mimo iż byli z
    mBankiem od początku jego powstania, są teraz w okresie wypowiedzenia i złożyli
    już wniosek o otwarcie konta w VW Bank (przed rezygnacją z Państwa usług nie
    powstrzymał mnie nawet przyznany mi niedawno kredyt odnawialny). Pozwolę sobie
    jeszcze zamieścić tutaj list jednego z klientów zamieszczony na Forum mBanku:

    "Oto streszczenie postu z dnia wczorajszego, który admin wkrótce "przezornie"
    usunął z Forum.

    Tytuł: Jak z czarnego zrobić białe.

    Co sądzicie o zamieszczonym na stronie mBanku porównaniu kosztów rocznej
    obsługi konta bankowego w Polsce? (www.mbank.com.pl/zmiany.html)

    W rankingu wygrał mBank!
    Zagraża mu tylko VwBank direct (reszta peletonu daleko w tyle), ale też
    udało się go wymanewrować. Wystarczyło przyjąć określoną metodologię badań,
    pewne koszty pominąć, nawet założyć wypłaty z bankomatu w takiej wysokości
    by u konkurencji były płatne i sprawa załatwiona.

    Nieważne jest, że dostęp telefoniczny w mBanku jest płatny, a w Vw darmowy
    (nie każdy ma Internet, jak również nie wszystko da się przez niego
    załatwić), że coraz popularniejsze polecenie zapłaty w mBanku kosztuje, a w Vw
    nie, że przelewy w mBanku płatne, a w Vw nie. Nieważne że w Vw zamiast 4
    razy miesięcznie po 200 zł, można wypłacić 2 razy po 400 zł by uniknąć
    jakiegokolwiek kosztu, nieważne że dla większości klientów spoza dużych
    miast wypłata z obcego bankomatu (bo na taki są skazani) w najgorszym razie
    (? zł) będzie kosztować w Vw 1,5 zł, a w mBanku 5 zł, itp. itd.
    I mimo, że w Vw wszystkie usługi podstawowe - w odróżnieniu od mBanku - są
    CAŁKOWICIE BEZPŁATNE, mBank dalej dzierży prym najmniej "kosztownego" banku.

    Ja jednak wolę rachunek w tym bardziej "kosztownym" banku ponieważ przy
    zasilaniu konta z przelewów zakładu pracy, posługiwaniu się kartą Visa
    Electron, przy pobieraniu po 400 zł z dowolnego bankomatu w kraju, obsłudze
    internetowej za pomocą tokena, telefonicznych kontaktach z Vw linią,
    uruchomionych dwóch poleceniach zapłaty (telefon stacjonarny i komórka),
    przelewach zdefiniowanych i niezdefiniowanych i wielu innych czynnościach,
    dalej NIE PŁACĘ NIC! Nawet owych 16 zł rocznie wykazanych w zestawieniu dla
    Vw. Natomiast w 11,50 zł rocznie w mBanku na pewno bym sie nie zmieścił bo same
    polecenia zapłaty kosztowałyby 24 zł. A przelewy?
    To tyle uzupełniających informacji do tego rankingu."

    Jeszcze coś od siebie...nie chodzi tu nawet aż tak bardzo o te wprowadzane
    50gr. opłaty za przelew zewnętrzny, a bardziej chyba o to, że klienci poczuli
    się oszukani i przestali ufać mBankowi, który uprawia propagandę (patrz
    porównanie opłat za prowadzenie rachunku w różnych bankach) zamiast rzeczowo
    informować klientów. Tu w końcu chodzi o nasze pieniądze. Obawiam się jednak,
    że hasło "Ludzi i pieniądze traktujemy serio" stało się tym samym hasłem
    nieaktualnym. Życzę Państwu mniej marketingowego bełkotu, a więcej troski o
    klienta. Być może chodziło Państwu o to by mBank stał się bankiem elitarnym?
    Jeśli tak to cel został osiągnięty jednak proszę pamiętać, że ludzie potrafią
    liczyć (zwłaszcza ci z dużymi pieniędzmi, a jak mniemam o takich bankowi
    najbardziej chodzi) i nie opierają swych sądów jedynie na podstawie kłamliwie
    pokazanych im słupków na wykresie. To mSkandal!!
    Pozdrawiam serdecznie
    Odchodzący klient

    Autor: rfk ()
    Data: 04-01-30 13:59

    Witam,

    Wprowadzenie oplat za przelewy wykonywane wlasnorecznie przez Internet w banku,
    ktory mial kiedys ambicje byc najtanszym, najbardziej nowoczesnym i przyjaznym,
    to skandal.

    te 50 groszy to nie majatek, ale tu nie o to chodzi. Tu chodzi o idee, zasady i
    slowa, ktorymi przyciagneliscie do siebie tylu Klientow - BRAK OPLAT
    (pamietacie jeszcze te swoje reklamy?). Czy nie macie kaca moralnego, ze tylu
    ludzi po prostu oklamaliscie?

    Otworzylem juz konto w VW Bank. Przekieruje tez tam moja pensje.

    Szkoda, mBanku... szkoda. Piekne idealy legly w gruzach zwyklego beszczelnego
    oszustwa.

    Powodzenia,

    rfk

  • 2. Data: 2004-01-30 17:12:27
    Temat: Re: [mBank] posty z forum
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik devnull napisał:

    Devnull od teraz idziesz u mnie na devnull. Mam Cie dosyc. Pierdolisz
    jak potrzaskany.

    Bartol

  • 3. Data: 2004-01-30 18:06:25
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 30 Jan 2004 18:12:27 +0100, Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >Użytkownik devnull napisał:
    >
    >Devnull od teraz idziesz u mnie na devnull. Mam Cie dosyc. Pierdolisz
    >jak potrzaskany.

    Ej Ty, kulturalny inaczej, moze mi powiesz w ktorym miejscu? Przeciez w tym
    watku jedynymi moimi slowami jest tytul postu.

    dn

  • 4. Data: 2004-01-30 18:21:31
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał w wiadomości

    > Ej Ty, kulturalny inaczej, moze mi powiesz w ktorym miejscu? Przeciez w
    tym
    > watku jedynymi moimi slowami jest tytul postu.

    devnull - nie przejmuj się...
    Kultura niektórych ludzi odwiedzającym tę grupę jest gdzieś "w okolicach"
    podmostowego pijaczka...
    (nie ubliżając pijaczkom, bo to choroba...).
    Druga sprawa to ortografia... przyszły mgr bądź mgr inż. mówi "wogule" i
    zamiast przeprosić jeszcze pyskuje...
    Żenada...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 5. Data: 2004-01-30 18:32:16
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/30/2004 7:06 PM, devnull wrote:

    > Ej Ty, kulturalny inaczej, moze mi powiesz w ktorym miejscu? Przeciez w tym
    > watku jedynymi moimi slowami jest tytul postu.

    Zachodzi chyba jakaś analogia, co ją funkcjonariusze jedynie
    dostrzegają: - skoro nie widać, że kradnie, to pewnie kradnie strasznie
    dużo!

    Skoro "nic" nie powiedziałeś, jak zacytował Twój przedpiszca, to pewnie
    mówisz jakieś strasznie niedobre rzeczy ;-)

    Podobno prawdziwy mężczyzna nie stara się, by wszyscy go lubili - więc
    jesteś w dobrym towarzystwie - choć nielicznym.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-01-30 19:00:42
    Od: Krystek <k...@m...virtual-space.org.pl_>

    Wiesz, devnull, wcale nie ddziwię się, że ludzie mają dosyć czytania co
    drugiego posta o tym jak to mBank ich "oszukał". Co i raz wrzucasz na
    grupę posty mówiące, że mBank zmieniając swoją filozofię, hasła
    reklamowe oszukał klientów. Na jakim świecie Ty żyjesz? Czy naprawdę do
    Ciebie nie dociera, że bank to biznes, interes. Ty byś pewnie chciał,
    żeby nic się nie zmieniało, było jak dawniej. Każdy by chiał. Ciekawe,
    co byś powiedział, gdyby przez to, że mBank nie wprowadził opłat musiał
    za kilka miesięcy zwinąć się z rynku, ogłosić upadłość. No bo skoro ich
    darmowa filozofia się nie sprawdziła zmuszeni są do zamknięcia interesu?
    Co byś wtedy mówił? Wszystko się zmienia i bank, jak każda firma musi
    reagować na sytuację na rynku, by na tym trynku móc się utrzymać.
    Inaczej zje go konkurencja. Powiadzasz, że byłeś mRadnym, a teraz
    zachowujesz się tak, jakbyś wypowiedział swoja prywatną wojnę z
    mBankiem. Bo zmienili swoją filozofię... Jesteś przewrażliwiony, odpuść
    sobie. Jak widzisz, życie toczy się dalej i kilku "krzykaczy" nie
    zakłóci wprowadzenia decyzji Zarządu BRE w życie. Skoro tak Ci przykro,
    ze mBank zmienił się "na gorsze", to może zrób jakąś pikietę, zbierz
    niezadowolonych, zaproście media, powiedzcie co was boli szerszej masie
    ludzi, ale błagam, nie wylewajcie swoich żali na pl.biznes.banki. Ileż
    można. Dowcip jest fajny na początku, ale gdy obiegnie świat i każdy go
    zna, staje się nudny. Kilka razy zajrzałem na czat mBanku i wcale nie
    dziwię się, że pracowników BRE nie ruszają pretensje pod ich adresem -
    bo jak wchodzi smarkacx, który trzyma 50 zł na koncie na zakupy na
    Allegro i na powitanie mówi: mBank jest chu... sper... z opłatami to
    naprawdę świadczy to o poziomie protestujących. Sam decydujesz, czy
    godzisz się na nowe warunki prowadzenia rachunku, czy też nie.
    Przychodzi do Ciebie nowa umowa i albo ją akceptujesz, albo zamykasz
    konto. A dokładanie filozofii tam, gdzie w gre wchodza pieniądze jest,
    hmmm... Widzisz, niektórzy zgadzają się z filozofią CitiBanku, czy PeKaO
    SA i za tę filozofię płacą odpowiednio więcej. Ale to ICH WYBÓR.
    Zachowujecie się jak pseudokibice Adama Małysza. Kiedy wygrywał i był w
    świetnej formie mówili: Super Adam, To jest gość. A kiedy nie jest już
    taki dobry to mówią o nim: ale ciul, dupa nie skoczek, albo coś jeszcze
    gorszego. Więc nie dramatyzujcie już tyle i wyluzujcie...

    K.

  • 7. Data: 2004-01-30 19:08:15
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/30/2004 8:00 PM, Krystek wrote:
> [...]
    > reklamowe oszukał klientów. Na jakim świecie Ty żyjesz? Czy naprawdę do
    > Ciebie nie dociera, że bank to biznes, interes.
    [...]
    Niektórzy dodają, że taki sam jak każdy inny.

    Chciałbym jednak zobaczyć wyraz twarzy mojego klienta, gdy przy zakupie
    towaru za 10k "na krechę" dałbym mu papier do podpisu, że poddaje sie
    egzekucji do 100k "jakby co", wpisałbym mu sie do dowodu
    rejestracyjnego, a przy kwocie 50k na hipotekę.

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-01-30 19:59:01
    Od: devnull <d...@n...net>

    >grupę posty mówiące, że mBank zmieniając swoją filozofię, hasła
    >reklamowe oszukał klientów. Na jakim świecie Ty żyjesz? Czy naprawdę do
    >Ciebie nie dociera, że bank to biznes, interes. Ty byś pewnie chciał,

    MBank to nie byl bank taki jak inne banki, stad glosy sa takie a nie inne, nie
    dociera to do Ciebie?

> [...]
    >za kilka miesięcy zwinąć się z rynku, ogłosić upadłość. No bo skoro ich
    >darmowa filozofia się nie sprawdziła zmuszeni są do zamknięcia interesu?

    Dlaczego sie nie sprawdzila, wzrost jest staly i depozytow i klientow i
    zaciaganych kredytow, a ze komus cierpliwosci nie starczylo lub nie umie
    zarzadzac to zupelnie inna sprawa.

    >Co byś wtedy mówił? Wszystko się zmienia i bank, jak każda firma musi
    >reagować na sytuację na rynku, by na tym trynku móc się utrzymać.

    Ale chodzi o styl tej reakcji. Mbank nie mial relacji z klientami takiej samej
    jak inne banki, wiec i styl wprowadzenia tak zasadniczych zmian powinien byc
    inny niz gdzie indziej. Jak sadzisz dlaczego takiej burzy i okrzykow, ze
    klienci sie czuja oszukani nie bylo w przypadku innych bankow, a jest tylko tu?

    >Inaczej zje go konkurencja. Powiadzasz, że byłeś mRadnym, a teraz

    W ktorym miejscu?

    >ze mBank zmienił się "na gorsze", to może zrób jakąś pikietę, zbierz
    >niezadowolonych, zaproście media, powiedzcie co was boli szerszej masie
    >ludzi, ale błagam, nie wylewajcie swoich żali na pl.biznes.banki. Ileż

    pbb obok forum mbanku jest najlepszym miejscem na takie narzekania, wiec daruj
    sobie.

    >konto. A dokładanie filozofii tam, gdzie w gre wchodza pieniądze jest,
    >hmmm... Widzisz, niektórzy zgadzają się z filozofią CitiBanku, czy PeKaO

    Przypominam Ci, ze to mBank dokladal te filozofie, wiec niech teraz odczuje
    konsekwencje swojej polityki.

    >SA i za tę filozofię płacą odpowiednio więcej. Ale to ICH WYBÓR.

    Citibank i pekao nie chelpily sie zadna filozofia, tam byl tylko biznes plan,
    to mbank mamil filozofia, to nie jest wymysl klientow mbanku tylko samego
    mbanku.

    dn

  • 9. Data: 2004-01-30 20:15:35
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości

    > Devnull od teraz idziesz u mnie na devnull. Mam Cie dosyc. Pierdolisz
    > jak potrzaskany.

    Buźka Bartol ;)

    SP na L4

  • 10. Data: 2004-01-30 20:17:00
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał w wiadomości

    > Ej Ty, kulturalny inaczej, moze mi powiesz w ktorym miejscu? Przeciez w
    tym
    > watku jedynymi moimi slowami jest tytul postu.

    Jedyne słowa to tytuł postu ?

    Boże ... jak ja lubię rzeczowe dyskusje polegające na CTRL + C i CTRL+V ...

    Naprawdę ... Niczym mkarwan na radiomaryjnej grupie ...

    SP na L4