  • 21. Data: 2017-03-21 14:22:26
    Temat: Re: mBank, limity transakcyjne i Netflix
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6a3935cd-9d72-467a-86ce-1637af8e85a1@go
    oglegroups.com...
    >I tak chyba powinno byc.
    >Umówił się z Netfixem że ten będzie mu co miesiąc(?) kartę obciążał.
    >Wyzerowanie limitów nie unieważnia ich umowy.
    >To tak jakby konto do 0zł wyczyścił, później debetów ką offline
    >gdzieś tam zapłącił i miał pretensje że bank mu to konto obciążył,

    A moze sluszne pretensje, bo po to wybieral debetowke, zeby takich
    offline platnosci nie bylo :-)

    Kiedys byla Visa Electron, ale to drugie slowo dyskretnie skreslili ..

    >Autor powinien zacząć wyjaśnianie od Netfixa- czy im się ta kasa
    >należała czy nie?

    A czemu nie od banku - nie nalezalo placic, a potem niech Netfix
    wyjasnia :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-03-21 14:26:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 14:14:49 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Nie mogą być wyższe od rzeczywistych kosztów. O odniesieniu do odsetek
    > pierwsze słyszę.

    Art. 33a. W przypadku gdy łączna wysokość opłat z tytułu zaległości w spłacie
    kredytu, o których mowa
    w art. 30 ust. 1 pkt 11, oraz odsetek za opóźnienie naliczonych konsumentowi
    przekracza kwotę odpowiadającą kwocie
    odsetek maksymalnych za opóźnienie, o których mowa w art. 481 § 21 Kodeksu cywilnego,
    obliczonych od kwoty
    zaległości w spłacie kredytu, należnych na dzień pobrania tych opłat lub odsetek,
    należy się tylko kwota opłat
    i odsetek odpowiadająca kwocie tych odsetek maksymalnych za opóźnienie."

  • 23. Data: 2017-03-21 14:36:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 14:22:32 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A moze sluszne pretensje, bo po to wybieral debetowke, zeby takich
    > offline platnosci nie bylo :-)

    Czepiasz się
    A gdyby kredytów ka tak zrobił?
    Limit wykorzystany na max i jeszcze kilka płatności offline dokonał?

    >A czemu nie od banku - nie nalezalo placic, a potem niech Netfix
    >wyjasnia :-)

    I w sumie tak zrobił i jest jak piszesz. Bank mu odpowiedział że sporną kwotę "na
    *razie* zwrócą mu na rachunek i dalej będą sobie wyjaśniać. Jakby się okazało ze
    reklamacja niezasadna to sobie tą kasę ściągną od niego.
    Bank tu się bardzo przyzwoicie akurat zachował

  • 24. Data: 2017-03-21 14:51:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-21 o 14:26, Kris pisze:

> [...]
    należy się tylko kwota opłat
    > i odsetek odpowiadająca kwocie tych odsetek maksymalnych za opóźnienie."

    Pudło.
    To jest w przypadku umowy kredytu. Niedozwolony debet nim nie jest :P

    --
    Pete

  • 25. Data: 2017-03-21 14:58:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 14:51:13 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Pudło.
    > To jest w przypadku umowy kredytu. Niedozwolony debet nim nie jest :P
    skoro tak twierdzisz
    Ja tam się nie upieram.
    Ale pewien jesteś?

  • 26. Data: 2017-03-21 15:00:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Czepiasz się
    >A gdyby kredytów ka tak zrobił?
    >Limit wykorzystany na max i jeszcze kilka płatności offline dokonał?

    A to prawde mowiac nie znalazlem w banku odpowiedzi - bank nie
    autoryzuje dalszych transakcji, czy przywali mi kare za przekroczenie
    limitu, bo sam mam sobie liczyc ile juz wydalem :-)

> [...]
    >od niego.
    >Bank tu się bardzo przyzwoicie akurat zachował

    Ale to juz po pewnych wyjasnieniach, i pod warunkiem przyslania kopii
    wypowiedzenia.

    A moze jednak bank powinien dbac o swego klienta i nie placic :-)
    Na razie to chyba jednak takich bankow nie ma ... co sie dziwic, od
    bezgotowkowych maja prowizje :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-03-21 15:13:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 15:01:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to juz po pewnych wyjasnieniach, i pod warunkiem przyslania kopii
    > wypowiedzenia.

    A wg Ciebie powinno być inaczej

    > A moze jednak bank powinien dbac o swego klienta i nie placic :-)
    > Na razie to chyba jednak takich bankow nie ma ... co sie dziwic, od
    > bezgotowkowych maja prowizje :-)

    A jak bank wg Ciebie powinien postąpić?
    Człowiek umowę z Netfix zawarł, Netfix zgodnie z umową(tak zakładam, może się
    mylę)obciążenie zrobił i niby czemu bank ma tego nie zrealizować? Dodatkowo tu było
    zapewne w ramach dopuszczalnego, ustawionego przez klienta limitu.

  • 28. Data: 2017-03-21 16:18:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Pudło.
    >To jest w przypadku umowy kredytu. Niedozwolony debet nim nie jest :P

    Hm, debet ma w sobie cos z kredytu :-)

    J.

  • 29. Data: 2017-03-21 16:24:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A wg Ciebie powinno być inaczej

    >A jak bank wg Ciebie powinien postąpić?
    >Człowiek umowę z Netfix zawarł, Netfix zgodnie z umową

    No coz, mnie sie nie podoba, ze kazdy moze pieniadze z mojego konta w
    banku zabrac.
    Czy przez karte, czy przez PZ ... jakas wieksza kontrole bym chcial.

    >(tak zakładam, może się mylę)obciążenie zrobił i niby czemu bank ma
    >tego nie zrealizować?
    >Dodatkowo tu było zapewne w ramach dopuszczalnego, ustawionego przez
    >klienta limitu.

    A mogl klient ustawic limit ? No mogl, ale musialby sobie karty
    zablokowac.
    A przeciez klient limit ustawil, tylko bank jakos kiepsko wyjasnil,
    ktory limit jest od czego.

    To niech teraz bank placi :-)

    Ewentualnie Netflix oszukal ... pare odrzuconych platnosci moze by go
    oduczylo oszukiwac :-)

    Karty wywalic ?

    J.

  • 30. Data: 2017-03-21 20:36:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-21 o 14:58, Kris pisze:

    > skoro tak twierdzisz
    IMHO
    > Ja tam się nie upieram.
    > Ale pewien jesteś?

    Absolutnie nie, ponieważ staram się nie wpaść w te sidła. Ale: ustawa
    którą przytoczyłeś jest ustawą o kredycie konsumenckim, w szczególności
    cytowany artykuł mówi co musi taka umowa zawierać.

    W przypadku debetu niedozwolonego umowy na tę okoliczność nie ma, co
    najwyżej umowa prowadzenia rachunku.
    Tam ograniczeń do kosztów nie ma.

    --
    Pete