  • 1. Data: 2017-03-21 07:42:12
    Temat: mBank, limity transakcyjne i Netflix
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Czołem, Grupo!

    Przypadek następujący:
    1. W Serwisie Transakcyjnym mBanku ustawione są limity na transakcje
    internetowe, telefoniczne i korespondencyjne - 0zł.

    2. Dane karty zostały podane Netflixowi

    3. Pomimo to, Netflix dokonał skutecznego obciążenia karty

    4. Pan na infolinii chce mnie przekonać, że na pewno byłem w Amsterdamie,
    tylko nie pamiętam. A reklamacji mi nie wolno złożyć.

    5. Kolejny pan na infolinii z oporami, ale pozwala mi złożyć reklamację.

    6. Odpowiedź na reklamację:

    https://ibb.co/kuaXyv

    Jakieś pomysły?

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2017-03-21 08:32:00
    Temat: Re: mBank, limity transakcyjne i Netflix
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 07:42:14 UTC+1 użytkownik Yakhub napisał:

    > Jakieś pomysły?
    Całkiem sensownie odpowiedzieli wg mnie
    Nie bardzo jest się do czego przyczepić
    Jeśli już to do Netflixa odnośnie formatu obciążenia. Subskrypcji nie anulowałeś(?)
    to i Netflix kartę obciążył

  • 3. Data: 2017-03-21 08:43:10
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 21 Mar 2017 00:32:00 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Całkiem sensownie odpowiedzieli wg mnie
    > Nie bardzo jest się do czego przyczepić
    > Jeśli już to do Netflixa odnośnie formatu obciążenia. Subskrypcji nie anulowałeś(?)
    to i Netflix kartę obciążył

    Jaki cel zatem mają "limity transakcyjne"?

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2017-03-21 08:50:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Yakhub <a...@a...aa> writes:

> [...]
    >
    > 2. Dane karty zostały podane Netflixowi
    >
    > 3. Pomimo to, Netflix dokonał skutecznego obciążenia karty
    Kiedyś czytałem o tym, że po podaniu danych niektórzy "symulowali"
    normalne obciążenie w terminalu i tak wychodziłoby tutaj.

    [..]
    > https://ibb.co/kuaXyv
    >
    > Jakieś pomysły?
    A właściwie to o co ci chodzi?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Ogólny sens [helpa z W98] jest poprawny. Pod warunkiem, że z góry

  • 5. Data: 2017-03-21 09:13:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Yakhub <a...@a...aa> writes:

    anulowałeś(?) to i Netflix kartę obciążył

    > Jaki cel zatem mają "limity transakcyjne"?

    Powinny się nazywać "autoryzacyjne" - one obowiązują w przypadku
    autoryzacji (czyli swego rodzaju "zapytania" o to czy można obciążyć)
    Natomiast jak przychodzi obciążenie, to już raczej bank musi je wykonać.
    (Nie nie wiem, jak sie ma do tego limit 'korespondencyjny')
    KJ

    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
    -- Aleister Crowley

  • 6. Data: 2017-03-21 09:16:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 08:43:11 UTC+1 użytkownik Yakhub napisał:

    > Jaki cel zatem mają "limity transakcyjne"?
    Jak sam napisałeś limity sa na transakcje internetowe, telefoniczne i
    korespondencyjne.
    MBank Tobie napisał że Netflix obciążając Twoją kartę zrobił to nie jako transakcja
    internetowa tylko jako "fizyczny" zakup.
    I Od tej strony jedynie widzę pole do manewru dla Ciebie- błędny format zapytania
    autoryzacyjnego.
    Co z tego wyjdzie nie mam pojęcia.

  • 7. Data: 2017-03-21 09:17:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 08:51:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Kiedyś czytałem o tym, że po podaniu danych niektórzy "symulowali"
    > normalne obciążenie w terminalu i tak wychodziłoby tutaj.

    I tak właśnie wg mBanku zrobił Netflix.
    Od tej strony spróbować reklamacji trzeba

  • 8. Data: 2017-03-21 09:35:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 08:43:11 UTC+1 użytkownik Yakhub napisał:

    > Jaki cel zatem mają "limity transakcyjne"?
    Nie miałem nigdy karty w mbanku to i nie wiem jakie tam limity można ustawić.
    Pisałeś o limitach "internetowe, telefoniczne i korespondencyjne - 0zł. "
    Jakie jeszcze tam masz i jak ustawione?
    Limit gotówkowy i bezgotówkowy(czy coś w tym stylu) tam się osobno nie definiuje?
    O tu to opisali
    https://www.mbank.pl/pomoc/info/konta/limity-autoryz
    acyjne.html

    Tu ćoś więcej jest

    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,308
    1,czym-sa-limity-autoryzacyjne-oraz-do-czego-sluza.h
    tml

    Na trzecim obrazku widać że są limity:
    -bezgotówkowy
    -korespondencyjny telefoniczny
    -interenetowy
    Rozumiem ze dwa ostatnie miałeś na "0zł" ale pierwszy raczej na wyzśżą kwotę.
    Netflix obciążył w ramach pierwszego limitu- "zwykła" płatność bezgotówkowa

  • 9. Data: 2017-03-21 10:29:39
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    https://ibb.co/j5VRQa

    --
    Yakhub

  • 10. Data: 2017-03-21 10:31:34
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 21 Mar 2017 08:50:35 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > A właściwie to o co ci chodzi?

    Czy w obec powyższego, jestem w stanie w jakikolwiek sposób zablokować
    możliwość wykonywania transakcji bez fizycznego użycia karty?

    --
    Yakhub