  • 11. Data: 2017-03-21 10:51:45
    Temat: Re: mBank, limity transakcyjne i Netflix
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Yakhub <a...@a...aa> writes:

    > Czy w obec powyższego, jestem w stanie w jakikolwiek sposób zablokować
    > możliwość wykonywania transakcji bez fizycznego użycia karty?

    Nie.
    O ile wiem jak przyjdzie obciążenie, to bank musi je wykonać.

    KJ

    If a thing's worth having, it's worth cheating for.
    -- W. C. Fields

  • 12. Data: 2017-03-21 10:58:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 10:29:39 UTC+1 użytkownik Yakhub napisał:

    > https://ibb.co/j5VRQa

    Zapewne obciążyli w ramach tego 1000zł transakcji bezgotówkowych

  • 13. Data: 2017-03-21 10:59:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 10:31:34 UTC+1 użytkownik Yakhub napisał:

    > Czy w obec powyższego, jestem w stanie w jakikolwiek sposób zablokować
    > możliwość wykonywania transakcji bez fizycznego użycia karty?

    Raczej nie.
    Możesz ew zgłaszać reklamacje że nie dokonałeś danej transakcji

  • 14. Data: 2017-03-21 11:05:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >Czy w obec powyższego, jestem w stanie w jakikolwiek sposób
    >zablokować
    >możliwość wykonywania transakcji bez fizycznego użycia karty?

    Tak ogolnie, to wydaje mi sie ze nie.
    Ten system od zawsze tak zrobiony, ze sprzedawca moze karte obciazyc,
    o ile tylko zna jej numer.
    A jak zle obciazyl, to potem sie wyjasni.

    I teraz mozesz:
    a) napisac do netflixa, ze nie chciales przedluzac, moze zwroca - tak
    bedzie najprosciej i najszybciej :-)

    b) pokopac sie z koniem i przymusic mbank do reklamacji.
    Nie wlaczyli ci przypadkiem 3D secure ostatnio ?
    Dodatkowy argument, ze nie powinni realizowac obciazenia.

    c) zamknac karte i konto, nie chce bank wspoldzialac, to zegnam.
    Gdzie indziej co prawda bedzie tak samo, ale satysfakcja
    pozostanie :-)

    d) zrobic sobie wirtualna karte debetowa do takich platnosci. Bedzie
    do subkonta, subkonto puste, to nie obciaza.
    Chociaz ... **** ich tam wie - moze i obciaza, a potem Ciebie za
    debet :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-03-21 12:11:14
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 21.03.2017 10:31, Yakhub wrote:

    > Czy w obec powyższego, jestem w stanie w jakikolwiek sposób zablokować
    > możliwość wykonywania transakcji bez fizycznego użycia karty?

    To jest dobre pytanie do banku. Pytania należy do nich kierować tak, aby
    odpowiedz była TAK/NIE. Bo inaczej będą kręcić i motać. Spytaj ich, czy
    gdybyś ustawił wszystkie limity na 0 to czy karta zoatałaby obciążona
    (TAK/NIE). Jeśli TAK to na jakiej podstawie. I tu już niech tłumaczą.

    JaceK

  • 16. Data: 2017-03-21 13:20:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Mar 2017 10:31:34 +0100, w
    <1t6xus1k521oj$.1oer8qj6obli5.dlg@40tude.net>, Yakhub <a...@a...aa> napisał(-a):

    > Czy w obec powyższego, jestem w stanie w jakikolwiek sposób zablokować
    > możliwość wykonywania transakcji bez fizycznego użycia karty?

    Dlatego wszystkie karty wirtualne, sprzedawane swojego czasu przez mBank za
    20zł, to pic-na-wodę-fotomontaż.

    Limit 0zł dotyczy autoryzacji. Bank pyta się czy może, bank odpowiada, że tak,
    ale na maks. 0zł :)

    Jeżeli przychodzi do banku obciążenie, to bank zawsze obciąża kartę, limit nie
    ma znaczenia. Przychodzi "nakaz zapłaty" to bank go wykonuje.

    I to raczej normalne, że netflix wysyła obciążenie -- chyba zawsze się tak
    dzieje przy subskypcji (tylko pierwsza płatność jest z autoryzacją).

  • 17. Data: 2017-03-21 13:21:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Mar 2017 11:05:12 +0100, w <58d0fada$0$645$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > d) zrobic sobie wirtualna karte debetowa do takich platnosci. Bedzie
    > do subkonta, subkonto puste, to nie obciaza.
    > Chociaz ... **** ich tam wie - moze i obciaza, a potem Ciebie za
    > debet :-)

    Właśnie tak będzie. Plus opłata za niedozwolony debet, upomnienie telefoniczne
    i monit poleconym ;D

  • 18. Data: 2017-03-21 13:22:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Mar 2017 12:11:14 +0100, w
    <58d10a54$0$17315$c3e8da3$d...@n...astraweb.com
    <JaceK@wu_pe.pe_el> napisał(-a):

> [...]
    > odpowiedz była TAK/NIE. Bo inaczej będą kręcić i motać. Spytaj ich, czy
    > gdybyś ustawił wszystkie limity na 0 to czy karta zoatałaby obciążona

    Tak, byłabby.

    > Jeśli TAK to na jakiej podstawie.

    Na podstawie umów z klientem, umów pomiędzy bankiem a Visą/MC :)

  • 19. Data: 2017-03-21 14:11:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 13:26:29 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Właśnie tak będzie.
    I tak chyba powinno byc.
    Umówił się z Netfixem że ten będzie mu co miesiąc(?) kartę obciążał.
    Wyzerowanie limitów nie unieważnia ich umowy.
    To tak jakby konto do 0zł wyczyścił, później debetów ką offline gdzieś tam zapłącił i
    miał pretensje że bank mu to konto obciążył,
    Autor powinien zacząć wyjaśnianie od Netfixa- czy im się ta kasa należała czy nie?

    > Plus opłata za niedozwolony debet, upomnienie telefoniczne
    > i monit poleconym ;D
    Od dłuższego już czasu opłaty windykacyjne łacznie nie mogą być wyższe jak odsetki
    karne(a te sa limitowane)

  • 20. Data: 2017-03-21 14:15:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-21 o 14:11, Kris pisze:
    > Od dłuższego już czasu opłaty windykacyjne łacznie nie mogą być wyższe jak odsetki
    karne(a te sa limitowane)

    Nie mogą być wyższe od rzeczywistych kosztów. O odniesieniu do odsetek
    pierwsze słyszę.

    --
    Pete