    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank lekcewazy zapytania klientow
    Date: Mon, 3 Feb 2003 22:13:06 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179018134.chello.pl

    Użytkownik wrote:
    > Moje doswiadczenia sa fatalne.
    > 1) pracownicy mB odpowiadajac na pytanie pomijaja jego tresc,
    > 2) nie odpowiadaja na moje pytanie,
    > 3) pisza o rzeczach, o ktore nie pytalem.
    > Moze za duzo od nich wymagam, ale myslalem, ze to dobry bank.

    Tak robi kazdy bank. Ma przygotowane standardowe odpowiedzi na
    standardowe pytania. I na zasadzie kopiuj&wklej odpowiadaja.
    Po prostu prawo skali - 300 tysiey klientow robi swoje.

    Ciekawe czy im dziala juz jakos ten system CRMu ale po prostu widac,
    ze nie przykladaja duzej wagi do pytan z maila (w Multi to samo...).

    Nastepnym razem dzwon lub chat'uj (chociaz to drugie jest wyjatkowo
    upierdliwe - bo zanim pracownik sie dowie, to wieki mijaja...).

    Jesli potrzebujesz dobrej obslugi polecam badz Inteligo - poki im sie
    nie rozwali caly ten zachwalany system stawiajacy na jakosc obslugi,
    albo... sorry - nie w tym segmencie szukak - proponuje z tanszych
    rzeczy Fortis Bank.
    Acha - jest jeszcze jedna rzecz - nie wyobrazaj sobie za duzo, ze
    bank wysle ci super spersonalizowana odpowiedz zadana przez maila.
    Sorry - nie jestes klientem - nie moga na ciebie marnowac czasu - bo
    ten musza dzielic na duza ilosc juz zdobytych. Ciesz sie, ze w gole
    odpisali ;) W przeprowadzaneych nie tak dawno badaniach (opublikowane
    na lamach GB) wyszlo, ze czesc bankow w ogole nie odpowiada, czesc
    kieruje na swoje strony, a takie , ktore potraktowaly sprawe klienta
    bardzo powaznie - mozna blo liczyc na placach...

    (sam praktykuje jak pisze na biuro prasowe bankow... Ciekawe do Citi
    za cholere nie dostaniejsz maila do rzecznika, KB nie odpowiada w
    ogole, i kilka innych bankow podobnie - z drugiej strony sa
    rzecznicy - ktorzy sa fachowcami w tym co robia - niezaleznie czy
    pytanie zadaje ja czy dziennikarz wielkiego dziennika (widzialem prace
    rzecnzikow w dwoch bankach, no i cenne wnioski z rozmow z Wojtkiem F.
    ;)

    Po mailu banki nie moga rozpoznac "wartosci" klienta. (no, chyba, ze
    pisze z d...@d...pl heheheh ;)
    Najlepsza praktyka - zeby sie cos dowiedziec- nie pisz maila, tylko
    idz do placowki, albo dzwon. Inaczej bedziesz mial taka a nie inna
    odpowiedz i p[o prostu przyzwyczaj sie do tego.

    Wydaje sie, ze banki przestaly isc w ilosc, a zaczynaja isc w jakosc.
    Zgodnie z prawem Pareta w bankowosci 7% klientow generuje 80%
    przychodow.

    Nowe systemy zarzadzania, te wszystkie CRMy ma za zadanie
    wystandaryzowac obsluge klienta masowego, a pozostalych po tej rzezi
    niewiniatek pracownikow skierowac do obslugi wlansie tych grubych ryb
    z gruba kasa.
    A my szaraczki... Bankow nie zmusimy, zeby nas obslugiwaly tak jak
    tego chcemy - za to mozemy sami to zmienic - po rostu posiadajac duza
    kase, lub wybierajac jakis prestizowy zawod.... Prawnicy, lekarze i
    tak dalej to maja dobrze kurka ;)))

    A mnie to Fortis nawet VC nie chce dac... zycie jest niesprawiedliwe,
    hahahaha ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow