  • 1. Data: 2003-03-05 00:19:06
    Temat: [mBank] "jednostka nie istnieje"...???
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

    Wypełniam ja ci sobie spokojnie zdefiniowany przelewik... wpisuję nr konta i
    inne takie, no a w nagrodę pokazuje mi się:
    "XXXXXXX JEDNOSTKA NIE ISTNIEJE"

    No, coś takiego. Parę dni później, zaopatrzony w uaktualniony numerek konta
    od firmy wpisuję... i nagroda ta SAMA. :(
    "XXXXXXX JEDNOSTKA NIE ISTNIEJE"

    Obydwa numerki są podobnej długości, czyli 20 cyferek. Stary miał nawet 22.
    Obydwa mają, zdaje się, dwa cyfry kontrolne na początku. Wpisywałem jednym
    ciągiem wszystkie cyferki, pomijając kreski czy odstępy.

    Szzczerze powiedziawszy to, że mBank tak reaguje na stare numery jest
    średnio pozytywne (od firmy nie udało mi się wycisnąc żadnego nr konta z 26
    cyframi czy ile ma być w nowym systemie). Innymi słowy, bank ma minus za to.
    Ktoś wie, co z tym zrobić????

    Paweł Papierkowski "MaDeR" - m...@w...pl
    Moja strona: http://inq.prv.pl/
    Wystrzegaj się tego, który zakazuje ci Informacji,
    gdyż jego serce śpiewa o zostaniu twoim panem...

  • 2. Data: 2003-03-05 00:32:27
    Temat: Re: [mBank] "jednostka nie istnieje"...???
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    "

> [...]
    > nawet 22. Obydwa mają, zdaje się, dwa cyfry kontrolne na początku.
    > Wpisywałem jednym ciągiem wszystkie cyferki, pomijając kreski czy

    No wlasnie... Jak ktos korzysta z kont w PKO BP tak juz jest :-)

    Przeczytac FAQ :-)
    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2113.html#3158

    M.

  • 3. Data: 2003-03-05 06:20:43
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    PKO BP wymyśliło sobie swój standard numeracji rachunków niezgodny z normą
    IBAN (numery nie mają stałej długości - niektóre 19, niektóre 20 cyfr) i
    niezgodny z Polską Normą oraz rozporządzeniem Prezesa NBP. Trzeba obejść to
    tak jak napisano w FAQ.
    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2113.html#3158

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2003-03-05 08:41:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> writes:

    > No wlasnie... Jak ktos korzysta z kont w PKO BP tak juz jest :-)

    Nie. Jak ktos korzysta z konta w mBanku to tak juz jest.

    Na to, w jakim banku maja konto osoby/instytucje, do ktorych chce
    zrobic przelew, nie mam zadnego wplywu.

    A mBank jest po prostu swinia w stosunku do _swoich_ klientow, ze nie
    pozwala im wpisac numerow kont z PKO BP w takiej postaci, w jakiej ten
    bank je podaje. I prosze mi tu nie plesc dyrdymalow, ze te numery z
    czyms sa niezgodne czy costam. Sa jakie sa i mBank powinien je
    potraktowac jako rzeczywistosc zastana i akceptowac.

    MJ

  • 5. Data: 2003-03-05 08:52:07
    Od: tenesu <t...@n...net>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote in

> [...]
    > czyms sa niezgodne czy costam. Sa jakie sa i mBank powinien je
    > potraktowac jako rzeczywistosc zastana i akceptowac.

    Tak jest. Drugi przypadek z tej laczki to konto z Lukas Banku, ktore w
    zestawieniu operacji w mBanku pozbawione jest numeru banku, bo "tak Lukas
    przysyla". Jesli tak Lukas przysyla, to mBank to powinien wylapac i
    uzupelnic o numer banku.

    tenesu

  • 6. Data: 2003-03-05 08:59:38
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

> [...]
    > czyms sa niezgodne czy costam. Sa jakie sa i mBank powinien je
    > potraktowac jako rzeczywistosc zastana i akceptowac.

    Tylko postawmy sobie pytanie kto do kogo powinien sie dostosowac? Dla mnie
    odpowiedz jest oczywista.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 7. Data: 2003-03-05 09:09:34
    Od: Michał Politowski <r...@r...address>

    On Wed, 5 Mar 2003 09:59:38 +0100, Kazimierz <kazmirz@astercity> wrote:
    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko postawmy sobie pytanie kto do kogo powinien sie dostosowac? Dla mnie
    > odpowiedz jest oczywista.

    Klient do banku? Hm, w sumie czemu nie.

    --
    Michał Politowski -- m...@c...icm.edu.pl
    This message intentionally left non-blank.

  • 8. Data: 2003-03-05 09:55:55
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > PKO BP wymyśliło sobie swój standard numeracji rachunków niezgodny z normą
    > IBAN

    Widziałeś tą normę ?
    Z którym punktem tej normy jest niezgodność ?

    > niezgodny z Polską Normą oraz rozporządzeniem Prezesa NBP. Trzeba obejść
    > tak jak napisano w FAQ.

    Raczej są niezgodne ze standardem NRB.
    Są za to zgodne z IBANem.

    W czasach gdy PKOBP wymyślało swoje "nowe" numery rachunków nie było jeszcze
    NRB.

    Z tego co wiem to tabelach rozsyłąnych przez KIR nie ma znacznika dla PKO BP
    wymuszającego ostrą weryfikację NRB.
    W związku z tym bank który nie potrafi zweryfikować numeru IBAN nie powiniem
    w tym przypadku wymuszać zgodności numeru rachunku z czymkolwiek.

    Rysiek

  • 9. Data: 2003-03-05 11:00:59
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    > Widziałeś tą normę ?
    > Z którym punktem tej normy jest niezgodność ?

    Z tym, że w jednym kraju numery IBAN mają mieć jednakową długość. W PKO są
    rachunki o długości 19 i o długości 20 cyfr.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2003-03-05 11:22:10
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    tenesu wrote:
> [...]
    > zestawieniu operacji w mBanku pozbawione jest numeru banku, bo "tak
    > Lukas przysyla". Jesli tak Lukas przysyla, to mBank to powinien

    ROTFL !
    I mbank powinien w ogóle prostować we własnym zakresie błędy wszystkich
    banków w Polsce ;)
    tenesu - już Ci pisałam, żebyś pomęczył Lukasa - pomęczyłeś? I co Ci
    odpowiedzieli (i czy w ogóle odpowiedzieli ;)

    Pozdrowienia,
    Glenn