  • 1. Data: 2003-03-04 21:27:27
    Temat: ZUS Pomocy !
    Od: "Słonik" <m...@x...wp.pl>

    Witam
    Czy ktos orientuje sie po ilu latach przedawnia sie obowiazek splaty skladki
    zus jezeli nikt sie o nia nie upomina ??
    Pozdrawiam
    m...@x...wp.pl

  • 2. Data: 2003-03-05 22:18:39
    Temat: Re: ZUS Pomocy !
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Słonik" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktos orientuje sie po ilu latach przedawnia sie obowiazek splaty skladki
    > zus jezeli nikt sie o nia nie upomina ??

    Trochę to niejasno napisałeś ale rozumiem że chodzi o sytuację że nie zapłaciłeś
    jakiejś tam i przez ile lat mogą Cię scignąć za to
    ... kodeks cywilny ....

    "Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi
    lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata."

    Poza tym są jeszcze procedury wydłużające ten okres czyli coś z serii "Bieg
    przedawnienia..."
    http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/Ap/Kc/kc16.htm

    Sark

  • 3. Data: 2003-03-08 00:11:46
    Temat: Odp: ZUS Pomocy !
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

> [...]
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    > okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności

    KC w zaległościach składkowych wobec ZUS nie ma nic do
    rzeczy, bo sprawe reguluje ustawa o systemie ubezpieczeń
    społecznych z dnia 13 października 1998 r. (Dz.U.1998.137.887)

    art 24 ust. 4

    "Należności z tytułu składek ulegają przedawnieniu po upływie 10 lat,
    licząc od dnia, w którym stały się wymagalne, z zastrzeżeniem ust. 5-5d"

    Myśle, że na przedawnienie składek nie masz co liczyć, ZUS łatwo
    sprawy nie popuści, przeczytaj art. 24 w całości a dowiesz się,
    że sprawa nie jest taka prosta m.in. istnieją czynności które
    zawieszają przedawnienie itp.

  • 4. Data: 2003-03-08 18:39:10
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > sprawy nie popuści, przeczytaj art. 24 w całości a dowiesz się,
    > że sprawa nie jest taka prosta m.in. istnieją czynności które

    a jak sie to ma do tego, ze dokumentacje roznego rodzaju w firmach
    trzeba przechowywac 5 lat?
    czyli po 5 latach moge powiedziec ze zaplacilem, ale nie mam juz dowodow,
    bo zniszczylem i juz ?
    czy sa jakies dodatkowe uregulowania dotyczace dokumentacji ZUSowskiej?

    nie wiem, nie twierdze ze jest tak czy inaczej, po prostu pytam ;-).

    pozdrawiam,

    romekk