  • 61. Data: 2003-01-20 16:23:09
    Temat: Re: mBank fundusze
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek.P" <jarecki5@usuń.polbox.com> napisał w wiadomości
    news:b0gnv7$ehj$1@news.tpi.pl...

    > Żebym miał jasność, wyniki funduszy są podawane już po potrąceniu opłat za
    > zarządzanie, czy tak. Czyli wyniki miesięczne są podawane po
    > potrąceniu 1/12 opłaty a tygodniowe 1/48. Dzięki za cierpliwość.

    Tygoniowe to chyba 1/52

  • 62. Data: 2003-01-20 18:41:51
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <b0gcfn$g1a$1@wulkan.zso5.gda.pl>, WOJSAL wrote:
    > Jedna uwaga: aby byc zadowolnym z inwestowania w fundusze,
    > warto troche zapoznac sie ze specyfika spekulacji obligacjami czy akcjami.
    > W przeciwnym wypadku klient moze byc rozczarowany nawet
    > przy zerowych prowizjach.

    Szukam kompendium wiedzy na temat funduszy , oplacalnosci inwestowania.
    Co polecacie??? Nie chodzi mi o podstawy takie co to jest fundusz,
    rodzaje itd ale o samym sosobie doboru i inwestowania

  • 63. Data: 2003-01-20 18:51:05
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    row.pl, Maciej
    <m...@N...poczta.fm>:

    > Szukam kompendium wiedzy na temat funduszy , oplacalnosci
    > inwestowania.
    > Co polecacie??? Nie chodzi mi o podstawy takie co to jest fundusz,
    > rodzaje itd ale o samym sosobie doboru i inwestowania

    Może te 3 rzeczy:

    http://www.gtfi.pl/ind/aka_podreczniki.html

    --
    Robert

  • 64. Data: 2003-01-20 20:34:30
    Temat: Re: mBank fundusze - dotychczasowe rejestry w powierniczych
    Od: z...@p...onet.pl

    > Dobre i to. Ale 4 dni trwa realizacja takiej konwersji.
    >  WOJSAL (Wojciech Sałata)

    ...no i strata na belkowiźnie przy okazji :(

  • 65. Data: 2003-01-20 21:48:07
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Maciej napisal(a) Mon, 20 Jan 2003 18:41:51 +0000 (UTC):
> [...]
    >Co polecacie??? Nie chodzi mi o podstawy takie co to jest fundusz,
    >rodzaje itd ale o samym sosobie doboru i inwestowania

    To nie jest takie proste doradzic w co inwestowac.
    Zalezy to bowiem od preferencji inwestora, jego
    sytuacji materialnej, psychiki, wiedzy na temat inwestowania itp

    Dlatego mozliwa jest sytuacja taka,
    ze inwestorowi A poradzilbym teraz zaryzykowac w kupno akcji,
    a inwestorowi B poradzilbym teraz trzymac sie z dala od akcji.

    Generalne zasady mozna tak sformulowac (pamietajac jednak o tym
    co napisalem wyzej):
    1. Ludzie mlodzi, z niewielkim kapitalem powinni inwestowac
    agresywnie (akcje, opcje, kontrakty).
    Oczywiscie przed takim inwestowaniem radzilbym
    zajrzec do literatury, poprobowac na sucho.
    2. Osoby starsze, majace juz pewien kapital powinny powoli
    odchodzic z gieldy.
    3. Rynek akcji, opcji, kontraktow, funduszy akcyjnych -
    to rynek duzych zyskow, ale tam rowniez sie traci.
    Jesli ktos nie potrafi
    pogodzic sie z utrata kapitalu, nie powinien
    inwestowac agresywnie.

    To tyle ogolnych zasad.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)