  • 1. Data: 2004-10-29 14:43:34
    Temat: [mBank] darmowa zlota rybka :)
    Od: "r-a-d" <c...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pewnie czesc z was tez otrzymala mozliwosc wyrobienia za free karty Visa
    Classic. Przyjrzalem sie ofercie i wyglada to calkiem kuszaco - free kredyt
    na minimum 500 pln przez conajmniej 24 dni. Zastanawiam sie tylko czy komus
    udalo sie dopatrzyc jakis haczykow w tej ofercie w stylu "pierwszy rok za
    darmo a rezygnacja z karty tez platna"

    Jak to sie ma w przypadku studentow nie majacych pracy, ale majacych stale
    przychody? Tez jest za free i bez zbednych komplikacji?

    W sumie oferta jest kuszaca wiec chyba sie zdecyduje :)

    pozdrawiam, Radek

  • 2. Data: 2004-10-29 15:59:40
    Temat: Re: [mBank] darmowa zlota rybka :)
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "r-a-d" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pewnie czesc z was tez otrzymala mozliwosc wyrobienia za free karty Visa
    > Classic. Przyjrzalem sie ofercie i wyglada to calkiem kuszaco - free
    > kredyt
    <ciach>

    Tak się zastanawiam po co komuś karta kredytowa... w Polsce. Jak ma kase
    to wystarczy debetowa. A jak nie ma, to tym bardziej nie powinien uzywac
    kredytowej bo moze wpasc w klopoty.
    I proszę mi tu nie pisać o zakupach przez internet i płatnością
    kartą...mam swoje zdanie nt bezpieczeństwa takich transakcji co potwierdza
    post z kartą Inteligo w roli głównej.

    Odpowiadając na pytanie:
    Podejrzewam ze wydawca darmowej karty kredytowej liczy na to ze osobie
    uzywającej tej karty "powinie się noga" i zapomni kiedys o splacie
    zadluzenia albo przelew nie dojdzie na czas albo cos wtym stylu i wtedy
    nagle karta nie bedzie juz "darmowa" ale okaże się bardzo drogą kartą
    kredytową.

    BTW- mnie wyleczyl z kart kredytowych LukasBank też sie zalapalem na jakąś
    _promocję_ (pierwszy rok gratis - drugi juz oplata zdaje sie 60zl).
    Karta byla bez konta. Splacalem ją przelewając kase z innego banku.
    Pierwsza wpadka przy spłącie zadłużenia miałem jak przelew szedl za dlugo
    (tu trzeba przyznac dostalem ostrzezenie ze gratisowo przymykają oko na
    ten "wypadek przy pracy").
    Przy drugiej wpadce splacilem zadluzenie o jakies niecałe 3zl za malo (do
    tej pory nie wiem jak to sie stalo)
    i ten drugi raz kosztowal mnie jakies 50 zł. To że korzystalem z kredytu
    na 3zł przez miesiąc kosztowalo mnie 50zł.
    Był to najdroższy kredyt jaki miałem nieprzyjemność spłacać. Doszedłem do
    wniosku że nie potrzebuje karty kredytowej, która jest taka "tania" i
    "wygodna" w użyciu. Zrezygnowałem z niej i jestm szczęśliwszym
    człowiekiem...
    Czego i Wam życzę :)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2004-10-29 16:18:44
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > I proszę mi tu nie pisać o zakupach przez internet i płatnością
    > kartą...mam swoje zdanie nt bezpieczeństwa takich transakcji co potwierdza

    Płacisz pieniędzmi banku, darmowy kredyt na 3 tygodnie, raty, itd,

> [...]
    > zadluzenia albo przelew nie dojdzie na czas albo cos wtym stylu i wtedy
    > nagle karta nie bedzie juz "darmowa" ale okaże się bardzo drogą kartą

    Bank daje darmową kartę, więc pewnie jest złodziejem. Bank nie zarabia na
    tym, że zapominasz o spłacie, ale na tym, że używasz tej karty - 2-5 % z
    transakcji.

    > BTW- mnie wyleczyl z kart kredytowych LukasBank też sie zalapalem na jakąś
    > _promocję_ (pierwszy rok gratis - drugi juz oplata zdaje sie 60zl).

    Te 60 zł może się zwrócić w ciągu miesiąca. Przy wielu zakupach masz spore
    zniżki przy zakupach bezgotówkowych

    Tomek

  • 4. Data: 2004-10-29 16:50:47
    Od: "r-a-d" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl>

    > Te 60 zł może się zwrócić w ciągu miesiąca. Przy wielu zakupach masz spore
    > zniżki przy zakupach bezgotówkowych

    a to ciekawe :) gdzie daja takie znizki?

  • 5. Data: 2004-10-29 17:06:17
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-29 18:50, kiedy r-a-d napisał(a) co
    następuje:

    > a to ciekawe :) gdzie daja takie znizki?

    W Lukasie albo i mBanku to IMHO - nigdzie, albo prawie nigdzie (nie mam
    tam kk, wiec nie mam pewności).
    Ale jak obejrzysz sobie ofertę rabatową Citi (najlepiej dla kart gold)
    BPH albo nawet Raiffeisen, to faktycznie idzie parę złotych
    zaoszczędzić. Nawet multi zaczyna się powoli łamać, choć na razie to
    raczej na odcinku Aquariusa.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 6. Data: 2004-10-29 17:10:23
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > a to ciekawe :) gdzie daja takie znizki?

    Na przykładzie Citibank - Karta Elle 10-30 % w sklepach z odzieżą, bielizną,
    itp. Karta BP - dostajesz punty za wszystkie zakupy kartą, na wszystkich
    stacjach i w sklepach, zwykła Visa - rabaty w oznaczonych punktach

    Tomek

  • 7. Data: 2004-10-29 17:14:28
    Od: krzysiekL <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 19:06:17 +0200, yayco napisal/a:

    > W Lukasie albo i mBanku to IMHO - nigdzie, albo prawie nigdzie (nie mam
    > tam kk, wiec nie mam pewności).
    ale tak w ogóle to te znizki nie muszą i czasem nie są uzaleznione od
    tego czy karta jest debetowa czy kredytowa.

    --
    KrzysiekL

  • 8. Data: 2004-10-29 17:52:30
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    a patrzyles czy trzeba ja ubezpieczyc.

  • 9. Data: 2004-10-29 18:30:53
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >a patrzyles czy trzeba ja ubezpieczyc.

    nie trzeba.

    zbyszko janke

  • 10. Data: 2004-10-30 08:12:53
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Płacisz pieniędzmi banku, darmowy kredyt na 3 tygodnie, raty, itd,

    To sie mogło opłacać w 2000 r jak oprocentowanie na rorze w mbanku bylo
    17% a nie teraz.

    > Bank daje darmową kartę, więc pewnie jest złodziejem.

    To prawda, jest, ale nie dlatego, ze dają darmową kartę.

    > Bank nie zarabia na
    > tym, że zapominasz o spłacie, ale na tym, że używasz tej karty - 2-5 %
    > transakcji.

    To jest właśnie złodziejstwo. I jeżeli sądzisz, że tą prowizję płaci sklep
    to jestes naiwny. Ten koszt już jest uwzględniony w cenie towaru.

    > Te 60 zł może się zwrócić w ciągu miesiąca. Przy wielu zakupach masz
    > spore
    > zniżki przy zakupach bezgotówkowych

    Jak płącisz kartą debetową to też jest bezgotówkowo - chyba że piszesz
    oczymś innym.
    Kiedyś rzeczywiście jak zapłaciłem za czyszczenie płaszcza visą clasic to
    dostalem jakis rabat.
    Ale to był wyjątek.
    Natomiast spotkałem sie z sytuacjami w sklepie ze jak NIE ZAPLACILEM
    kartą, a zapłaciłem gotówką to dostałem rabat 3%. Np przy zakupie lodówki
    to już jest pare PLN w kieszeni.
    Zresztą warto się przy zakupie czegos większego zapytać jaki będzie upust
    przy platnoosci gotówką. Oczywiście przy zakupach w sklepach typu MM czy
    jakiś hipermarket ten numer nie przejdzie.
    IMHO jak ktoś ma kase to karta kredytowa to tylko gadżet moim zdaniem
    zbedny.

    --
    pozdrawiam
    P.