  • 1. Data: 2004-10-29 13:18:07
    Temat: widzialnosc pz w mbanu
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    mam pytanko, czy jesli zlozone zostanie pz np za telefon, to jest kazdy
    rachunek (przelew0 widoczny na kilka(nascie0 dni przed terminem zaplaty ?
    jesli tak to gdzie ?

    pytam, bo a/ nie uzywam b/ znajomy twierdzi ze kwota do zaplaty nie jest
    nigdzie widoczna, tylko nagle schodzi z konta w terminie platnosci i dopiero
    wowczas widoczna jest w historii konta jk i historii polecen zaplaty
    dla mnie to smieszne i dziwne - wiec pytam czy tak jest faktycznie :-)

  • 2. Data: 2004-10-29 13:23:27
    Temat: Re: widzialnosc pz w mbanu
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Krab" <_...@h...pl__> napisała:

> [...]
    >wowczas widoczna jest w historii konta jk i historii polecen zaplaty
    >dla mnie to smieszne i dziwne - wiec pytam czy tak jest faktycznie :-)

    A dlaczego śmieszne i dziwne ?
    Tak jest w rzeczywistości, tyle że moim zdaniem nie można tego nazwać
    'nagle', bo przecież wiesz kiedy to nastąpi (dostajesz rachunek z datą
    płatności)
    Przeczytaj sobie jak działa PZ to wszystko będzie jasne

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2004-10-29 13:34:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Krab wrote:
> [...]
    > historii polecen zaplaty
    > dla mnie to smieszne i dziwne - wiec pytam czy tak jest faktycznie

    Jest tak jak mowi znajomy i nie ma w tym nic smiesznego
    skad niby bank (lub mBank) ma widziec jaka kwotą obciązy cie np TPSA?
    PZ to nie zlecenie stale ktore panie wklepują do systemu i czeka na swoja datę -
    poczytaj o zasadzie dzialania PZ na dowolnej stronie bankowej
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-10-29 13:35:32
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cltfvf$eb7$...@a...news.tpi.pl,
    Krab <_...@h...pl__>:
    > mam pytanko, czy jesli zlozone zostanie pz np za telefon, to jest
    > kazdy rachunek (przelew0 widoczny na kilka(nascie0 dni przed terminem
    > zaplaty ? jesli tak to gdzie ?

    Na fakturze jest.

> [...]
    > historii polecen zaplaty
    > dla mnie to smieszne i dziwne - wiec pytam czy tak jest faktycznie

    Jak schodzi to schodzi, skad system mialby wiedziec a priori? To sie odbywa
    jednego dnia.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2004-10-29 14:39:43
    Temat: Re: widzialnosc pz - szukam banku :-)
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    > A dlaczego śmieszne i dziwne ?
    > Tak jest w rzeczywistości, tyle że moim zdaniem nie można tego nazwać
    > 'nagle', bo przecież wiesz kiedy to nastąpi (dostajesz rachunek z datą
    > płatności)

    hmm, skoro to jest dla was normalne - bo dla mnie nie - to w jaki sposob
    odwolac polecenie pojedynczej zaplaty ? w takim ukladzie mozliwe jest wiec
    tylko odwo;anie calej uslugi - a nie sprzeciw przeciwko pomylce (przeciez
    mozliwej), jesli zamiast spodziewanej kwoty z faktury 10 zl - ktos obciazy
    mnie inna kwota

    bank zapewne dobrze wie jaka kwota bedzie na obciazeniu - bo zapewne dostaje
    wniosek przelewu z duzym wyprzedzeniem, dlatego wlasnie jest dla mnie
    dziwne, ze nie mozan tego zobaczyc np w operacjach zaplanowanych lub w
    dowolnym innym miescu.

    zapytam wiec inaczej - czy zna ktos bank - w ktorym mozna zlozyc polecenie
    zaplaty i bedzie to widoczne w jakims miejscu tego konta ?

  • 6. Data: 2004-10-29 15:02:49
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cltkr9$aok$...@a...news.tpi.pl,
    Krab <_...@h...pl__>:

> [...]
    > przeciwko pomylce (przeciez mozliwej), jesli zamiast spodziewanej
    > kwoty z faktury 10 zl - ktos obciazy mnie inna kwota

    Alez nie - wlasnie odwolujesz post factum, masz na to 30 dni.

    > bank zapewne dobrze wie jaka kwota bedzie na obciazeniu - bo zapewne
    > dostaje wniosek przelewu z duzym wyprzedzeniem

    Nie, PZ, jak Ci wyzej pisalem, idzie jednego dnia - przychodzi polecenie 1.
    sesja Elixir, pieniadze wychodza trzecia. Wiec wtedy "bank wie", ale nie
    jest to zaden zywy czlowiek, bo to dziala automatycznie, co jest wlasnie
    zaleta PZ.

    > zapytam wiec inaczej - czy zna ktos bank - w ktorym mozna zlozyc
    > polecenie zaplaty i bedzie to widoczne w jakims miejscu tego konta ?

    Chyba sa takie, gdzie widac aktywne PZ w oddzielnym miejscu menu - ale nie
    wiem, czy o to chodzi.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2004-10-29 15:10:13
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > mozliwej), jesli zamiast spodziewanej kwoty z faktury 10 zl - ktos obciazy

    masz 30 dni na odwolanie tej operacji
    wiec nie ma z tym problemu

> [...]
    >
    > zapytam wiec inaczej - czy zna ktos bank - w ktorym mozna zlozyc polecenie
    > zaplaty i bedzie to widoczne w jakims miejscu tego konta ?

    nie ma takiego banku
    polecam: http://www.poleceniezaplaty.org.pl/faq.html
    "wierzyciel realizuje transakcję w dniu płatności i on pilnuje terminu"

    kursor

  • 8. Data: 2004-10-29 15:15:31
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-29 16:39, Krab wrote:
    [...]

> [...]
    > mozliwej), jesli zamiast spodziewanej kwoty z faktury 10 zl - ktos obciazy
    Ale dostaejesz do domu _fakturę/rachunek_ etc i stąd wiesz jaka jest kwota.

    > bank zapewne dobrze wie jaka kwota bedzie na obciazeniu - bo zapewne dostaje
    > wniosek przelewu z duzym wyprzedzeniem, dlatego wlasnie jest dla mnie
    Bank pierwszą sesją dostaje polecenie obciążenia i, jeśli wszystko jest
    w porządku (PZ jest zarejestrowane, są środki itd) to zdejmuje
    klientowi środki z konta. Jeśli nie to 3 sesją odsyła odmowę. I tyle.
    Więc niby kiedy miałoby Ci się pojawic w tych zaplanowanych.
    [..]

    > zapytam wiec inaczej - czy zna ktos bank - w ktorym mozna zlozyc polecenie
    > zaplaty i bedzie to widoczne w jakims miejscu tego konta ?
    Nie. Bo PZ działa tak, a nie inaczej.

    KJ

  • 9. Data: 2004-10-29 15:22:08
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Transakcję PZ inicjuje wierzyciel a nie Ty czy bank W dniu płatności I sesją
    przychodzi polecenie obciążenia konta - wtedy bank "wie" i pojawia się
    transakcja, pieniądze fizycznie wychodzą trzecią sesją (dlatego wysyłka
    trzeciej sesji w oddziałach uczestniczących w PZ musi się odbywać po
    przyjęciu wyników pierwszej). Operacje wykonane przez PZ są w mBanku
    widoczne w dwóch miejscach - w normalnej historii konta oraz w historii
    dostępnej przez menu polecenia zapłaty. Oprócz historii operacji jest tam
    opcja "odwołaj" po kliknięciu której pojawia się lista transakcji możliwych
    do odwołania, czyli zrealizowanych przez ostatnie 30 dni.
    PZ tak działa we wszystkich bankach, a tak jak Ty myślisz działają zlecenia
    stałe, gdzie z góry wiadomo co i kiedy przelać - zlecenie stałe to w istocie
    zlecenie większej ilośći przelewów, a PZ to obciązanie konta bardziej
    zbliżone do płatności kartowych niż do zlecanych z góry przelewów.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2004-10-29 15:47:40
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-29 17:22, Marek J wrote:
> [...]
    > transakcja, pieniądze fizycznie wychodzą trzecią sesją (dlatego wysyłka
    > trzeciej sesji w oddziałach uczestniczących w PZ musi się odbywać po
    Już druga osoba napisała, że 3-cią sesją wychodzą pieniądze.
    Wedle moich danych jest tak, że 3-cią sesją wychodzi odmowa, jak coś
    jest nie w porządku. Natomiast "normalnie" nie wychodzi nic.
    Jesteście pewni tych informacji ?
    KJ