  • 11. Data: 2004-10-30 09:46:15
    Temat: Re: [mBank] darmowa zlota rybka :)
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > To jest właśnie złodziejstwo. I jeżeli sądzisz, że tą prowizję płaci sklep
    > to jestes naiwny. Ten koszt już jest uwzględniony w cenie towaru.

    Wszystko jest wliczone w cenę.
    Duże sklepy płacą więcej za to, że płacisz gotówką, a nie kartą. Klient z
    kartą jest tańszy dla sklepu.
    Musisz uwzględnić takie koszty jak składowanie pieniędzy, odpowiednie ich
    zabezpieczenie, konwój do banku, prowadzenie rachunku, ubezpieczenia, itd.
    Przy płatności kartą odpalaja Polcardowi jakiś tam procent i mają z głowy.

    Tomek

  • 12. Data: 2004-10-30 10:54:54
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Duże sklepy płacą więcej za to, że płacisz gotówką, a nie kartą. Klient
    > kartą jest tańszy dla sklepu.

    Tego nie wiem.

> [...]
    > itd.
    > Przy płatności kartą odpalaja Polcardowi jakiś tam procent i mają z

    To prawda, że obrót gotówką jest dla niech drogi. Ale mają kasę od razu a
    nie za pare dni.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 13. Data: 2004-10-30 11:49:12
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-10-30, gg <n...@m...com> wrote:
    > Natomiast spotkałem sie z sytuacjami w sklepie ze jak NIE ZAPLACILEM
    > kartą, a zapłaciłem gotówką to dostałem rabat 3%. Np przy zakupie lodówki
    > to już jest pare PLN w kieszeni.
    > Zresztą warto się przy zakupie czegos większego zapytać jaki będzie upust
    > przy platnoosci gotówką. Oczywiście przy zakupach w sklepach typu MM czy
    > jakiś hipermarket ten numer nie przejdzie.
    > IMHO jak ktoś ma kase to karta kredytowa to tylko gadżet moim zdaniem
    > zbedny.

    Ja zawsze pytam się przed zniżką o rabat - na ogół w sklepach odzieżowych
    dają 5%. Potem wyjmuję kartę i płacę - raz mi sprzedawczyni powiedziała, że
    nie może dać upustu..a tak na ogół dają.
    Miejsce - Białystok. Jak z żoną chodzimy po sklepach to po zakupach ze zniżek
    mamy na ogół jeszcze jakieś jedzonko albo lody, gofry itepe..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 14. Data: 2004-10-30 15:51:40
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 30 Oct 2004 11:46:15 +0200, "Tomek" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    >zabezpieczenie, konwój do banku, prowadzenie rachunku, ubezpieczenia, itd.

    i jeszcze prowizja od wplaty gotowki.

    G.

  • 15. Data: 2004-11-02 07:24:58
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że
    > nie może dać upustu..a tak na ogół dają.

    Pisałem o rabacie za NIEZAPŁACENIE kartą. Inne rabaty się dodają do tego
    oczywiście jeżeli da się wytargować.
    To jest ostatni zwykle rabat.

    --
    pozdrawiam