  • 1. Data: 2013-02-15 22:50:39
    Temat: mBank czyli beton , w którym już niedługo będzie sobie można lajfstajlowo "pograć" przelewami ;)
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Znowu z tego samego źródła co ostatnio, ale tym razem to chyba PRowy
    wywiad a raczej bym powiedział hmmm ponad wymiarowy. No na pewno nie mój
    poziom abstrakcji he he. Co lepsze mi wpadło to wrzucam:

    P: A dziś korzystanie z mBanku nie jest przyjemne?

    O: Dziś w ogóle bankowość online funkcjonuje w nieco inżynieryjno--
    księgowo-funkcjonalnym ujęciu. To jest poprawne i prawidłowe
    merytorycznie, ale raczej ciosane grubym toporkiem w kamieniu. Natomiast
    jeśli sobie popatrzymy na wszystkie inne usługi, które nas otaczają w
    sieci: rozrywkę, media, wyszukiwanie informacji, to widzimy, że to nie
    tylko użyteczne, ale także piękne zaprojektowane i miłe do korzystania.
    Chcemy, aby bankowość również taka była.

    O: To znaczy co, zamierzacie zrobić z mBanku serwis life-style'owy?

    P: Dla dużej liczby osób ważne jest dziś w jaki sposób spędzają wolny
    czas za pośrednictwem sieci i powaga instytucji bankowej wcale nie
    oznacza, że serwis bankowy ma wyglądać topornie, rodem z minionej epoki.
    Bankowość i finanse są czymś, z czego korzystamy każdego dnia, więc jeśli
    tak traktujemy life-style, to owszem nowy mBank będzie serwisem life-
    style'owym, co - podkreślam z całą stanowczością - wcale nie ujmuje
    powagi poważnej instytucji finansowej, jaką jest nasz bank.

    P: W czym jeszcze nowy mBank ma być innowacyjny?

    O: Grywalizacja - będzie ona skoncentrowana na scenariuszach pomagających
    klientom wejść w nowy system i nauczenia się nowych funkcji. Nie będą to
    żadne mało poważne i niepożądane narzędzia, lecz coś co będzie dawało
    fajny mechanizm zaangażowania i obniżenia barier, obaw przed korzystaniem
    z nowych opcji. Kolejna rzecz - płatności P2P, czyli person-to-person. To
    właśnie tutaj mieści się ten przelew, o którym pan wspominał, choć to
    oczywiście nie wszystko, bowiem de facto tworzymy cały nową filozofię od
    strony klienta, jak wysyłać pieniądze za pośrednictwem banku.

    i na koniec zostawiam to co jak przeczytałem, to zacząłem się od razu
    poważnie zastanawiać czy już konta tam nie zamknąć ;)

    P: Mówił Pan, że nowy mBank to 10 innowacyjnych punktów. Dotychczas
    przedstawiliście dwa: nowy sposób na przelewy oraz mOkazje. Czego jeszcze
    możemy się spodziewać?

    (...) To przede wszystkim nowoczesny system bankowości internetowej
    oparty na rewolucyjnie nowej szacie graficznej i intuicyjnym interfejsie
    użytkownika. To bankowość w czasie rzeczywistym, wychwytująca
    scenariusze, w których znajduje się nasz klient tu i teraz, w odpowiednim
    miejscu i czasie. To pozwoli nam zamienić to, co zazwyczaj jest spamem
    marketingowym w prawdziwe doradztwo. (...)

    Hmmm czy leci z nami pilot? Ja czytając to mam wrażenie, że aktualnie mBąk
    jak i inne banki są centralnie do dupy, bez ładu i składu, więc musi
    nadejść nowe oraz lepsze i oni nam dla nas to zrobią ;)
    Często w dyskusjach na grupie przewijają się tezy iż www mBanku jest
    optymalne, szybkie i takie jak trzeba. No i co teraz? Nie znacie się hi
    hi.

    <http://www.spidersweb.pl/2013/02/michal-panowicz-no
    wy-mbank-bankowosc-
    online-nie-musi-byc-ciosana-toporkiem-w-kamieniu.htm
    l>

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2013-02-15 23:29:58
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    w ramach pomysłów racjonalizatorskich propnuję zamieścić serwis plotek.pl
    zamiast niusów ekonomicznych.
    bedzie połączenie i lajfstajlu i powagi instytucji finansowej.
    a, no i gdzieś tam z boku, za stertą okienek z reklamami i komunikatami z
    plotka - dostęp do rachunku.

  • 3. Data: 2013-02-16 06:49:04
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-15 22:50, xbartx napisał(a):
    > (...) To pozwoli nam zamienić to, co zazwyczaj jest spamem
    > marketingowym w prawdziwe doradztwo. (...)

    Wspaniałe! Zauważyłem też jedno "piękne" nowe słowo: grywalizacja (wikipedia
    notuje od 2011, angielska od 2010).

    Uważam że to i tak nas czeka, taki jest kierunek. Wszystkie płacze i tak
    zdadzą się na nic. Obawiam się, że te płacze i krytyki są trzymane przez
    banki w ciemnym miejscu, po uprzednim starannym zwinięciu w ciasny rulonik.

    Taki Synek przez ponad pół roku nie robi sobie nic z płaczów i narzekań, bo
    ja nie widzę jakichś działań zmierzających do poprawy. Za to jak rozglądam
    się w sklepie, to coraz częściej widzę kartę Synca u płacących.

    --
    TrzyLinie

  • 4. Data: 2013-02-16 08:21:43
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-15 23:29, vvvvvv pisze:
> [...]
    > bedzie połączenie i lajfstajlu i powagi instytucji finansowej.
    > a, no i gdzieś tam z boku, za stertą okienek z reklamami i komunikatami

    Polecam historyjkę o nowych szatach króla :) i jej dalekie przeniesienie.

    Banki wyrywają sobie "ostatnich klientów", a raczej tych nowych, którzy
    właśnie dostali dowody osobiste, a 90% z nich reprezentuje poziom
    intelektualny absolwentów niegdysiejszej 4-klasowej podstawówki (nie
    pamiętam z jakich czasów, sprzed której wojny). To dla nich jest
    lajfstajl, pejsbuk, paypass i inne tego typu wynalazki.

    Przy okazji "rozmiękcza" się powagę systemu bankowego i świadomość
    potrzeby chronienia jego bezpieczeństwa. Choć z drugiej strony, systemy
    bankowe jak mało które, w tym bardziej wrażliwe - np email, mają
    dwuetapowe zabezpieczenie, więc jeszcze nie jest tak źle. No i po takim
    rozmiękczeniu, jak te 90% zacznie uważać "czego mam się bać, przecież
    moich pieniędzy pilnuje bank, mam jak w banku" i instalować pejsbucze
    aplikacje na nowym smartfonie i nagle obudzi się z potężnym
    niedozwolonym debetem - to bank spokojnie odpowie "przecież
    ostrzegaliśmy, małymi literkami, ale trzeba było czytać!" i w majestacie
    prawa spokojnie się wypnie.

    I o to chodzi! Mafie od przekrętów też mają swoich (tzn opłaconych)
    ludzi w bankach, w Comarchu, Kamsoft'cie, Prokomie, czy gdzie-tam.

    ... no ale ja też z tych, co krzyczą, że król jest nagi ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 5. Data: 2013-02-16 09:51:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 16 Feb 2013 08:21:43 +0100, Maruda napisał(a):

    > I o to chodzi! Mafie od przekrętów też mają swoich (tzn opłaconych)
    > ludzi w bankach, w Comarchu, Kamsoft'cie, Prokomie, czy gdzie-tam.

    Rzeczą ludzką jest błądzić, rzeczą głupca - trwać w błędzie.

    Dlaczego nie "Comarch'u" i "Prokom'ie", maniak'u apostrof'ów?

    AK

  • 6. Data: 2013-02-16 09:52:16
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 16 Feb 2013 06:49:04 +0100, TrzyLinie napisał(a):

    > Za to jak rozglądam
    > się w sklepie, to coraz częściej widzę kartę Synca u płacących.

    W sklepie? Takim naziemnym? Bez sensu. ;)

    AK

  • 7. Data: 2013-02-16 09:56:18
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-16 09:52, Andrzej Kubiak napisał(a):
    > W sklepie? Takim naziemnym? Bez sensu. ;)

    Też tak myślę, ale to może oznaczać, że sporo osób "przeniosło" się
    do Synka.

    --
    TrzyLinie

  • 8. Data: 2013-02-16 10:57:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 16 Feb 2013 09:56:18 +0100, TrzyLinie napisał(a):

    > Też tak myślę, ale to może oznaczać, że sporo osób "przeniosło" się do
    > Synka.

    Nie ma co się dziwić. Wszystko jest tam na razie darmowe i jeszcze
    niektórzy 100/50 dostali, za to że konto założyli. Poza tym poszła
    naprawdę częsta reklama w prawie wszystkich mediach o ile mi wiadomo.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2013-02-16 21:19:53
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> ...

    > tym razem to chyba PRowy
    > wywiad a raczej bym powiedział hmmm ponad wymiarowy.

    dawno takiego g*wna nie czytalem

    "TrzyLinie" <t...@o...pl> ...

    > Taki Synek przez ponad pół roku nie robi sobie nic z płaczów i narzekań

    Ja nie plakalem.
    Po prostu rozwiazalem umowe z koncem 2012r :-)

    --
    T.F.

  • 10. Data: 2013-02-16 22:34:18
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Nie ma co się dziwić. Wszystko jest tam na razie darmowe i jeszcze
    > niektórzy 100/50 dostali, za to że konto założyli. Poza tym poszła
    > naprawdę częsta reklama w prawie wszystkich mediach o ile mi wiadomo.

    Bo właściwie co jeszcze zostało darmowe i bez warunków? Oprócz Synka to
    chyba jeszcze tylko Getin / Idea / Open z ich kulawym systemem
    transakcyjnym i ewentualnie Deutsche Bank (jako że warunek bardzo
    liberalny).
    --
    Grzexs