  • 1. Data: 2013-02-15 09:04:04
    Temat: oprocentowanie zmienne a wypowiedzenie umowy
    Od: ibe <i...@g...com>

    Od kilku dni męczy mnie jedna sprawa. Może mądre głowy z grupy znają na nie
    odpowiedź.
    Czy w przypadku np. lokaty z oprocentowaniem zmiennym, jego zmiana w trakcie trwania
    lokaty upoważnia nas do rozwiązania (wypowiedzenia) umowy lokaty bez utraty odsetek?
    Jest to przecież zmiana istotnych warunków umowy i zgodnie z prawem daje taką
    możliwość. Czytając regulaminy lokat widzę jedynie wzmiankę, że zmiana oprocentowania
    może być dokonana bez KONIECZNOŚCI wypowiedzenia umowy, co w żaden sposób nie
    ogranicza MOŻLIWOŚCI wypowiedzenia umowy z tego tytułu.
    Z drugiej strony zazwyczaj w umowach/regulaminach są określone okoliczności, w
    których bank może zmienić oprocentowania, co niejako taką możliwość sankcjonuje, stąd
    moja niepewność.

    Czy ktoś próbował takiej zagrywki?

  • 2. Data: 2013-02-15 09:15:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 09:04:04 UTC+1 użytkownik ibe napisał:
    > Czy ktoś próbował takiej zagrywki?

    Nie bardzo rozumie o co Tobie chodzi?
    Przeciez podpisując umowe lokaty z oprocentowaniem ZMIENNYM akceptujesz to że
    oprocentowanie może ulec ZMIANIE w trakcie trwania lokaty.
    Więc gdzie tu widzisz jakas zmiane ISTOTNYCH warunków umowy?

  • 3. Data: 2013-02-15 13:21:40
    Od: i...@g...com

    Tak, masz rację, rzeczywiście w umowie jest wpisane aktualne oprocentowanie. I słowo
    "aktualne" rozwiewa moje wątpliwości.
    Dzięki

  • 4. Data: 2013-02-15 18:52:25
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2013-02-15 09:15, Kris wrote:

    > Nie bardzo rozumie o co Tobie chodzi?

    Kto nie rozumie?

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2013-02-15 18:52:40
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

  • 6. Data: 2013-02-15 19:15:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 18:52:25 UTC+1 użytkownik darnok napisał:
    > Kto nie rozumie?
    Albo pijesz coś niewiadomego pochodzenia albo ...może dealera zmienić czas;)
    Ale weekend się zaczął więc ok;)

  • 7. Data: 2013-02-15 22:50:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

> [...]
    > lokaty.
    > Więc gdzie tu widzisz jakas zmiane ISTOTNYCH warunków umowy?

    A to nie jest przypadkiem jakaś straszna klauzula niedozwolona?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2013-02-15 23:26:57
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2013-02-15 19:15, Kris wrote:
    > Albo pijesz coś niewiadomego pochodzenia albo ...może dealera zmienić czas;)
    > Ale weekend się zaczął więc ok;)

    Przykro mi, ale ja zupełnie na trzeźwo.
    Dokształć się w temacie:
    http://www.polszczyzna.fora.pl/blad-czy-nie-blad,9/r