  • 11. Data: 2007-05-29 17:59:52
    Temat: Re: mBank - albo oszusci albo ich analitycy nie potrafią liczyć...
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    yayco napisał(a):
    > Znam kilka takich osób.

    Ja znam osoby co kupuja zagarki po 30 tys. Tym niemniej dla normalnego
    czlowieka 1000zl na samo utrzymanie (w sensie jedzenie, ubranie, telefon
    itp.) spokojnie wystarcza.

    A przy dochodzie na reke 2200 spokojnie powinno sie dostac 200 tys kredytu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2007-05-29 18:00:49
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Zabić to za mało... Ma ktoś jakiś pomysł?

    Teraz to juz po faworkach ale na przylosci pozostaje wyprowadzic sie z
    macBanku.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2007-05-29 18:02:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    yayco napisał(a):

    > Znam kilka takich osób.

    Cóż, znalazło by się pewnie i paru bogaczy, co to dziennie wydają na
    swoje utrzymanie po kilkadziesiąt tysięcy ;)

    Ale im bankowcy wręcz buty całują...

  • 14. Data: 2007-05-29 18:13:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Przepraszam bardzo, ale kto wydaje na konieczne utrzymanie samego siebie
    > więcej jak 1000zł miesięcznie??

    To policz moze.
    Miesieczna oplata za mieszkanie w niezbyt wielkim mieszkaniu
    w miejscie - 500 zl.
    Trzeba cos chyba jesc, niech bedzie 200 zl.
    Telefon, czasem jakies ubranie albo inne buty - 100 zl.

    Razem 800 zl, i nie wiem czy da sie w tych sumach zmiescic.
    Zalozenie ze przez 35 lat ani razu nie pojedziesz na urlop, ani
    razu nie zjesz obiadu w knajpie, ani razu sie nie ozenisz
    ani nie rozmnozysz - podejrzana sprawa, ale teoretycznie pewnie
    mozliwe.

    > Wolne środki po odliczeniu utrzymania i koniecznych rachunków to mi
    > wychodzą tak na poziomie około 1600 PLN miesięcznie.

    600 zl wydajesz miesiecznie? Mieszkasz moze z rodzicami?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2007-05-29 18:14:46
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...com>

    Mithos wrote:

> [...]
    > itp.) spokojnie wystarcza.
    >
    > A przy dochodzie na reke 2200 spokojnie powinno sie dostac 200 tys kredytu.

    to bardzo ciekawa teoria, o ile możliwa w innych bankach, to akurat w
    bankach z grupy BRE mało realna.

  • 16. Data: 2007-05-29 18:21:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Miesieczna oplata za mieszkanie w niezbyt wielkim mieszkaniu
    > w miejscie - 500 zl.

    Przeciez napisal, ze kredyt jest na dom. Wiesz ze za dom nie placi sie
    czynszu ?

    > Trzeba cos chyba jesc, niech bedzie 200 zl.

    Wydajesz 200 zl/miesiac na jedzenie ? To jest niemozliwe, chyba ze sie
    wpiernicza same produkty z biedronki.

    > Telefon, czasem jakies ubranie albo inne buty - 100 zl.

    Tez dosy ostrozna kalkulacja.

    > Razem 800 zl, i nie wiem czy da sie w tych sumach zmiescic.

    To nadal jest zapas 400 zl.

> [...]
    > razu nie zjesz obiadu w knajpie, ani razu sie nie ozenisz
    > ani nie rozmnozysz - podejrzana sprawa, ale teoretycznie pewnie

    Umowa o prace ma ta zalete, ze urlopy sa platne (i to w wymiarze
    przynajmniej 26 dni/rok). Poza tym z czasem zarabia sie coraz wiecej,
    wiec i te 2200 zl netto bedzie pewnie wzrastac. A jak sie ktos ozeni to
    i malzonka tez pewnie bedzie cos zarabiac.

    > 600 zl wydajesz miesiecznie? Mieszkasz moze z rodzicami?

    A jakie to ma znaczenie ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 17. Data: 2007-05-29 18:21:41
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Ja znam osoby co kupuja zagarki po 30 tys. Tym niemniej dla normalnego
    > czlowieka 1000zl na samo utrzymanie (w sensie jedzenie, ubranie, telefon
    > itp.) spokojnie wystarcza.

    Nie sądzę. To przeciez wychodzi 30 zł na dzień... Naturalnie wiadomo, że są
    osoby, które wydają np. tylko 500 zł/miesiąc na swoje utrzymanie. Ale jednak
    1000 zł jako jakas średnia nie wydaje mi się absolutnie realne. Mówimy tu o
    rzeczywistych wydatkach a nie o tym co mogłoby wynikac z oficjalnych
    dochodów.

    marekz

  • 18. Data: 2007-05-29 18:23:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > 1000 zł jako jakas średnia nie wydaje mi się absolutnie realne. Mówimy tu o
    > rzeczywistych wydatkach a nie o tym co mogłoby wynikac z oficjalnych

    I to 30 zl to jest tak malo ? Na jedna osobe zdecydowanie wystarczy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 19. Data: 2007-05-29 18:27:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Krzyżanowski napisał(a):

    > to bardzo ciekawa teoria, o ile możliwa w innych bankach, to akurat w
    > bankach z grupy BRE mało realna.

    No to wytłumacz mi, dlaczego pracownikowi banku przy 2000 netto wychodzi
    ła zdolność na ponad 190 tysięcy?

  • 20. Data: 2007-05-29 18:32:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To policz moze.
    > Miesieczna oplata za mieszkanie w niezbyt wielkim mieszkaniu
    > w miejscie - 500 zl.

    Przecież wyraźnie pisałem, że ja nie kupuję mieszkania w mieście tylko
    buduję dom. Mały i tani w utrzymaniu. I nie w mieście.

> [...]

    > razu nie zjesz obiadu w knajpie, ani razu sie nie ozenisz
    > ani nie rozmnozysz - podejrzana sprawa, ale teoretycznie pewnie

    Brednie. W końcu ktoś, kto ma 5 tysięcy dochodu miesięcznie może
    wylecieć z pracy, ożenić się i naprodukowac tuzin dzieci.

    Rozumując tak, jak ty, kredyt mógłby dostać wyłącznie człowiek leżący w
    śpiączce.

    > 600 zl wydajesz miesiecznie? Mieszkasz moze z rodzicami?

    Owszem, ale płacę za swoją część mediów, jedzenia i innych kosztów.

    Zwracam uwagę, że koszta bieżące domu 2x większego od mojego na 3x
    więcej osób, niż ja póki co planuję, wychodza na poziomie 300 PLN
    miesięcznie (średnia z roku, z uwzglęnieniem ogrzewania gazem).