  • 1. Data: 2007-05-28 22:00:53
    Temat: Ktory bank - czyli bankowy tytul wykonawczy za posiadanie rachunku biezacego
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    W moim banku mam rachunek biezacy internetowy.
    Regulamin tego konta mowi, ze mam obowiazek
    comiesiecznego zasilania konta kwota 1.800 zl.
    Jesli nie spelnie tego rachunku - grozi mi bankowy
    tytul wykonawczy do kwoty 30.000 zl.

    Rachunek ten zakladalem pare lat temu (bylo
    wtedy malo bankow, ktore oferowaly konta przez Internet).
    Dlatego wtedy przymknalem na to oko. Ale dzisiaj
    moje oko zaczyna sie otwierac...

    Pytanie.
    Czy w obecnej ofercie bankow - tego typu zapisy
    sa standardem? (tzn. ze trzeba zasilac konto jakas
    tam kwota, bo jak nie to tytyl wykonawczy).

    Powaznie zastanawiam sie nad zmiana banku, ale
    nie chcialbym wpasc z deszczu pod rynne. Stad moje
    pytanie.

    Pochwalcie sie swoimi bankami, swoimi rachunkami biezacymi.
    Powiedzcie cos o hakach, haczykach, o tych "drukach
    malymi literakmi", ktorych nie widac w rekalamch.
    Bede wdzieczny za propozycje bankow, ktorymi powinienem
    sie zainteresowac (chodzi wylacznie o rachunek biezacy),
    a ktorych zas unikac.

    Acha, oprocentowanie w moim banku dla tego rachunku biezacego
    wynosi 0,01% a koszt roczny utrzymania tego cuda
    ponad 130 zl. Tylko nie nazywajcie mnie masochista....

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2007-05-28 22:11:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Regulamin tego konta mowi, ze mam obowiazek
    > comiesiecznego zasilania konta kwota 1.800 zl.
    > Jesli nie spelnie tego rachunku - grozi mi bankowy
    > tytul wykonawczy do kwoty 30.000 zl.

    bank moze wystawic BTE do wartosci roszczenia np. niezaplaconych
    prowizji lub odsetek...
    jezeli nie spelniasz jednego punktu regulaminu konta to bank moze co
    najwyzej wypowiedziec ci umowe KO...
    i NIC wiecej!!!
    jak nie bedziesz na to konto nic wplacal przez jakis czas to bank
    naliczy oplaty, policzy sobie oplaty za wyslane monity etc...i wtedy jak
    nie bedziesz chcial splacic zadluzenie dopiero wystawi BTE...

    > Acha, oprocentowanie w moim banku dla tego rachunku biezacego
    > wynosi 0,01% a koszt roczny utrzymania tego cuda
    > ponad 130 zl. Tylko nie nazywajcie mnie masochista....

    PeKaO?
    130zl rocznie za konto internetowe praktycznie bez
    oprocentowania...trzeba miec naprawde jakies mocne argumenty, aby
    utrzymywac takie konto, byc moze masz jakis powod...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-28 22:15:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Regulamin tego konta mowi, ze mam obowiazek
    > comiesiecznego zasilania konta kwota 1.800 zl.
    > Jesli nie spelnie tego rachunku - grozi mi bankowy

    Chyba cos pomieszales... BTE, bo chyba to masz na mysli, moze byc uzyty
    tylko w przypadku zobowiazan wobec banku, ktore nie sa splacane. Brak wplywu
    sam w sobie nie rodzi zobowiazan finansowych wobec banku. Moze byc tak, ze w
    przypadku braku okreslonych wplywow naliczana jest oplata za prowadzenie
    rachunku lub jest odbierany limit kredytowy przyznany na podstawie wplywow,
    ale dopiero w przypadku braku splaty tych zobowiazan moze zostac uruchomiony
    BTE.

    MK

  • 4. Data: 2007-05-28 22:19:14
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik RobertS napisał:

    > jak nie bedziesz na to konto nic wplacal przez jakis czas to bank
    > naliczy oplaty, policzy sobie oplaty za wyslane monity etc...i wtedy jak
    > nie bedziesz chcial splacic zadluzenie dopiero wystawi BTE...

    Tylko ze, jak znam zycie, prawo do BTE to taki haczyk.
    bank poczeka az uzbiera sie jakas suma (za pare lat
    moge nie pamietac takiego bzdurnego zapsiu) i bedzie mnie scigal
    z tutu;u "strat na jakie narzilem bank" na jakas niezla kwote.

    > PeKaO?

    Nie powiem "nie".

    > 130zl rocznie za konto internetowe praktycznie bez
    > oprocentowania...trzeba miec naprawde jakies mocne argumenty, aby
    > utrzymywac takie konto, byc moze masz jakis powod...

    Oprocz wlasnej glupoty nie potrafie znalezc innych
    powodow.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2007-05-28 22:25:57
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Uz.ytkownik MK napisa?:

> [...]
    > za prowadzenie rachunku lub jest odbierany limit kredytowy przyznany na
    > podstawie wplywow, ale dopiero w przypadku braku splaty tych zobowiazan

    Wlasnie regulamin jest taki dobry jak ow bank.
    W regulaminie jest nalozony obowiazek na mnie, ze musze zasilac
    wlasne konto. Jednoczesnie nie jest sprecyzowane, jaka kare poniose
    jesli np. jednego miesiaca nie spelnie tego wymogu.
    Jest natomiast oczywiscie punkt mowiacy ze zgadzam sie na BTE
    do 30.000 w stosunku do mnie za niesplacone dlugi itp
    Tylko ze ja mam rachunek biezacy, i - jesli nie bede mial debetu -
    to jaki dlug mialbym w sytuacji nie wplacenia na moje konto wymaganej kwoty?

    Czyli: mam obowiazek wplacania kwoty i nie wiem jednoczesnie
    co mi grozi jesli takiej kwoty nie wplace. Nie wiem czy nie jest
    to furtka do nadinterpretacji banku w stylu: nie wplacilem w danym
    miesiacu, bank poniosl strate z tego tytulu np. 500 zl i teraz bedzie
    mnie scigac na 500 zl + koszty egzekucji (np. drugie 500 zl).

    Zaznaczam ze nie mam linii pozyczkowej, kredytow, nie zamierzam miec
    debetow itp

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2007-05-29 05:54:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > moge nie pamietac takiego bzdurnego zapsiu) i bedzie mnie scigal
    > z tutu;u "strat na jakie narzilem bank" na jakas niezla kwote.

    jezeli caly casz korzystasz z konta i za nie placisz to bank NIE MA
    podstawy do wystawienia BTE, musialbys przestac z niego korzystac, wtedy
    oplaty za prowadzenie konta by sie naliczaly i po jakims czasie (jak by
    sie uzbierala odpowiednia kwota) bank wezwalby Cie do zaplaty, gdybys
    nie zaplacil to wtedy BTE...

    > Nie powiem "nie".

    sugeruje otwarcie konta w innym banku i stopniowe "przyzwyczajanie" sie
    do niego, po pewnym czasie tamto konto nie bedzie juz potrzebne i
    bedziesz mogl je zamknac...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-05-29 06:10:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > wlasne konto. Jednoczesnie nie jest sprecyzowane, jaka kare poniose
    > jesli np. jednego miesiaca nie spelnie tego wymogu.
    bo takiej kary nie ma, sprobuj raz nie wplacic kwoty min. i zobaczysz co
    sie stanie, NIC; bank moze wypowiedziec Ci umowe i nic wiecej

> [...]
    > miesiacu, bank poniosl strate z tego tytulu np. 500 zl i teraz bedzie
    > mnie scigac na 500 zl + koszty egzekucji (np. drugie 500 zl).

    he he he, nawet bank nie moze w ten sposob postapic...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-05-29 06:15:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.05.2007 WOJSAL <w...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > wlasne konto. Jednoczesnie nie jest sprecyzowane, jaka kare poniose
    > jesli np. jednego miesiaca nie spelnie tego wymogu.

    Czyli nie poniesiesz kary.

> [...]
    > Tylko ze ja mam rachunek biezacy, i - jesli nie bede mial debetu -
    > to jaki dlug mialbym w sytuacji nie wplacenia na moje konto wymaganej kwoty?

    Niby są możliwości, ale nieduże i na niewielkie kwoty. Banki po prostu w
    taki brutalny sposób wymuszają zgody na BTE.

> [...]
    > miesiacu, bank poniosl strate z tego tytulu np. 500 zl i teraz bedzie
    > mnie scigac na 500 zl + koszty egzekucji (np. drugie 500 zl).

    Jaką stratę, na miłość boską... Wyjaśnij jaką bank poniósł stratę, bo Ty
    nie wpłaciłeś.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 9. Data: 2007-05-29 06:23:07
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Regulamin tego konta mowi, ze mam obowiazek
    > comiesiecznego zasilania konta kwota 1.800 zl.
    > Jesli nie spelnie tego rachunku - grozi mi bankowy

    Jesli nie jestes przywiazany do tego banku jakims splacanym kredytem (sa takie
    sytuacje, ze warunkiem kredytu jest utrzymywanie ror w danym banku) - to nic nie
    stoi na przeszkodzie skorzystac z jakiejs porownywarki kont, potem dokladniej
    przeanalizowac Tabele Oplat i prowizji najbardziej pasujacych do potrzeb i sie
    przeniesc - warto wzisc (zapewne platna) historie swojego dotychczasowego
    rachunku, to na wejsciu bedzie mozliwe wynegocjowanie limitu debetowego , dobrej
    KK itp.
    W takim PKOSA polowa klientow siedzi sila inercji, bo ludzie nie cierpioa
    zmieniac banku, prawie tak jak zmieniac OS z windy na Linuxa.

  • 10. Data: 2007-05-29 06:35:59
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    WOJSAL wrote:

    > Acha, oprocentowanie w moim banku dla tego rachunku biezacego
    > wynosi 0,01% a koszt roczny utrzymania tego cuda
    > ponad 130 zl. Tylko nie nazywajcie mnie masochista....

    No nie nazwę Ciebie masochistą, ale wyraźnie masz skołonności ;)
    Proponuję przeglądnąć oferty następujących banków (alfabetycznie) mogą
    być jakieś pomyłki bo smaruje z głowy więc sprawdź jeszcze na www:

    BGZ - pakiet internetowy konto 0zł, karta debetowa to 2 zł/m-c, przelewy
    do wszystkich za darmo, autoryzacja - karta kodów jednorazowych, konto
    oszczednościowe eskalacja 0 zł oprocentowanie takie sobie, duża sieć
    oddziałów

    BZWBK - konto24.pl 0zł, karta debetowa 0zł za pierwsze 2 lata, przelew
    0,50 gr, autoryzacja - kod sms (5 esów darmowych każdy następny 0,20
    gr), instrumenty do oszczędzania coś tam na pewno jest, duża sieć oddziałów

    Citi - citione direct jeżeli wpłaty >1,5k = 2zł/m-c, >5k = 0zł/m-c,
    karta 0zł, przelewy do wszystkich za darmo, autoryzacja - kod sms, konto
    oszczednościowe 0 zł oprocentowanie na razie wysokie 4,5%, sieć oddziałów

    Getin - konto internetowe (przeboje albo gehenna przy zakładaniu,
    poczytaj na grupie) konto 0zł, karta jeżeli nie wykonasz bodajże 4
    transakcji 4zł, jeżeli wykonacz 0zł (można jej nie brać), autoryzacja -
    karta kodów jednorazowych, ciekawe lokaty teraz 5,5% na 4 m-c, sieć
    oddziałów

    Inteligo - 0 zł jeżeli saldo powyżej 99zł w m-c, karta debetowa 2zł na
    m-c z dużą ilością bankomatów i można nią płacić w internecie,
    autoryzacja - karta kodów jednorazowych, konta oszczędnościowe/lokaty
    bardzo marne, można kupować obligację, duża sieć oddziałów

    mBank - ekonto 0 zł, karta 0 zł, przelewy poza mBank 0,50 gr,
    autoryzacja - kod sms, konto oszczędnościowe emax+ 3,8% do tego SFI bez
    opłat, brak oddziałów, w dużych miastach są dostępne wpłatomaty

    Toyotabank - konto 0zł, karta debetowa 30zł za rok, autoryzacja - token,
    do oszczędzania coś tam jest ale bez rewelacji, brak bankomatów
    bezprowizyjnych 3 pierwsze wypłaty w m-c za darmo z każdego bankomatu w
    .pl, brak oddziałów, brak wpłatomatów

    Oczywiście nie jest to na pewno cała oferta, bo skoro płaciłeś do tej
    pory za konto 10zł/m-c i pewnie jeszcze za każdy przelew, i jeżeli dalej
    chcesz płacić to możesz wybierać naprawdę z szerokiego wachlarza :)