  • 1. Data: 2008-09-04 18:01:31
    Temat: mBank VE chipowa a terminale
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Witam!

    Spotkałem się z tym, że moja VE z mBanku chipowa (z miesiąc temu wydana)
    wprowadza zamieszanie w terminalach i u obsługi sklepów ;) Chodzi o
    to, że na ekraniku terminala pojawia się np. "PIN retries limit
    exceeded" mimo że nic nie wpisuję, albo np. "limit PIN przekroczony" czy
    coś takiego. W UK udało mi się tą kartą np. zasilić kartę miejską w
    Londynie (Oyster) bez pinu (!) : wetknąłem w automat i zabrało kasę, dwa
    razy, pod rząd. Ale też np. zawiesiło terminal w którymś z pubów (!)
    oraz wzbudzały te komunikaty dziwne zainteresowanie sprzedawców... W
    Polsce, jakoś to działa - mimo komunikatu idzie dalej i mogę wpisać PIN.

    Czy to tak ma być? Nie chcę na razie reklamować tej karty, bo znowu będę
    czekał hektar czasu...

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-09-04 18:07:46
    Temat: Re: mBank VE chipowa a terminale
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomek Głowacki napisał(a):
    > Czy to tak ma być? Nie chcę na razie reklamować tej karty, bo znowu będę
    > czekał hektar czasu...

    To sa wlasnie karty chipowe.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-09-04 18:11:49
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Mithos pisze:

    > To sa wlasnie karty chipowe.

    W sensie, że te dziwne techniczne problemy to norma? Dla mnie te chipowe
    to mocna nowość i póki co, zwykłe się sprawdzały/sprawdzają...

    Pozdr,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-09-04 18:13:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomek Głowacki napisał(a):
    > W sensie, że te dziwne techniczne problemy to norma? Dla mnie te chipowe
    > to mocna nowość i póki co, zwykłe się sprawdzały/sprawdzają...

    Ja chcialem zaplacic swoja debetowa Visa z Multibanku (chipowa) tak na
    probe i tez byly jakies problemy. Widac cos z tym jest nie tak. Sprawe
    olalem bo nie mam zamiaru ta karta placic, a w bankomacie/wplatomacie
    dziala bezproblemowo.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-09-04 18:36:02
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Tomek Głowacki" news:g9p7pl$bln$1@portraits.wsisiz.edu.pl

    > Czy to tak ma być? Nie chcę na razie reklamować tej karty, bo znowu będę
    > czekał hektar czasu...

    Tak być nie powinno, ale... no właśnie, reklamacja i tak nic nie da bo tak
    właśnie działają wszystkie karty z chipem mBanku. Póki co udało mi się w
    Polsce trafić na kilka terminali, które nie wyświetlały komunikatu o
    zablokowanym pinie - terminale należały do Polcardu.

  • 6. Data: 2008-09-05 01:05:51
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Piotr Karski pisze:
> [...]
    > Polsce trafić na kilka terminali, które nie wyświetlały komunikatu o
    > zablokowanym pinie - terminale należały do Polcardu.

    Dużo było o tym na forum mBanku. OIDP w kartach mBanku nie można zmienić
    pinu w bankomacie (bo mBank nie ma żadnych własnych bankomatów).
    Nazywa się to "blokada pinu" i często jest uprzejmie wyświetlane w
    bankomatch czy posach (część softu w posach jest copy-paste z bankomatów).

    Z komunikatu nic złego lub dobrego nie wynika o ile obsługująca
    sprzedawczyni wciśnie ok/cancel/any key (do znalezienia w instrukcji
    obsługi posa).

    Użytkownicy kart mBanku uradowani nową funkcjonalnością już nawet
    chcieli się składać na pierwszy bankomat dla mBanku który postawiłoby
    się gdzieś w piwnicy w BRE by móc odblokować tę ch*ą zmianę pinu -
    dzięki czemu przestano by się do nich przyp*ć w sklepach.

    A ja dzisiaj płaciłem chipową kartą (nie mBanku). Musiałem się podpisać.
    Pani indagowana stwierdziła że ten pos tak ma, w kasie obok pewnie bym
    musiał pin wpisać. Było śmiesznie bo nawet nie podpisałem tej karty -
    ale nie było problemu:)

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 7. Data: 2008-09-05 10:21:56
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "MHCMega" news:g9q0ug$8qu$1@mx1.internetia.pl

> [...]
    > Pani indagowana stwierdziła że ten pos tak ma, w kasie obok pewnie bym
    > musiał pin wpisać. Było śmiesznie bo nawet nie podpisałem tej karty -

    Też miałem kilka takich przypadków. Wszystkie miały miejsce w przypadku
    terminali Pekao :)