  • 1. Data: 2004-12-13 20:02:07
    Temat: [mBank] Uwaga na krótkowidza - Ostrzegam wszystkich!
    Od: "Marek" <o...@o...pl>

    Witam,
    Rachunek w mBanku mam od 3 lat. Generalnie byłem zadowolony, do czasu, do
    dzisiaj...
    Założyłem kilkanaście dni temu rachunki mBiznes konto i eMax biznes.
    Numery rachunków pojawiły się już na następny dzień (oczywiście nieaktywne).
    Musiałem poczekać aż przyjdzie do mnie wydrukowana umowa z banku, podpisać,
    załączyć xero dokumentów firmowych i odesłać.
    Na umowę czekałem 10 dni (list Łódź -> Warszawa).
    Rachunek nieaktywny, czekam na pieniążki kontrahentów.
    Tego samego dnia, robię xero, podpisuję umowę i odsyłam do mBanku.
    Mijają 2 tygodnie, cisza, 0 telefonów, mejli, komunikatów.
    Rachunek nieaktywny, czekam na pieniążki kontrahentów.
    Dzwonię dzisiaj na mLinię.
    Cizia odpowiada, że właśnie dzisiaj otrzymali moje dokumenty (!!!), ale
    rachunek nadal nie jest aktywny bo wg jakiegoś gościa (krótkowidza chyba)
    jedna z pieczątek nie jest zbyt czytelna (na NIPie z US).
    Na moje pytanie co mam zrobić, bo przecież sam pieczątki z 5złotówki nie
    przybiję, cizia dała mi do zrozumienia, że ma mnie w d... i jedyne co mogę
    zrobić, to zamówić NIP jeszcze raz w US (14, 21 lub 30 dni) i modlić się,
    żeby tam pieczątka była czytelna.
    Po czym wysłać do nich (2 tygodnie) i modlić się, żeby gość wziął grubsze
    szkiełka....

    Nie zamierzam czekać kolejnych kilku miesięcy, baj baj mBank!

    Marek

  • 2. Data: 2004-12-13 20:14:56
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Nie zamierzam czekać kolejnych kilku miesięcy, baj baj mBank!

    I slusznie.

    Bartol

  • 3. Data: 2004-12-13 20:20:41
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2004 21:02:07 +0100,
    osoba podpisana: Marek <o...@o...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > zrobić, to zamówić NIP jeszcze raz w US (14, 21 lub 30 dni) i modlić się,

    Głupie pytanie i nieco OT. jaka jest podstawa prawna pieczątki ? Szyld
    to wiem, że miał (ma dalej) być. Ale nic o pieczątkach nie znalazłem....
    KJ

    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 4. Data: 2004-12-13 20:30:19
    Od: "Marek" <o...@o...pl>

    mBank wymaga, aby na przesłanych do niego dokumentach (w moim przypadku
    kserokopiach) wszystkie pieczątki były czytelne. Ale co zrobić, gdy oryginał
    czytelnym nie jest? Polepszyć go komputerowo? Nie wolno, bo to już
    fałszerstwo...
    I tak w koło Macieju...
    A pamiętacie jak jeszcze kilka lat temu większość tego typu druków
    wychodziła z drukarek igłowych, których taśmy nie były dużo ciemniejsze od
    papieru...

    Marek

  • 5. Data: 2004-12-14 08:19:53
    Od: "free" <n...@A...pl>

    Jak bank Tobie, tak Ty jemu. Zdrowa zasada konsumencka. Nie ma co narzekać,
    trzeba likwidowac rachunki.

  • 6. Data: 2004-12-14 09:17:33
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-13 21:30 Marek said the following:
    > mBank wymaga, aby na przesłanych do niego dokumentach (w moim przypadku
    > kserokopiach) wszystkie pieczątki były czytelne. Ale co zrobić, gdy oryginał
    Ale _po_co_ pieczątki ?

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2004-12-14 10:44:49
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Ale _po_co_ pieczątki ?

    Bo w Polsce panuje kult pieczatki. Podpis jest niewazny, najwazniejsza
    jest pieczatka. A imienna to niewyslowiona radosc dla oczu urzednika.

    Bartol

  • 8. Data: 2004-12-14 10:45:52
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-14 11:44 Bartol Partol said the following:
    [...]

    > Bo w Polsce panuje kult pieczatki. Podpis jest niewazny, najwazniejsza
    > jest pieczatka. A imienna to niewyslowiona radosc dla oczu urzednika.
    Ciekawe jakbym wysłał im bez pieczątki i, w przypadku odmowy założenia,
    poprosił ich o podstawę.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 9. Data: 2004-12-14 10:48:37
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Ciekawe jakbym wysłał im bez pieczątki i, w przypadku odmowy założenia,
    > poprosił ich o podstawę.

    Mieliby problem. Ale odpowiedzieli by, nie bo nie, bo takie mamy zasady
    (niepisane). W sumie ciekawe czy monaby ich z tego powodu nekac. W koncu
    bank, to nie urzad i moze zasady ustalac dosyc dowolnie (byle miescic
    sie w KC i prawie bankowym, czy jak to sie zwie).

    Bartol

  • 10. Data: 2004-12-14 10:50:09
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-14 11:48 Bartol Partol said the following:
    [...]

    > Mieliby problem. Ale odpowiedzieli by, nie bo nie, bo takie mamy zasady
    > (niepisane). W sumie ciekawe czy monaby ich z tego powodu nekac. W koncu
    > bank, to nie urzad i moze zasady ustalac dosyc dowolnie (byle miescic
    No tak, ale posiadanie r-ku firmowego jest obowiązkowe, więc odmowa
    otwarcia w tym przypadku... hmm. Chcoć z drugiej strony lukas nie ma
    rachunków dla firm. No to nie wiem.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl