  • 11. Data: 2004-12-14 13:17:43
    Temat: Re: [mBank] Uwaga na krótkowidza - Ostrzegam wszystkich!
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 11:50:09 +0100, w <cpmggv$jj5$2@inews.gazeta.pl>, Kamil Jońca
    <k...@g...pl> napisał(-a):

    > Chcoć z drugiej strony lukas nie ma
    > rachunków dla firm.

    Ma (bo dostałem reklamę)

  • 12. Data: 2004-12-14 15:14:04
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Kamil Jońca" <k...@g...pl> wrote in message
    news:cpmb3c$psl$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale _po_co_ pieczątki ?

    Na zaświadczeniu z zus chyba musiom być?

    A sprawa wyglądała tak:

    - szefie! Pan podpisze papiery
    - pani Kasiu, już muszę lecieć, jutro albo po urlopie
    - ale ten pan już 2 tygodnie czeka...
    - oj, marudzi pani, proszę pokazać... o, jakie niewyraźnie stempelki! Niech
    przyśle jeszcze raz, do widzenia!
    - ale szefie...
    - do jutraaaa!!!

    T.

  • 13. Data: 2004-12-14 15:29:55
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-14 16:14 Tomasz Nowicki said the following:
    > "Kamil Jońca" <k...@g...pl> wrote in message

    > Na zaświadczeniu z zus chyba musiom być?

    Znowu: podstawa prawna?

    KJ
    PS. Nie twierdzę że podstawy prawnej na posiadanie pieczątki nie ma;
    tylko, ze ja jej nie znalazłem.

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 14. Data: 2004-12-16 09:44:51
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    > Znowu: podstawa prawna?
    >
    > KJ
    > PS. Nie twierdzę że podstawy prawnej na posiadanie pieczątki nie ma;
    > tylko, ze ja jej nie znalazłem.

    Wiesz, w takim wypadku to chyba zdowy rozsądek podpowiada - nie byłoby dla
    mnie problemem wyprodukowanie zaświadczenia o niezaleganiu czy dochodach,
    gdyby nie dwa drobne problemy - wrodzona uczciwość :) oraz oryginalna
    pieczątka. Tę niby też można podrobić, ale raz, że nie tak łatwo, dwa -
    "...do lat pięciu" :)))

    T.

  • 15. Data: 2004-12-27 14:19:09
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2004 20:20:41 +0000 (UTC), Kamil Jonca
    <k...@g...pl> wrote:

    >Głupie pytanie i nieco OT. jaka jest podstawa prawna pieczątki ? Szyld
    >to wiem, że miał (ma dalej) być. Ale nic o pieczątkach nie znalazłem....

    pewnie żadna. BTW: szyld już chyba nie jest obowiązkowy.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2004-12-27 14:22:21
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 14 Dec 2004 11:44:49 +0100, Bartol Partol
    <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >Bo w Polsce panuje kult pieczatki. Podpis jest niewazny, najwazniejsza
    >jest pieczatka. A imienna to niewyslowiona radosc dla oczu urzednika.

    a najśmieszniejsze jest to, że rejestry przedsiębiorców są jawne i
    urzędas bankowy (kogoś o takim podejściu do klienta trudno nie nazywać
    urzędasem :-) może po prostu zadzwonić do gminy i zapytać czy Jan
    Kowalski prowadzący działalność pod nazwą "Głaskanie konia pod włos"
    ma nip 12-34-567-890.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2004-12-27 14:24:11
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004 10:44:51 +0100, "Tomasz Nowicki"
    <t...@s...com> wrote:

> [...]
    >gdyby nie dwa drobne problemy - wrodzona uczciwość :) oraz oryginalna
    >pieczątka. Tę niby też można podrobić, ale raz, że nie tak łatwo, dwa -

    a gdybyś przedstawił "zaświadczenie US o niezaleganiu", które sam
    wydrukujesz (ale nie opieczętujesz), to już nie "do lat pięciu"?
    Dokładnie takie samo fałszerstwo, czyż nie?
    A wrodzonej uczciwości nie lecz :-)
    --
    Jarek Andrzejewski