  • 221. Data: 2008-01-18 21:34:32
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jan 2008 22:08:07 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > A jakies _wiarygodne_ zrodlo tej informacji?

    Chyba druga informacja na stronie http://mbank.cz/mbank/news.html o tym
    mówi.

    > A jakies _wiarygodne_ zrodlo tej informacji, najlepiej z interpretacja?

    http://visa.pl/informacjebiezace/pressreleases/news3
    5.jsp

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 222. Data: 2008-01-18 21:35:11
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jan 2008 21:56:59 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Wlasciwie w czasie sesji przychodzacej bank dokonuje tylko
    > przeksiegowan u siebie.

    Rozumiem, dzięki.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 223. Data: 2008-01-18 23:05:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

    > Ale to nie ma znaczenia czy system jest globalny czy europejski.

    Wlasnie, nie ma, bo mBank nie jest zadnym wyjatkiem ani w Europie, ani
    na swiecie. Po prostu praktycznie zaden bank nie jest wyjatkiem.

    > Tutaj
    > problem polega/polegał na tym, że część europejska tego systemu generowała
    > błędne obciążenia.

    A nie, przypadkiem, czesc czesci europejskiej? Teraz pytanie - jak
    duza to byla czesc?

    > Dziennik napisał: "Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że za awarię
    > odpowiada jeden z terminali Visy przesyłający informacje o transakcjach
    > kartowych dokonywanych w bankach w Europie Środkowej i Wschodniej."

    Moze ograniczmy sie do informacji wiarygodnych. Aczkolwiek jeden
    z takich terminali to moze byc np. terminal w sklepie za rogiem :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 224. Data: 2008-01-18 23:11:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Chyba druga informacja na stronie http://mbank.cz/mbank/news.html o tym
    > mówi.

    No, wiesz, mialy byc przede wszystkim inne banki. Nie wiem na pewno
    co to jest mbank.cz ale mam pewne podejrzenia... :-)

    > http://visa.pl/informacjebiezace/pressreleases/news3
    5.jsp

    Nie ma tam takiej informacji, natomiast mozna sie dowiedziec, ze
    problem dotyczyl (tylko, jak rozumiem) Polski, i ze Visa Europe to
    odnotowala.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 225. Data: 2008-01-18 23:28:15
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 00:05:31 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > A nie, przypadkiem, czesc czesci europejskiej? Teraz pytanie - jak
    > duza to byla czesc?

    Ewentualnie część części części ;-)

    Na stronach mbank.pl, mbank.cz i mbank.sk są informacje o awarii, czyli
    mamy 3 kraje Europy Środkowej.

    > Moze ograniczmy sie do informacji wiarygodnych. Aczkolwiek jeden
    > z takich terminali to moze byc np. terminal w sklepie za rogiem :-)

    I taki terminal w sklepie za rogiem spowodowałby błędne transakcje u
    conajmniej kilku tysięcy klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji? ;-)

    A do informacji wiarygodnych dostępu nie mamy raczej.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 226. Data: 2008-01-18 23:34:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-18, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > A jakies _wiarygodne_ zrodlo tej informacji?

    Artykuł o problemach czeskich banków:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,48466
    16.html

    Ale oczywiście wierzyć prasie nie musimy, więc:
    http://www.unicreditbank.cz/cz/uvod.html
    http://www.unicreditbank.cz/en/news/20.html

    [...]

    > A jakies _wiarygodne_ zrodlo tej informacji, najlepiej z interpretacja?

    A co wg Ciebie jest _wiarygodne_? Przecież były już na tej grupie
    podawane komunikaty _VISY_ w tym temacie. Każdy artykuł poruszający ten
    temat również skupia się na tym, że błąd przyszedł ze strony VISY.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 227. Data: 2008-01-18 23:54:29
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 00:11:12 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > No, wiesz, mialy byc przede wszystkim inne banki. Nie wiem na pewno
    > co to jest mbank.cz ale mam pewne podejrzenia... :-)

    UniCredit CZ
    http://www.unicreditbank.cz/cz/novinky/17.html

    5.jsp

    > Nie ma tam takiej informacji, natomiast mozna sie dowiedziec, ze
    > problem dotyczyl (tylko, jak rozumiem) Polski, i ze Visa Europe to
    > odnotowala.

    Czytaj między wierszami. Czy Visa przepraszałaby za cudze błędy?

    Poza tym:

    http://toyotabank.pl/199_555.htm
    "W ciągu kilku godzin usunęliśmy efekty awarii systemu VISA"

    http://www.inteligo.pl/infosite/nowosci_main_news_16
    01.htm
    "Z posiadanych przez Inteligo informacji wynika, że w dniach 14 - 15
    stycznia br. w Visa International nastąpiły problemy dotyczące
    przetworzenia transakcji wypłat bankomatów, powodujące obciążenie banków
    tymi samymi transakcjami po kilka razy."

    http://www.fortisbank.com.pl/press/1191_3827.htm
    "Informujemy, że w dniu 14 stycznia 2008 r. po stronie VISA Int. wystąpił
    błąd związany z rozliczeniem transakcji gotówkowych. W wyniku tego część
    transakcji dokonanych w bankomatach została wielokrotnie przetworzona przez
    VISA co spowodowało nieprawidłowe obciążenie rachunków części Klientów
    zwielokrotnioną kwotą transakcji."

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 228. Data: 2008-01-19 00:19:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

    > I taki terminal w sklepie za rogiem spowodowałby błędne transakcje u
    > conajmniej kilku tysięcy klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji? ;-)

    No dobrze, w takim razie terminal w Tesco albo innym Realu...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 229. Data: 2008-01-19 00:23:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

    > Czytaj między wierszami. Czy Visa przepraszałaby za cudze błędy?

    To zalezy od definicji slowa "cudze". VISA to jest system, jego
    czescia sa m.in. banki, wlasciciele bankomatow itd. Jesli problem
    dotyczy kart VISA a nie dotyczy kart MC to najprawdopodobniej mozna
    go okreslic mianem "problemu VISA", nawet jesli w rzeczywistosci to
    problem w jakims konkretnym banku.

    W czym dokladnie lezal problem to my sie mozemy co najwyzej domyslac.
    Byc moze pomoglaby w tym informacja jakie bankomaty generowaly te
    obciazenia, w szczegolnosci czy byly one jednego wlasciciela.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 230. Data: 2008-01-19 00:32:13
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 01:23:57 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > W czym dokladnie lezal problem to my sie mozemy co najwyzej domyslac.
    > Byc moze pomoglaby w tym informacja jakie bankomaty generowaly te
    > obciazenia, w szczegolnosci czy byly one jednego wlasciciela.

    Info było, że dotyczyło to wypłat "z obcego bankomatu", poza Euronetami.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki