  • 1. Data: 2008-01-15 15:46:30
    Temat: Inteligo, zlecenie stałe i brak środków?
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Załóżmy, że mam 0.00 zł na koncie i chciałbym ustalić stałe zlecenie
    zapłaty. Co się stanie w dniu, którym przyjdzie czas na operację? Czy
    będę miał saldo ujemne, czy też operacja nie zostanie zrealizowana?

    Z góry dziękuję za pomoc!

    Z pozdrowieniami,
    JasonKidd

  • 2. Data: 2008-01-15 16:11:53
    Temat: Re: Inteligo, zlecenie stałe i brak środków?
    Od: "Tuner" <t...@w...pl>

> [...]
    > zapłaty. Co się stanie w dniu, którym przyjdzie czas na operację? Czy
    > będę miał saldo ujemne, czy też operacja nie zostanie zrealizowana?

    Operacja zostanie odrzucona, nawet smsa o tym dostaniesz.

  • 3. Data: 2008-01-15 16:23:30
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Tuner pisze:

    > Operacja zostanie odrzucona, nawet smsa o tym dostaniesz.

    Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.

  • 4. Data: 2008-01-16 08:31:29
    Od: "Wazooon" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Tuner" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Operacja zostanie odrzucona, nawet smsa o tym dostaniesz.
    Tuner a kara jest za to pobierana? t.zn za niemoznosc wykonania zlecenia z
    powodu braku srodkow?
    Pracuje w banku w UK gdzie wszystko reguluje sie droga zlecen stalych i
    polecen zaplaty i za cos takiego w moim banku akurat kasuja 20F od kazdego
    niezrealizowanego zlecenia.

    Pozdr,
    Wazooon

  • 5. Data: 2008-01-16 08:57:39
    Od: Grzexs <g...@u...o2.pl>

    > Tuner a kara jest za to pobierana? t.zn za niemoznosc wykonania zlecenia z
    > powodu braku srodkow?

    Nie ma żadnych opłat za takie coś. Patrz TOiP.

    Grzexs

  • 6. Data: 2008-01-16 19:16:51
    Od: "Wazooon" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...o2.pl> napisał w wiadomości
    >Patrz TOiP.
    Sorry ale ja pracuje w angielskim systemie i mam troche inne skroty do
    innych regulacji prawnych. Takze jesli bylbys laskaw rozwinac skrot to z
    zainteresowaniem przeczytam porownam i byc moze sie wypowiem.

    Pozdr,
    Wazooon

  • 7. Data: 2008-01-16 19:45:41
    Od: "Wazooon" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...o2.pl> napisał
    > Nie ma żadnych opłat za takie coś. Patrz TOiP.
    Taryfa Oplat i Prowizji? (Sam wydedukowalem :)) Chodziło mi raczej o jakies
    odgorne regulacje na ten temat wydane przez np GINB. W UK jest FSA
    (financial services authority) i OFT (Office of Fair Trading) Ta druga
    instytucja weszła z bankami na droge sadowa w kwestii ustalenia legalnosci
    za t.zw nieplanowane przekraczanie stanu konta - ponad limit w saldzie
    debetowym. Systemy oplat rozne ale dla przykladu w lloydsTSB mozna zabulic
    miesiecznie za przekroczenie stanu konta o 1p do 75F a za przekroczenie o
    >25F nawet 265F i tak miesiac w miesiac. Oplata za niemoznosc zrealizowania
    polecenia zaplaty/zlecenia stalego/platnosci rachunku - 20F i do 3 takich
    oplat dziennie. Kazdy bank ma inne wysokosci tych oplat ale generalna zasada
    jest taka ze jak nie dopilnujesz to po dupsku ostro sie dostaje.

    Pozdr,
    Wazooon.

    PS Jezeli sprawa z OFT zakonczy sie werdyktem niekorzystnym dla bankow to:
    a) kolosalne zwroty zaplaconych kar
    b) prawdopodobne odszkodowania za zepsute historie kredytowe
    c) brak mozliwosci schodzenia na debet przy utrzymaniu kar za
    niezralizowanie zlecen (pewnie w znacznie powazniejszej wysokosci)
    PS2 TOiP - Terms and conditions to jedno ale te wlasnie musza byc zgodne z
    regulacjami FSA, Banking Code itp.

  • 8. Data: 2008-01-16 20:28:33
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wazooon wrote:
> [...]
    > innych regulacji prawnych. Takze jesli bylbys laskaw rozwinac skrot to z
    > zainteresowaniem przeczytam porownam i byc moze sie wypowiem.

    A co ma do tego praca "w angielskim systemie" ? Konto w polskim banku to
    i taryfa OiP :D powinna byc znana. Zadna to regulacja prawna zreszta.

    Wwieslaw

  • 9. Data: 2008-01-17 07:28:50
    Od: "Wazooon" <a...@a...pl>

    Uzytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > A co ma do tego praca "w angielskim systemie" ?
    Nie ma nic. Poprostu nie znam polskich akronimow

    > Konto w polskim banku to i taryfa OiP :D powinna byc znana.
    Zgadzam sie w pelnej rozciaglosci.

    > Zadna to regulacja prawna zreszta.
    Chodzi wlasnie o to ze niektore oplaty moga byc niezgodne z prawem.

    Pozdr,
    Wazooon