  • 211. Data: 2008-01-17 21:49:56
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 17 Jan 2008 21:02:30 +0100, mvoicem wrote:

    > Citibank. Kilka razy spóźniłem się o 2-3 dni. Z wyjątkiem jednego
    > razu "zmieścili" mi to w GP z własnej inicjatywy. W jednym przypadku
    > musiałem ich o to poprosić przez citiphone.

    Potwierdzam, wysłałem ostatnio spłatę dopiero 3. elixirem, która siłą
    rzeczy dotarła dopiero następnego dnia do Citi. Brak odsetek.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 212. Data: 2008-01-17 22:10:46
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-17, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Wiec uwazasz ze przynajmnie w Europie mBank najszybciej rozlicza
    > karty?

    Uważam, że BRE Bank może być jednym z takich banków.

    > A co to jest ten dzial europejski, jesli bierzemy pod uwage technike?

    Czytałeś cokolwiek poza doniesieniami z grupy?
    Przewija się tam czasem nazwa 'VISA Europe'.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 213. Data: 2008-01-18 06:13:12
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 19:41:12 +0100, Z napisał(a):

    > Znajdz mi wyrozumialy bank w kwesti przekroczenia (o 1 dzien) terminu:
    > 1) GP kart kredytowych

    Citi - z doświadczenia. Volkswagen się wyłożył i nie mogłem się zalogować
    (zaraz kolina wyskoczy ;)) Citiphone bez problemu przyjął wyjaśnienia, a ja
    nauczyłem się składać zlecenia z przyszłą datą ;)

    AK

  • 214. Data: 2008-01-18 19:51:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

    > Potwierdzam, wysłałem ostatnio spłatę dopiero 3. elixirem, która siłą
    > rzeczy dotarła dopiero następnego dnia do Citi. Brak odsetek.

    Tu nie ma zadnej "sily rzeczy", jesli przelew wyszedl rzeczywiscie
    trzecia sesja, to byl w tym samym dniu na koncie Citi (w NBP akurat,
    ale na koncie wierzyciela), ksiegowania i sesje w Citi maja sie do
    tego nijak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 215. Data: 2008-01-18 19:58:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Uważam, że BRE Bank może być jednym z takich banków.

    Ale wiesz ile bankow jest w Europie, tak w ogole?
    Cos nieco bardziej wiarygodnego moze?

    > Czytałeś cokolwiek poza doniesieniami z grupy?

    Nigdy :-(

    > Przewija się tam czasem nazwa 'VISA Europe'.

    Przewijac to mozna dziecko jak zrobi kupe. Ja pytam o fakty, proste
    fakty w tym przypadku z zakresu techniki. Nie pytam o forme prawna
    VISA Europe ani o ich adres korespondencyjny, a o rzeczywisty system,
    ograniczony tylko do Europy (w kazdym razie taki, w ktorym da sie
    wyodrebnic awarie, ktora dotyczy tylko Europy).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 216. Data: 2008-01-18 20:21:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-18, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Ale wiesz ile bankow jest w Europie, tak w ogole?

    No i? Wiem też, że Polska ma jedne z bardziej nowoczesnych systemów
    bankowych. Nie z racji swojego zaawansowania, tylko z racji tego,
    że owe systemy są stosunkowo nowe.

    > Cos nieco bardziej wiarygodnego moze?

    Podobne awarie dotknęły banki w innych krajach.

> [...]
    > ograniczony tylko do Europy (w kazdym razie taki, w ktorym da sie
    > wyodrebnic awarie, ktora dotyczy tylko Europy).

    To poczytaj prasę. Jakoś oni wyodrębniają. I co więcej - wszędzie jednak
    pojawia się informacja, że to VISA nawaliła.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 217. Data: 2008-01-18 20:29:27
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jan 2008 20:51:59 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > trzecia sesja, to byl w tym samym dniu na koncie Citi (w NBP akurat,
    > ale na koncie wierzyciela), ksiegowania i sesje w Citi maja sie do

    Czyli jeśli przelewam z banku A do banku B, to bank B dostaje pieniądze
    właściwie w chwili wyjścia tych pieniędzy z banku A, a w czasie swojej
    sesji przychodzącej bank B przelewa pieniądze ze swojego konta w NBP na
    konto, na które wysyłałem kasę?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 218. Data: 2008-01-18 20:56:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > właściwie w chwili wyjścia tych pieniędzy z banku A, a w czasie swojej
    > sesji przychodzącej bank B przelewa pieniądze ze swojego konta w NBP na

    Wlasciwie w czasie sesji przychodzacej bank dokonuje tylko
    przeksiegowan u siebie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 219. Data: 2008-01-18 21:08:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Podobne awarie dotknęły banki w innych krajach.

    A jakies _wiarygodne_ zrodlo tej informacji?

    > To poczytaj prasę. Jakoś oni wyodrębniają.

    No jasne, i to jest dowod na cokolwiek.

    > I co więcej - wszędzie jednak
    > pojawia się informacja, że to VISA nawaliła.

    A jakies _wiarygodne_ zrodlo tej informacji, najlepiej z interpretacja?

    "Wszędzie" to jest mniej-wiecej to samo co "nigdzie".

    Zeby bylo jasne - ja nie kwestionuje ze problem powstal w ramach VISA.
    Tyle ze to moze oznaczac cokolwiek.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 220. Data: 2008-01-18 21:21:13
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jan 2008 20:58:43 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > ograniczony tylko do Europy (w kazdym razie taki, w ktorym da sie
    > wyodrebnic awarie, ktora dotyczy tylko Europy).

    Ale to nie ma znaczenia czy system jest globalny czy europejski. Tutaj
    problem polega/polegał na tym, że część europejska tego systemu generowała
    błędne obciążenia.
    Dziennik napisał: "Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że za awarię
    odpowiada jeden z terminali Visy przesyłający informacje o transakcjach
    kartowych dokonywanych w bankach w Europie Środkowej i Wschodniej."

    Odnośnie systemu:

    Visa Europe is a membership association and an exclusive licensee of Visa
    Inc. trademarks and technology. Visa Europe is also a minority stockholder
    in Visa Inc.. Globally, Visa Inc. and Visa Europe use the same common
    platforms and technology so that cardholders can use their Visa cards
    anywhere throughout the world.

    http://www.corporate.visa.com/md/fs/corporate/europe
    an.jsp

    --