  • 1. Data: 2008-06-24 06:06:48
    Temat: mBank - Polecenia Zapłaty
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Dopiero zaczynam korzystać z płatności typu Polecenie Zapłaty w
    mBanku. Wcześniej miałem PZ w PKObp i przyzwyczaiłem się, że te
    płatności były wykazywane w historii operacji za jakiś tam
    miesiąc. Zajrzałem (po zalogowaniu się) do historii konta w
    mBanku i nie widzę tam PZ'ów. Widać je natomiast w pozycji
    "Polecenia zapłaty" i do tego każdy z nich ma status
    "zrealizowane". Wygląda mi więc, że są już zapłacone. Czy to
    normalne w mBanku, że ich nie widać w historii operacji?

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 2. Data: 2008-06-24 07:13:16
    Temat: Re: mBank - Polecenia Zapłaty
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez "ab", dnia 24 cze 2008:

> [...]
    > do tego każdy z nich ma status "zrealizowane". Wygląda mi
    > więc, że są już zapłacone. Czy to normalne w mBanku, że ich

    Jeszcze raz się temu przyjrzałem: w wykazie PZ'ów jest przy
    każdym PZ status "Aktywne", w historii pojedynczego PZ jest
    status "Zrealizowane" i kwota 0.0zł. Doszukałem się informacji,
    że powinien być złożony wniosek, aby korzystać z PZ'ów. Może
    brak tego wniosku powoduje brak obciążenia konta (brak
    informacji w historii operacji na koncie)?
    Znalazłem we wnioskach coś co tym zalatuje: EZGODA. W trakcie
    wypełniania wniosku proponują mi do wyboru jakichś wierzycieli,
    którzy są mi obcy, np. Tele2, zaś tych, którzy przez PZ się
    upominają o pieniądze, to już nie podają. I nie ma też jak podać
    tych wierzycieli, którzy mnie interesują. Jak to w takim razie
    zrobić, aby PZ'y obciążały moje konto. Gdy z wierzycielami się
    dogadywałem co do tej formy płatności to pozostawiałem im kopię
    zgody, do przekazania do banku. Czy wobec tego mam coś
    uaktywniać, czy samo się uaktywni? I w ogóle to już mi się
    wszystko pokręciło.

  • 3. Data: 2008-06-24 07:32:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Cze, 09:13, ab <a...@i...wroc.pl> wrote:

    Dzwon na mlinie.

  • 4. Data: 2008-06-24 20:08:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "krzysztofsf" 5...@a...goog
    legroups.com

    > Dzwon na mlinie.

    Jest jeszcze mChat.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2008-06-26 21:12:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "ab" <a...@i...wroc.pl> wrote in message

    > Jeszcze raz się temu przyjrzałem: w wykazie PZ'ów jest przy
    > każdym PZ status "Aktywne", w historii pojedynczego PZ jest
    > status "Zrealizowane" i kwota 0.0zł.

    Pierwsze DD jest czesto na 0 pln zeby sprawdzic czy zostalo juz aktywowane.
    Jak wierzyciel nie dostanie odmowy to oznacza, ze spokojnie moze od tej
    chwili obciazac konto dluznika. W przypadku prokliencko nastawionych
    wierzycieli po takim obciazeniu jest wykonywany telefon do klienta i jest on
    informowany o tym, ze nastepne platnosci beda realizowane przy pomocy DD i
    zeby nie dokonywac wplat a pamietac tylko o odpowiednim saldzie na rachunku.

    > Doszukałem się informacji,
    > że powinien być złożony wniosek, aby korzystać z PZ'ów. Może
    > brak tego wniosku powoduje brak obciążenia konta (brak
    > informacji w historii operacji na koncie)?

    Wniosek papierowy lub elektroniczny.

    > Znalazłem we wnioskach coś co tym zalatuje: EZGODA. W trakcie

    To zlecenie dotyczy wybranego kregu klientow korporacyjnych, ktorzy maja
    rachunek w tym samym banku co wierzyciel. Nie trzeba wtedy skladac
    papierowej zgody na DD. Podobnie dziala to w Citi, wystarczy jeden telefon
    zeby uruchomic DD dla Cyfra+, Era, UPC Telewizja Kablowa, Telekomunikacja
    Polska, Orange, Plus GSM, Netia S.A., Świat Internet S.A.,TELE 2 POLSKA Sp z
    o.o.

    MK