  • 11. Data: 2009-02-20 18:36:51
    Temat: Re: mBank NIE WARTO - UWAGA! - poswiadczanie podpisu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " " <c...@g...pl> writes:

    > Posprawdzalem mozliwosci:
    > 1/ zmiana wzoru podpisu i wyslanie tej dyspozycji wraz z wnioskiem o
    > rozwiazanie umowy - 50 zlotych
    >
    > 2/ zamowienie umowy (nawet numeru nie chca podac na infolinii!) - 15,00. Nie
    > ma jednak pewnosci, ze ktos zaakceptuje podpis 9tak moze byc bez konca).
    >
    > 3/ notariusz (30 PLN) - to chyba najpewniejsze rozwiazanie.
    >
    > Za takie utrudnienia zwiazane z rozwiazaniem umowy powinien sie ktos zabrac.

    Zawsze pozostaje normalna opcja: doreczenie osobiste w siedzibie lub
    innym oddziale banku. Sugeruje dwie kopie i potwierdzenie na jednej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2009-02-20 19:04:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Zawsze pozostaje normalna opcja: doreczenie osobiste w siedzibie lub
    > innym oddziale banku. Sugeruje dwie kopie i potwierdzenie na jednej.

    A gdzie mbank ma oddzialy, co?

    MJ

  • 13. Data: 2009-02-20 19:23:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > A gdzie mbank ma oddzialy, co?

    Mialem na mysli oddzialy banku, bedacego strona umowy.
    http://www.bre.pl/kontakt/Znajdz_oddzial
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2009-02-20 19:54:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Mialem na mysli oddzialy banku, bedacego strona umowy.
    > http://www.bre.pl/kontakt/Znajdz_oddzial

    Uwazasz, ze maja tam obowiazek przyjac pismo w sprawie mbankowego
    konta? Bo ze w centrali,to mysle, ze musza. Ale w oddzialach?

    MJ

  • 15. Data: 2009-02-20 20:30:19
    Od: "Sagittarius" <z...@i...pl>

    Użytkownik <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowie i na wniosku o rozwiazanie.
    >
    > Wlasciwie to moge wysylac pisma bez konca, bo komus cos sie nie spodoba.
    > No ale moge poswiadczyc podpis notarialnie.
    >
    > Nie spotkalem sie jeszcze z taka paranoja i szczerze zaluje, ze
    > uruchomilem
    > rachunek w mBanku. Umowy mozna podpisac w placowkach kredytowych ale juz
    > rozwiazac sie ich nie da i wszystko trzeba realizowac korespondencyjnie,
    > wlasciwie bez konca jesli jakies damie nie spodoba sie fragment podpisu.
    >
    > Pisze to ku przsestrodze przyszlym klientom.

    A po co rezygnować z konta za friko, gdzie nawet można ciągle mieć 0
    (słownie zero) złotych, a funcjonalności full...

    Też się wqrzyłem oprocentowaniem emaxplus i olewka informacyjną banku -
    ale.. nie zamykam konta, bo się przyda np: na mtransfer - wycofałem POWAZNE
    środki, przelałem na konto podstawowe w innym banku i mam w tyłeczku ten
    mbank, ale żeby od razu do notariusza lecieć i wydawać jakąś kasę - dajcie
    spokój :))
    Se mam 50 PLN na koncie mBank i 0 na emaxplus i tyla - niech se jest...

    Pzdr.

  • 16. Data: 2009-02-20 22:00:18
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Sagittarius" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kasę - dajcie spokój :))
    > Se mam 50 PLN na koncie mBank i 0 na emaxplus i tyla - niech se jest...

    ja przez pomyłkę przelałem na emaxplus, z którego już wybierałem 350zł
    ale wtopa, eh....

  • 17. Data: 2009-02-20 23:10:04
    Od: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp>

    c...@N...gazeta.pl wrote:
    > Chcialem rozwiazac umowe z mBankiem. Wyslalem stosowne pismo i dostalem
    > odpowiedz, ze nie mozna tego zrobic ze wzgledu na niezgodnosc podpisu na
    > umowie i na wniosku o rozwiazanie.

    Chwila, rozumiem, że bank może nie zrealizować dyspozycji, jeśli w
    umowie jest zastrzeżenie, że podpis musi być zgodny ze złożonym wzorem.

    Ale wypowiedzenie umowy to trochę inna sprawa - Kodeks Cywilny nie
    wymaga na wypowiedzeniu umowy takiego samego podpisu jak na umowie :)
    czy Prawo Bankowe ma inne zdanie na ten temat ?

    Trzymaj się wersji, że wypowiadasz umowę o prowadzenie rachunku a nie,
    że składasz dyspozycję zamknięcia rachunku :)
    --
    Slaw

  • 18. Data: 2009-02-20 23:13:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sławomir Mateuszczyk pisze:

> [...]
    >
    > Trzymaj się wersji, że wypowiadasz umowę o prowadzenie rachunku a nie,
    > że składasz dyspozycję zamknięcia rachunku :)

    Niemniej jednak w tym przypadku bank nie wie, czy podpis pochodzi
    faktycznie od posiadacza rachunku, skoro w dokumentacji banku jest inny
    wzór. W przypadku braku osobistego kontaktu jest to problem, w marmurku
    chociaż można przyjść i się wylegitymować. Myślę, że poświadczenie
    podpisu przez notariusza (20zł netto) rozwiązałoby problem.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-02-20 23:27:25
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > chociaż można przyjść i się wylegitymować. Myślę, że poświadczenie
    > podpisu przez notariusza (20zł netto) rozwiązałoby problem.

    bank ma telefon, może zadzwonić i się upewnić.
    Aha i zanim ktoś napisze, że przez telefon nie da sie zweryfikować z kim
    się rozmawia, to jakoś jak bank dzwoni z chęcią wciśnięcia nowego
    produktu to nie ma takich problemów.

  • 20. Data: 2009-02-20 23:36:10
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Lut, 18:27, Jacek Sołtysik <j...@n...ma> wrote:

> [...]
    > Aha i zanim ktoś napisze, że przez telefon nie da sie zweryfikować z kim
    > się rozmawia, to jakoś jak bank dzwoni z chęcią wciśnięcia nowego

    Uzywanie logiki i zdrowego rozsadku w kontaktach z mB nie ma
    zastosowania.

    Nie moge dostac karty kredytowej w mB poniewaz moj podpis nie jest
    wystarczajaco poswiadczony przez notariusza. mB ma wszystkie moje
    dane, lacznie z numerem telefonu - od 6 lat. Co niczego nie zmienia.

    "Nie mamy panskiego plaszcza. I co nam pan zrobi?"