  • 1. Data: 2009-02-20 09:08:42
    Temat: Wysokość WIBOR 6M w BZWBK
    Od: " finder24" <f...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Czy ktoś wie ile aktualnie wynosi wartość wskaźnika WIBOR 6M w BZWBK, który
    wykorzystywany jest do ustalania oprocentowania kredytu hipotecznego?
    Wprawdzie udało mi się coś takiego znaleść na stronach BZWBK, ale nijak się to
    ma do mojego oprocentowania. Zastanawiam się czy tego nie zareklamować.

    Dzięki,
    finder24

  • 2. Data: 2009-02-20 09:35:22
    Temat: Re: Wysokość WIBOR 6M w BZWBK
    Od: Piotr <P...@f...pl>

    finder24 pisze:
> [...]
    > ma do mojego oprocentowania. Zastanawiam się czy tego nie zareklamować.

    W umowie kredytowej masz określoną częstość aktualizacji. Wskaźnik jest
    jeden dla całego rynku. Aktualne i historyczne dane do znalezienia na
    każdym portalu finansowym np. money.pl

    Piotr

  • 3. Data: 2009-02-20 21:05:14
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Piotr wrote on 2009-02-20 10:35:

    > W umowie kredytowej masz określoną częstość aktualizacji. Wskaźnik jest
    > jeden dla całego rynku. Aktualne i historyczne dane do znalezienia na
    > każdym portalu finansowym np. money.pl
    WIBOR 6M jest jeden, ale wartość używana w bankach do wyliczania oproc.
    bazowego dla kredytów może się różnić. Np. w lukasie jest to średnia z
    kilku ostatnich dnia poprzedzających kwartał, w którym ten wskaźnik
    obowiązuje.

    Co do umowy - to warto spojrzeć faktycznie - być może finder24 ma stałe
    oproc przez jakiś czas? Albo raczej jak ma w oparciu o WIBOR 6M, to
    zmiana oprocentowania dla niego może następować co 6 miesięcy - a
    wskaźnik podawany na stronach banku jest dla nowych kredytów. Jeżeli
    kredyt był brany np. 3 miesiące temu, to najbliższa zmiana oproc może
    być za 3 miesiące.

    Pozdrawiam
    Michał M