  • 61. Data: 2005-06-03 14:21:42
    Temat: Re: [mBank] Elektroniczne wyciagi
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) napisał(a):

    > Po co Ci certyfikat? Nie włączyli szyfrowania i mail poszedł otwartym
    > tekstem.

    Powiedz mi mistrzu od zabezpieczeń jakim sposobem mieli by to wysłać
    zaszyfrowane nie mając kluczy publicznych dla każdego docelowego adresu
    e-mail ??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 62. Data: 2005-06-04 22:48:42
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > Powiedz mi mistrzu od zabezpieczeń jakim sposobem mieli by to wysłać
    > zaszyfrowane nie mając kluczy publicznych dla każdego docelowego adresu
    > e-mail ??

    Jednym z wielu znanych sposobów, np. 3DES, DESX, AES, Blowfish, IDEA.
    Jaki problem udostępnić klucz symetryczny w systemie transakcyjnym?
    A Ty mistrzu o innym szyfrowaniu niż asymetryczne nie słyszałeś?

    Piotr Hołda

  • 63. Data: 2005-06-05 12:40:57
    Od: "Pawel" <g...@p...onet.pl>

    > Jednym z wielu znanych sposobów, np. 3DES, DESX, AES, Blowfish, IDEA.
    > Jaki problem udostępnić klucz symetryczny w systemie transakcyjnym?
    > A Ty mistrzu o innym szyfrowaniu niż asymetryczne nie słyszałeś?

    Mistrzu ale w ten sposób udostępniając klucz symetryczny w systemie trans.
    dają dostęp do Twojego wyciągu 860 tys innych klientów mBanku. Jeśli chcesz
    mieć indywidualnie dla siebie zaszyfrowaną wiadomość to jednak szyfrowanie
    asymetryczne jest najlepsze. Symetryczne w tym przypadku do niczego nie służy.
    Zwłaszcza, że nie ma problemu żeby zostać klientem.

    Paweł

  • 64. Data: 2005-06-05 12:54:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Pawel said the following On 2005-06-05 14:40:

    > Mistrzu ale w ten sposób udostępniając klucz symetryczny w systemie trans.
    > dają dostęp do Twojego wyciągu 860 tys innych klientów mBanku. Jeśli chcesz
    [...]
    Ale przypuszczam, że on miał indywidualny klucz symetryczny dla każdego,
    może nawet o ograniczonej (czasowo) ważności. Jakby się tak zastanowić
    to może mieć sens.

    KJ

    --
    Siłownie, sprzęt sportowy http://strony.aster.pl/kjonca/aster.xhtml#f4y
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 65. Data: 2005-06-05 13:11:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > Jednym z wielu znanych sposobów, np. 3DES, DESX, AES, Blowfish, IDEA.
    > Jaki problem udostępnić klucz symetryczny w systemie transakcyjnym?
    > A Ty mistrzu o innym szyfrowaniu niż asymetryczne nie słyszałeś?

    A możesz wyjasnić sens szyfrowania przy udostępnieniu klucza symetrycznego?
    Chyba się zagalopowałeś.

  • 66. Data: 2005-06-05 13:14:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kamil Jońca wrote:
    > Ale przypuszczam, że on miał indywidualny klucz symetryczny dla każdego,
    > może nawet o ograniczonej (czasowo) ważności. Jakby się tak zastanowić
    > to może mieć sens.

    to nie ma najmniejszego sensu.
    To już szybciej niech na wzór bph wygeneruje klucze asymetryczne dla
    każdego klienta.

  • 67. Data: 2005-06-05 13:15:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    witek said the following On 2005-06-05 15:11:
    > Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:
    > [...]

    > A możesz wyjasnić sens szyfrowania przy udostępnieniu klucza symetrycznego?
    > Chyba się zagalopowałeś.
    Dlaczego ? Przecież zwykły SSL też jest (a przynajmniej był)szyfrowany
    symetrycznie ....
    KJ

  • 68. Data: 2005-06-05 13:28:58
    Od: Marcin Piotrkiewicz <p...@1...acn.waw.pl>

    Dnia 05.06.2005 witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał/a:
    > A możesz wyjasnić sens szyfrowania przy udostępnieniu klucza symetrycznego?

    To chyba zależy komu go udostępniasz?
    Możesz udostępnić przez szyfrowany system tranzakcyjny klientowi,
    który się zautentykował hasłem statycznym i podał hasło jednorazowe,
    klucz indywidualnie dla tego klieta przygotowany.

    Problem dystrybucji klucza (kluczy) jest tutaj nomen omen kluczowy.
    Bo powiedzmy, że korzystasz z szyfrowania asymetrycznego. Wtedy pojawić
    się mogą dwie sytuacje:
    - klient daje ci swój klucz publiczny. Musi się zautentykować i przesłać
    klucz (przy kluczy symetrycznym musiał się zautentykować i pobrać
    klucz :). Kanał bezpieczny jest zestawiony już na potrzeby
    autentykacji, więc odpada argument, że nie potrzebujesz zestawiać go
    do przesyłania klucza.
    - klient nie ma swojego klucza publicznego. Powinieneś więc mu
    udostępnić możliwość wygenerowania takowego oraz klucza prywatnego.
    Klucz prywatny musi trafić do klienta bezpiecznym kanałem. Jaka jest w
    tym wypadku różnica w porownaniu z rozwiązaniem korzystającym z klucza
    symetrycznego?

    Pozdrawiam,
    Pieta

  • 69. Data: 2005-06-05 13:40:35
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"

    >Wiem, że podpis nie oznacza szyfrowania ale to przecież wyciąg bankowy a
    >nie życzenia świąteczne.
    >To może teraz zrezygnują jeszcze z SSL w systemie transakcyjnym?
    >Skoro klienci nie mają nic przeciwko...
    Przesadzasz. To w końcu tylko wyciąg. Papierowe też dostajesz otwartym
    tekstem a nie szyfrowane.
    Zresztą zawsze możesz zrezygnować i przeglądać sobie jak dawniej w
    systemie transakcyjnym po SSLu.
    Chyba żaden (prawie żaden ?) bank nie przesyła szyfrowanych wyciągów.

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")