  • 11. Data: 2002-04-10 09:10:31
    Temat: Re: mBank - Arogancja czy głupota????
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    > raczej nie, kiedyś mnie tym wkurzyli tym samym i przypomniałem sobie treść
    > regulaminu (a to że się zgadzasz z regulaminem nie budzi chyba
    wątpliwości)
    > i tam jest punkt o tym, że wszelkie zmiany są publikowane w sposób
    > elektroniczny na ich stronie www.
    >
    > więc od strony formalno prawnej są raczej zabezpieczeni

    Tego wlasnie nie jestem pewien. Czym innym jest zmiana dzialania systemu, a
    czym innym modyfikacja danych klientow. Mozna to bylo rozwiazac np. przez
    automatycze odrzucanie przelewow, w ktorych dane adresata bylyby inne niz
    dane wlasciciela konta.

  • 12. Data: 2002-04-10 09:16:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "zdano" <s...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > 3. Bank zmienil moje definicje (wprowadzil moje dane do pola "nadawca")
    bez mojej
    > wiedzy.

    Czy aby na pewno? AFAIR w zleceniach stalych zdefiniowanych przed usunieciem
    mozliwosci zmian w polu nadawca mialo nic nie byc zmieniane. A wiesz moze
    kiedy to sie stalo?

    Maciej

  • 13. Data: 2002-04-10 09:24:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Bieszczak" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o to, czy dziala, czy nie. Chodzi o to, ze bank bez
    informowania
    > klienta zmienia wprowadzone przez niego dane. Umieszczenie informacji w
    > sekcji "Aktualnosci" nie robi roznicy - informacja powinna byc tak podana
    > klientowi, by on nie mial prawa jej przeoczyc (np. okienko z ostrzezeniem
    po
    > zalogowaniu sie lub tez - idealnie - list polecony).

    Komunikaty zaczely juz sie pojawiac... na stronie zamykajacej sesje
    http://info.mbank.com.pl/logout.html. AFAIK beda tam umieszczane wlasnie
    takie wazne informacje o zmianach, konserwacjach, nowych produktach itp.

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 14. Data: 2002-04-10 09:35:17
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Moze wlasnie to bylo ich celem?

    co było ich celem bo nie rozumiem?
    wydawało mi się że utworzenie przyjaznego dla klientów banku

    sorki, ale dla mnie konto bankowe jest zwykłym uproszczeniem sobie życia,
    chcę go używać tak samo jak np. telefonu komórkowego i nie wyobrażam sobie,
    żeby np. operator sieci telefonicznej od jutra zmienił sposób wybierania
    numerów tel. i powiadamiał o tym wyłącznie na swojej stronie internetowej,
    przecież to absurdalne

    większość ludzi nie czyta żadnych instrukcji, nie kiwnie palcem więcej niż
    to konieczne, wszyscy chcą minimalizowac swój wysiłek takie są realia,

    powiem szczerze że wchodze na strony mbanku tylko po to by się zalogować i
    zrobić przelewy lub sprawdzić saldo i może to pracownikom mbanku wyda się
    straszne ale uzywam tego konta już prawie półtora roku i ani razu nie
    czytałem jeszcze forum ani żadnych newsów, poprostu szkoda mi czasu

  • 15. Data: 2002-04-10 10:07:48
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > co było ich celem bo nie rozumiem?
    > wydawało mi się że utworzenie przyjaznego dla klientów banku

    Zmuszenie ludzi do czytania newsow =)

  • 16. Data: 2002-04-10 10:19:17
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    > Zmuszenie ludzi do czytania newsow =)

    a taki pomysł to może sie narodzić tylko w głowie szalenie ambitnych
    bankowców,
    w tej branży jest spora konkurencja i zniechęcony kilka razy klient może
    poprostu zmienić bank zamiast zmieniac swoje przyzwyczajenia, poprostu
    najmniejsza linia oporu

  • 17. Data: 2002-04-10 12:58:53
    Od: "zdano" <s...@n...com.pl>

> [...]
    | mozliwosci zmian w polu nadawca mialo nic nie byc zmieniane. A wiesz moze

    Na pewno! Konsultant twierdzil, ze zabieg wykonano w pierwsej polowie marca,
    tyle, ze sie mylil, bo wykonalem zdefiniowany przelew 25.03 i dane byly w nim takie,
    jakie w starej definicji.
    Pozdrawiam
    Zdano

  • 18. Data: 2002-04-10 14:59:36
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Na pewno! Konsultant twierdzil, ze zabieg wykonano w pierwsej polowie
    marca,
    > tyle, ze sie mylil, bo wykonalem zdefiniowany przelew 25.03 i dane byly w
    nim takie, jakie w starej definicji.

    Tak bo zlikiwdowali mozliwosc edycji - a teraz widocznie poprawili i w
    zdefiniowanych juz przelewach...

    Ja tam nic nie mowie :))) Bo to woda na mlyn w mojej pracy :)) A juz trzeba
    zabrac sie za praktyczny rozdzial hi hi

  • 19. Data: 2002-04-10 15:13:00
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Apr 2002 10:06:07 +0200, "zdano"
    <s...@n...com.pl> wrote:

    >Dzien dobry,
    >było tak:
    >1. Zdefiniowalem przelewy w imieniu wlasciciela mieszkania, ktore wynajmuje.
    >2. Dzialalo! (jeszcze 25.03 dzialalo)
    >3. Bank zmienil moje definicje (wprowadzil moje dane do pola "nadawca") bez mojej
    wiedzy.
    >4. Na moje pytanie dlaczego nastąpilo to bez poinformowania mnie (wtedy mialbym
    szanse wprowadzic usuniete informacje do
    >pola "tytul") konsultant w mLinii powiedzial, ze wiadomość o tym mogłem przeczytac w
    aktualnosciach.

    >Pytania:
    >Czy mbank jest arogancki, czy ja jestem glupi, czy moze czegos nie doczytalem?

    Ad. 1. wykorzystywałeś "błąd" mBanku
    (gdy tytuł przelewu był ograniczony do 30 znaków miało to
    nawet sens.)
    Formalnie niezbyt dobrze jest gdy właściciel mieszkania podaje
    się za posiadacza Twojego rachunku.

    Ad. 2. O ile wiem to zmiany dotyczyły:
    - braku możliwości edycji pola nadawca dla nowych przelewów
    - zmianę pola dla modyfikowanych przelewów
    - zapisy w "starych" nie modyfikowanych przelewach zostały
    bez zmian

    Ad. 3.
    Jesteś pewien, ze nie modyfikowałeś przelewu ?
    (to jest potwierdzane TAN-em).

    Ad. 4.
    W aktualnościach można było przeczytać, że
    miała miejsce konserwacja systemu.
    Pewnie w jej ramach "naprawiono" "błąd" w oprogramowaniu.
    Nawet stali czytelnicy byli zaskoczeni tą zmianą.

    Gdyby mBank chciał być arogancki to by Ci polecił lekturę
    Regulamin Rozdział V §21.1"

    " Posiadacz rachunku zobowiązany jest upewnić się, ze wszystkie
    składane dyspozycje, dotycząca posiadanego rachunku są
    prawidłowe i zgodne z jego intencją"

    Czy jest to głupota, to trudno stwierdzić, bo na konkretne
    pytania (o stan prawny) otrzymuje sie odpowiedzi wymijające.
    (nie tylko ze strony mBanku).

    pozdrawiam BAH

  • 20. Data: 2002-04-10 18:14:38
    Od: Andrzej Nowak <a...@a...net>