  • 1. Data: 2005-12-07 19:16:46
    Temat: kredyt w walucie
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Witam grupe,

    Mam pytanko: gdybym splacal kredyt w walucie, robie przelew, to po jakim
    kursie bank sobie liczy wplate:po kursie w ktorym pieniadze wplywaja na
    konto, czy po jakims jeszcze innym? i drugie pytanko: ge mbanku z tego
    co wiem sa dwa konta: glowne i pomocnicze. po co to tak? (pan w oddziale
    mi tlumaczyl, tzn probowal tlumaczyc, ale sprawial wrazenie, jakby mial
    mnie gdzies...)i czy moge np wplacic tam wiecej kasy i potem podladac
    ile mi bank pobral w terminie splaty? Dzieki z gory za odpowiedzi i
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-07 20:26:52
    Temat: Re: kredyt w walucie
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Mam pytanko: gdybym splacal kredyt w walucie, robie przelew, to po jakim
    > kursie bank sobie liczy wplate:po kursie w ktorym pieniadze wplywaja na
    > konto, czy po jakims jeszcze innym? i drugie pytanko: ge mbanku z tego

    Zalezy od banku. Najczesciej liczą po kursie, po jakim kupują walute,
    tabela z dnia wysłania przelewu.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-12-08 08:41:18
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    o`rety wrote:

    > i drugie pytanko: ge mbanku z tego
    > co wiem sa dwa konta: glowne i pomocnicze. po co to tak? (pan w oddziale

    Główne jest do normalnego spłacania kredytu zgodnie z harmonogramem,
    pomocnicze jest do nadpłat.

    Nadpłata na konto pomocnicze zmniejsza kapitał kredytu. Czyli kolejną
    ratę musisz spłacić w terminie z harmonogramu, ale będzie trochę mniej
    odsetek.

    Nadpłata na konto główne powoduje spłatę kolejnej raty
    kapitałowo-odsetkowej, zgodnie z harmonogramem. Jeżeli zrobisz dużą
    nadpłatę na konto główne to możesz potem przez kilka miesięcy nie
    spłacać w ogóle.

    Najwygodniej będzie zrobić polecenie zapłaty aby bank pobierał ile chce
    na konto główne, a samemu dopłacać na konto pomocnicze.

    Tyle teoria, niedługo sprawdzę to w praktyce :)

    Karol