    From: Karol S <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt w walucie
    Date: Thu, 08 Dec 2005 09:41:18 +0100

    o`rety wrote:

    > i drugie pytanko: ge mbanku z tego
    > co wiem sa dwa konta: glowne i pomocnicze. po co to tak? (pan w oddziale

    Główne jest do normalnego spłacania kredytu zgodnie z harmonogramem,
    pomocnicze jest do nadpłat.

    Nadpłata na konto pomocnicze zmniejsza kapitał kredytu. Czyli kolejną
    ratę musisz spłacić w terminie z harmonogramu, ale będzie trochę mniej
    odsetek.

    Nadpłata na konto główne powoduje spłatę kolejnej raty
    kapitałowo-odsetkowej, zgodnie z harmonogramem. Jeżeli zrobisz dużą
    nadpłatę na konto główne to możesz potem przez kilka miesięcy nie
    spłacać w ogóle.

    Najwygodniej będzie zrobić polecenie zapłaty aby bank pobierał ile chce
    na konto główne, a samemu dopłacać na konto pomocnicze.

    Tyle teoria, niedługo sprawdzę to w praktyce :)

    Karol