  • 21. Data: 2004-08-02 13:10:02
    Temat: Re: kredyt na zakup mieszkania... bank
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Arku wrote:

    > jeśli prowadzenie działalności gospodarczej oznacza dla Ciebie
    > niewykazywanie dochodu to masz rację.
    > Jeśli w PIT-ach masz odpowiednie liczby żadnemu bankowi nie przeszkadza
    > że nie jesteś etatowcem.

    tereferekuku!

    jacek

  • 22. Data: 2004-08-02 15:53:56
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    plusz wrote:

    > a oprócz teorii dochodzi jeszcze praktyka, czyli na przykład wymóg banku,
    > aby potwierdzić wszystkie przychody z PITów odpowiednimi rachunkami

    oraz umowami o wspolpracy...
    oraz potwierdzonymi wyciagami bankowymi...
    oraz opinia z bankow prowadzacych rachunki...
    oraz... (tu wstaw cokolwiek)

    jacek

  • 23. Data: 2004-08-02 16:03:47
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Arku wrote:

    > Ilości papierów nie ma nawet co porównywać, ale jak już przez nie
    > przebrniesz DG przestaje być dla bank problemem.

    to w teorii, w praktyce bank moze zarzadac nieistniejacych dokumentow,
    np. umow o wspolpracy, oraz dziesiatek swistkow, ktorych dostarczyc sie
    nie da. proponuje przestudiowac podreczniki operacyjne/proceduralne
    bankow, a nie ulotki reklamowe, dopiero tam widac jak niewiele sie
    zmienia. polecam dzialy pt. odstepstwa, wyjatki, procedury specjalne, dg...

    przyklad: znajomy prowadzi dg, od 1976 roku, w tym samym banku posiada
    konto. niedawno chcial wziac kredyt na 20,000 (nie posiada innych
    obciazen). bank zarzadal _trzech_ zyrantow. miesieczne dochody
    przekraczaja wnioskowana kwote, ale nie chcial jej wyjmowac z firmy.
    to nic, ze prowadzi dg od prawie 30 lat i w tym samym banku posiada
    glowne rachunki, dla bank dalej jest niepewny, bo prowadzi dg.

    banki nadal nie wiedza jak obsluzyc klienta, bo ich pracownicy szukaja
    najgrubszego dupochronu, zamiast pomyslec.

    jacek

  • 24. Data: 2004-08-02 16:30:01
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > to nic, ze prowadzi dg od prawie 30 lat i w tym samym banku posiada
    > glowne rachunki, dla bank dalej jest niepewny, bo prowadzi dg.

    Przeciez jak nie pracuje na etacie a zyje, to znaczy ze musi krasc, nie?
    A jak chce jeszcze kredyt, to znaczy, ze bezczelnie usiluje okrasc bank.
    Sadze, ze kazdy pracownik banku, ktory wykaze sie obywatelska czujnoscia
    i odmowi udzielenia kredytu osobie prowadzacej DG powinien dostac
    nagrode od prezesa.

    Bartol

  • 25. Data: 2004-08-02 17:24:28
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Aug 2004 18:30:01 +0200,
    osoba podpisana: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta>
    napisała:
    [....]
> [...]
    > Sadze, ze kazdy pracownik banku, ktory wykaze sie obywatelska czujnoscia
    > i odmowi udzielenia kredytu osobie prowadzacej DG powinien dostac
    O to, to.
    KJ (złodziej od 4 lat)

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.

  • 26. Data: 2004-08-03 07:15:11
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Sat, 31 Jul 2004 20:22:07 +0200, "Piotr Hołda \(usuń z adresu co
    niepotrzebne\)" <p...@w...pl> wrote:

    >I to pomogło?
    >Jeżeli dobrze Cię rozumiem, to banki nie chciały Ci udzielić kredytu w PLN
    >ale, kiedy obarczyłeś ten kredyt dodatkowym ryzykiem, jakiś banki Ci tego
    >kredytu jednak udzielił?
    >Naprawdę czasem trudno mi przeniknąć umysły bankowców :)))

    To akurat normalne. Przy ocenie zdolności banki biorą pod uwagę chyba tylko
    wysokość raty w porównaniu do dochodów i miesięcznych obciążeń kredytobiorcy.
    Ponieważ w walucie rata jest niższa, więc zdolność wyższa. Jakieś tam "ryzyka"
    nie są wkalkulowywane :)
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 27. Data: 2004-08-03 08:19:47
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl> wrote
    in message news:cego4i$h02$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ale, kiedy obarczyłeś ten kredyt dodatkowym ryzykiem, jakiś banki Ci tego

    Zmiana z PLN->CHF dala taka obnizke %, ze nawet przy uwzglednieniu ryzyka
    kursowego analytyk ;-) z banku pana Kotta stwierdzil, ze da rade. Dzialo sie
    to rowno rok temu. Co ciekawe, w EUR juz nie daloby rady a o USD sie nie
    dowiadywalem.

    > Naprawdę czasem trudno mi przeniknąć umysły bankowców :)))

    ano :) mi najtrudniej bylo rozczaic gosci z mBanku jezeli chodzi o kredyty
    wiec im podziekowalem i zalatwilem sobie millekredyt dom w niecale 2
    tygodnie. Co prawda mialem hop-siupy z wycena, ale to wina rzeczoznawcy, bo
    wycenil mieszkanie na 300PLN z metra mniej niz byla srednia ogloszen z danej
    okolicy. Ich tez trudno czasami rozgryzc.

  • 28. Data: 2004-08-03 08:21:19
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "McMac" <m...@p...pl> wrote in message

> [...]
    kredytobiorcy.
    > Ponieważ w walucie rata jest niższa, więc zdolność wyższa. Jakieś tam

    u mnie tam byly. wzieli rate w CHF, przeliczyli na PLN, pomnozyli przez (1 +
    0.x) gdzie x to 'tajny wspolczynnik szefa' i cos tam im wyszlo, co
    uwzglednili przy wyznaczaniu zdolnosci. Notabene w mille raz w roku sie
    przechodzi takie cus podobno.

  • 29. Data: 2004-08-03 17:40:00
    Od: Arku <a...@o...pl>

    > no to proponuję sprawdzić liczbę dokumentów i zaświadczeń jakie wymaga
    > bank
    > przy umowie na czas nieokreślony oraz przy prowadzeniu DG :)

    Oczywistą rzeczą jest że przy działalnosci bank wymaga większej ilości
    dokumentów niż przy umowie, tylko nie zapominaj że większość tych
    dokumentów każda firma ma w swoim posiadaniu (dokumenty rejestrowe oraz
    pity) więc jedyny problem to ich skopiowanie. Jedyne uciążliwości to
    zdobycie zaświadczeń z Us i ZUS, ale wynikają one z winy tych instytucji a
    nie banków.

    > a oprócz teorii dochodzi jeszcze praktyka, czyli na przykład wymóg banku,
    > aby potwierdzić wszystkie przychody z PITów odpowiednimi rachunkami

    Nie spotkałem takiej sytuacji, jaki to bank?

    Arku

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 30. Data: 2004-08-03 17:44:47
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Arku said the following on 2004-08-03 19:40:

    > Oczywistą rzeczą jest że przy działalnosci bank wymaga większej ilości
    Dlaczego jest to "oczywista rzecz" ?
    [...]

    > Nie spotkałem takiej sytuacji, jaki to bank?
    mam wrażenie, że akurat to było multi. Ale mogło się zdarzyć w każdym.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl