  • 1. Data: 2004-07-30 13:26:56
    Temat: PKO BP S.A. - kłopot z rowerem
    Od: "Krzysztof Kudźma" <k...@p...pl>

    Od jakiegoś czasu jeżdżę po mieście na rowerze. Pewnego dnia postanowiłem
    zrealizować czek w
    banku PKO BP S.A. i wstawiłem rower do przedsionka tuż za drzwiami
    wejściowymi. Poszedłem do
    holu czekam - dobre kilka minut - w kolejce aż tu słyszę pytanie
    ochroniarza:
    - Kto postawił rower w banku?
    - Ja - mówię zdziwiony.
    - Proszę zabrać rower - odpowiedział ochroniarz.
    - Dobrze, zabiorę tylko załatwię sprawę. - odpowiedziałem.
    - W takim razie wystawiam rower na zewnątrz banku - oświadczył ochroniarz.
    Po załatwieniu sprawy roweru rzeczywiście nie było w miejscu w którym go
    zostawiłem.
    Wyszedłem przed bank, tam też go nie ma. Idę do ochroniarza i proszę go o
    podanie swojego
    nazwiska, nr identyfikacyjnego i nazwy firmy ochroniarskiej, której jest
    pracownikiem. Po
    spisaniu wszystkich danych z jego identyfikatora powiedział, że rower jest
    na podwórzu banku
    (nie sprawdziłem czy rzeczywiście był).
    Napisałem pismo do kierownictwa banku z pytaniem czy ochroniarz postąpił
    prawidłowo
    zachowując się w ten sposób i jakie przepisy lub jaki regulamin mu na to
    pozwala. W
    sekretariacie uzyskałem informacje, że ochroniarz postępuje zgodnie z
    regulaminem firmy
    ochroniarskiej. Zostawiłem rower, którego od momentu pozostawienia w
    przedsionku nie
    widziałem.
    W firmie, która zatrudniła ochroniarza dowiedziałem się, że ochrona banku
    pracuje na
    podstawie planu ochrony banku, który zatwierdzany jest miedzy innymi przez
    Policję. Dokument
    ten jest niejawny miedzy innymi ze względu na zagrożenie terrorystyczne.

    Chciałbym się dowiedzieć
    Czy można w taki sposób zająć własność innej osoby.
    Czy jeżeli już do tego doszło to nie powinno się spisać jakiegoś protokołu.
    Jak można zgodnie z prawem kogoś zmusić do przestrzegania zakazu
    wprowadzania roweru do
    banku.
    Czy może za złamanie zakazu powinienem dostać mandat.
    Czy zgodnie z tym co dowiedziałem się w firmie ochroniarskiej plan ochrony
    banku jest tak
    tajny, że o jego istnieniu nie wie pani sekretarka.

  • 2. Data: 2004-07-30 14:09:27
    Temat: [OT] Re: PKO BP S.A. - kłopot z rowerem
    Od: g...@s...pl

> [...]
    > banku jest tak
    > tajny, że o jego istnieniu nie wie pani sekretarka.

    Następnym razem przypnij go do czegoś i niech sobie wystawia... głowę.
    George

  • 3. Data: 2004-07-30 14:37:42
    Temat: Re: [OT] Re: PKO BP S.A. - kłopot z rowerem
    Od: j...@p...onet.pl

    > Następnym razem przypnij go do czegoś i niech sobie wystawia... głowę.

    George, to była bardzo przemyślana rada, mniej więcej tak mądrze napisałeś, jak
    post przyciąłeś
    janke

  • 4. Data: 2004-07-30 15:08:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 30 Jul 2004 16:09:27 +0200, g...@s...pl wrote:

> [...]

    wezwali Cię do usunięcia pojazdu z terenu banku, więc usunęli sami.

    A nie chcieli oddać?

    właśnie tak, jak zrobili :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-07-30 15:10:24
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    oops, przepraszam. Nie on (g...@s...pl) jest autorem słów,
    na które odpowiadałem, a Krzysztof - inicjator wątku.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2004-07-30 18:10:25
    Temat: Re: PKO BP S.A. - kłopot z rowerem
    Od: "jacek dworak" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam !
    Też tak miałem na poczcie i w tym właśnie banku.
    Próbowałem się niepodporządkować , ale ochroniarz prawie wyniósł ( mnie i
    rower ) z banku.
    Ale z tego co widziałem za granicą - tam też nie można.
    Tyle , że tam mniej kradną rowery i można prawie zawsze przypiąc , do
    specjalnych uchwytów.
    Ale może ktoś wie - czy można się przeciwstawić?

  • 7. Data: 2004-07-30 18:38:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    jacek dworak <d...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Ale może ktoś wie - czy można się przeciwstawić?

    Tak.
    a) zmienic bank
    b) wozic dobra linke do rowerow

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 8. Data: 2004-07-30 22:20:05
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2004 15:26:56 +0200, Krzysztof Kudźma naskrobał(a):

    > Czy może za złamanie zakazu powinienem dostać mandat.
    > Czy zgodnie z tym co dowiedziałem się w firmie ochroniarskiej plan ochrony
    > banku jest tak
    > tajny, że o jego istnieniu nie wie pani sekretarka.

    chciałbym zauważyć że wniosłeś rower na nieruchomość innego właściciela i
    zastanawiasz się czy właściciel tej nieruchomości ma prawo poprosić cie o
    usunięcie tego przedmiotu albo sam go przenieść? :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2004-07-30 22:23:00
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 30 Jul 2004 20:38:59 +0200, na pl.biznes.banki, Michał 'Amra'
    Macierzyński w wiadomości <news:cee4kh$4se$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Tak.
    > a) zmienic bank
    > b) wozic dobra linke do rowerow

    Linka, to może nam zabezpieczyć co najwyżej samopoczucie, ale na pewno
    nie rower. Jedyne co w miarę zabezpiecza, to metalowa podkowa.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 10. Data: 2004-07-31 07:04:42
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > - Kto postawił rower w banku?
    > - Ja - mówię zdziwiony.
    > - Proszę zabrać rower - odpowiedział ochroniarz.

    i w tym momencie kazdy normalny czlowiek by zabral rower, ale Ty masz swoje prawa i
    bedziesz sie o nie sadzil, bo one sa najwazniejsze na swiecie.

    Wojtek