  • 1. Data: 2003-04-07 10:57:28
    Temat: kredyt hipoteczny - przedstawiam wam swoje informacje
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Witam, wiem, ze duzo o tym - przegladalem archiwum, jednak chcialbym
    skonfirmowac informacje.
    Wartosc inwestycji - 78 tys
    Wplata wlasna - 50 %
    Kredyt - 39 tys
    Okres kredytowania - 25 lat

    i lecimy z bankami:

    1. Kredyt Bank
    PLN- 7,11% - malejące od 391 pln, równe 278 pln
    CHF - 5,62% - za duzo nie pisze dalej
    prowizja 0,9%
    brak dodatkowych oplat za ubezpieczenia na zycie
    ubezpieczenie do zalozenia ksiegi wieczystej - 0,07%

    2. BGZ
    PLN- 8,7% - odpada
    CHF - 4,52 - tez odpada

    3. bzwbk
    pln - 6,49% (przez pierwszy rok) pozniej 8,49 (na dzien dzisiejszy)
    malejace - od 340,93, rowne 263.
    Czy w tym wypadku kryje sie jakis kruczek?

    4. BIG Millenium
    CHF-2,61 % rowne - 188,03 (tylko takie sa zaoferowane)
    prowizaja - 2%
    wczesniejsza splata - 2%
    jak z ubezpieczeniami?
    ile przewalutowanie?
    jednak obligatoryjnie DG musi byc prowadzona dluzej niz 2 lata (a ja bede
    mial 2 lata dopiero w sierpniu), czy da rady indywidualnie negocjowac
    warunki?

    5. BPH
    CHF- 2,9% (wplata wlasna powyzej 50%, )
    CHF - 2,9% Rowna-190pln, malejace od 240 pln
    prowizja - 2%
    przewalutowanie 0,75%
    wczesniejsza splata w ciagu pierwszych 3 lat kredytowania nie moze
    przekroczyc 25% .
    DG musi byc prowadzona 2 lata w tym rok w tej samej branzy i to samo
    pytanie: mozna indywidualnie negocjowac?

    Moj ranking:
    1. Kredyt Bank najmniejsze oprocentowanie w pln, brak ukrytych kosztow
    ('kawa na ławe')
    2. BPH - przewyzsza oferte multibanku wczesniejsza splatą kredytu, jednak
    ograniczony jestem poprzez DG
    3. najlepsze warunki oprocentowania, jednak wczesniejsza splata to 2%, no i
    wybor jedynie rownej raty.

    Prosze dzielcie sie swoimi doswiadczeniami i wybierzmy wspolnie najlepsza
    oferte :)

    Smerf

  • 2. Data: 2003-04-07 12:02:57
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > prowizja 0,9%
    > brak dodatkowych oplat za ubezpieczenia na zycie
    > ubezpieczenie do zalozenia ksiegi wieczystej - 0,07%

    Dokładniej wygląda to tak: WIBIR3M+1% = 7,11% (wkład własny >= 40%) lub
    WIBIR3M+1,5% = 7,61% (wkład własny >=20%). Zerowe opłaty za wcześniejszą
    częściową lub całkowitą spłatę

    > 3. bzwbk
    > pln - 6,49% (przez pierwszy rok) pozniej 8,49 (na dzien dzisiejszy)
    > malejace - od 340,93, rowne 263.
    > Czy w tym wypadku kryje sie jakis kruczek?

    Trochę się pomyliłeś, nie 8,49% ale 8,99%. Kruczek opisałem w wątku
    "Jak BZ WBK pozyskuje kredyty mieszkaniowe" - kilka dni temu.

    Pozdrowienia Tensor1.

  • 3. Data: 2003-04-07 14:09:33
    Od: "Simon" <k...@n...pl>

    do piątku miałem podobne problemy

    jak sam piszesz to WBK ma mimo wszystko promocyjny kredyt nizszy niz
    PBK (w zl) ale sprawdz szczegoly zawsze- np. w WBK nadplata to mimimum
    3 raty, dosc ostra selekcja jesli chodzi o zdolnosc kredytowa

    promocje ma ostatnio tez GE Mieszkaniowy (ale spłata 20 lat nie mniej)
    i Fortis
    Mimo nieco wyzszego oprocentowania CHF wybralem MultB. mimo, ze
    obsluga okazala sie b.nieprofesjonalna - pierwszy pracownik nie dal mi
    wszystkich dokumentow do wypelnienia i nie powiedzial jak wyglada
    procedura, drugi- dal brakujace dokumenty ale pomylil cala procedure,
    dopiero po 3 dniach dowiedzialem sie ze obaj nie zajmuja sie kredytami
    tylko jest gdzies taki dzial na zapleczu:((( stracony czas, benzyna i
    nerwy

  • 4. Data: 2003-04-07 16:23:09
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >

    > Trochę się pomyliłeś, nie 8,49% ale 8,99%. Kruczek opisałem w wątku
    > "Jak BZ WBK pozyskuje kredyty mieszkaniowe" - kilka dni temu.

    A skoro jesteś tak biegły w zliczaniu tych procentów, to może odpowiesz
    na pytanie,
    które już zadawałem,ale nie otrzymałem na nie żadnej odpowiedzi. Chodzi
    o rzeczywiste oprocentowanie kredytu hipotecznego w złotych o zmiennej
    stopie procentowej w ING BSK? Bank co prawda podaje w ogólnodostępnych
    materiałach, że jest to 6,61 proc., ale zastrzega, ze jest to wyliczenie
    dla 12 miesięcznej stawki WIBOR i minimalnej marzy wysokości 0,7 proc.
    Jak znam zycie taka marża może nie mieć wiele wspólnego z
    rzeczywistością. Vide: BZWBK - w promocji 6,49, a po niej 8,99.

  • 5. Data: 2003-04-07 17:45:29
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Jak znam zycie taka marża może nie mieć wiele wspólnego z
    > rzeczywistością. Vide: BZWBK - w promocji 6,49, a po niej 8,99.

    Z informacji na stronie
    http://www.ing.pl/u235/navi/49434
    można wyczytać iż minimalne oprocentowanie wynosi WIBOR1Y +1%, co wg INGBSK
    wynosi 6,75%. Niestety brak tam informacji jak wyznacza się (średni) WIBOR1Y.
    W czym rzecz?. Otóż banki z reguły jako WIBOR nie przyjmują stawki z
    konkretnego dnia udzielenia kredytu ale pewne średnie.
    Na przykład:
    ****************
    KB bierze średnią WIBOR3M z ostatnich dziesięciu dni roboczych miesiąca. To
    oprocentowanie obowiązuje przez cały następny miesiąc.
    PKOBP bierze średnią WIBOR3M z około dwóch miesięcy poprzedzających dany
    kwartał. To oprocentowanie obowiązuje przez cały następny kwartał.
    *****************
    Jak to robi INGBSK oraz czy dla wszystkich obowiązuje marża 1% niestety nie
    wiem. Nie wiem także skąd u Ciebie pojawiła się marża 0,7% Z wartościami WIBORu
    można zapoznać się na stronie www.money.pl

    Jeżeli chodzi o "BZWBK - w promocji 6,49, a po niej 8,99", to oprocentowanie w
    BZWBK nie jest ustalane na bazie stawek rynku międzybankowego tylko o
    zarządzenia PREZESA. Mogą więc ustawiać je dowolnie wprowadzając
    promocję "6,49%". Co będzie po pół roku, najprawdopodobniej to co z promocją z
    2002 tzn. OPROCENTOWANIE NA POZIOMIE 8,99%.
    Tensor1.
    PS. Widziałem już na ulicach kilka bardzo dużych reklam BZWBK: kredyt
    mieszkaniowy - 6,49%. Głęboko współczuje ludziom, którzy się na to złapią.

  • 6. Data: 2003-04-07 18:21:03
    Od: Kamil Kosinski <k...@g...net>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > wiem. Nie wiem także skąd u Ciebie pojawiła się marża 0,7% Z wartościami WIBORu

    Nie tyle chodziło mi o wyliczanie tego WIBOR-u co o marżę. Te 0,7 proc.
    wziąłem z dokumentu zatytułowanego Oprocentowanie produktów dla klientów
    indywidualnych, który w pdf-ie ściągnąłem ze strony ING. Zastanawiam się
    po prostu czy te 0,7 proc. to jest standardowa stawka dla wszystkich czy
    np. tylko dla VIP-ów, a przecietnego człowieka dotyczy np. 1,5 czy 2 proc.
    Tak czy owak dzieki za dobre chęci.

  • 7. Data: 2003-04-08 07:53:29
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    To jeszcze ja, jako ciekawostka egzotyczna (argentyńska):
    Carion Polska S.A.
    "kredyt" hipoteczny nazywany dalej "produktem" np. na 150miesięcy (sic!)
    - oprocentowanie 0% :)
    - uruchomienie 1,2%
    - miesięczna opłata manipulacyjna 0,0201% +VAT od _aktualnej_ wartości
    "produktu",
    - koszt ubezpieczenia na życie 0,005% /mc,
    - wartość "produktu" jest indeksowana ok.2% na 4 miesiace czyli ok>6%
    rocznie;
    jest to itotne o tyle ze oplata manipulacyjna ciągle rośnie jak rozumiem i
    skladka też aż do momentu otrzymania "produktu"...;
    - "produkt" można otrzymać w drodze losowania :) i licytacji na
    comiesięcznym spotkaniu _uczestników_;
    - Carion gwarantuje otrzymanie "produktu" w 108 (po 9 latach płacenia)
    miesiącu uczestnictwa w programie - może być wczesniej ale nie wiem jaki
    okres jest minimalny (jakiś okres jest) - coś mi się majaczy że trzeba
    uzbierać 30% kwoty "produktu";
    - w momencie otrzymania "produktu" wartość "produktu" jest zamrażana czyli
    opłaty od tego momentu są stałe i nie rosną (chyba...);
    z tego wynika jak rozumiem że zgromadzona kwota nie jest indeksowana gdyż
    nie ma skąd brać pieniędzy na to indeksowanie...to jest istotne dla tych co
    dalej płacą (tu mogę się mylić ale nigdzie w _statucie_ nie znalazłem
    wzmianki o indeksowaniu kwoty dotychczas wpłaconej;
    Piszę z głowy więc nazwy opłat mogą siętrochę różnić.

    Aha system ma oprócz ciekawego features'a totolotka/ruletki (zwanego
    _losowaniem_) również feature - piramida finansowa, bo:
    _Uczestnik_ po znalezieniu nastepnego _uczestnika_ zwanego dalej "jeleniem"
    otrzymujemu upust w naszych spłatach 0,5% wartości kredytu (nie wiem
    którego "jelenia" czy _uczestnika_). Czyli prawdopodobnie to _jeleń_ spłaca
    część naszego kredytu. A jak znajdziemy całe stado jeleni to hohoho. Możemy
    zjechać do 10% naszego "produktu" (gdzieś wyczytałem że potem wypłacają
    kasę w gotówce, a my płacimy tylko 10% "produktu").
    Spólka Carion jest renomowaną firmą finansową dzaiłającą na rynkach
    europejskich (Czech,Węgry,Polska i chyba Brazylia), W Polsce już całe 6 lat
    i ma kapitał założycielski 500kpln (sic!).

    Była niedawno u mnie miła pani i przedstawiła ten oszołamiający plan
    kredytu hipotecznego. Dostałem nawet zaproszenie na programowanie
    neurolingwistyczne zwane dalej "spotkaniem". NIgdy nie byłem poddany
    profesjonalnemu praniu mózgu więc może się wybiorę żeby zobaczyć jak to
    jest...
    Jeżeli się zdecyduje to _spotkanie_ mógłbym opisać szczególy na grupie.

    Muszę zrobić jakąś symulację takiego "kredytu" dla różnych czasów
    otrzymania "produktu". Czyli np po 3,6,9 latach.Myślę że szcególnie
    interesująca będzie opcja ta po 9 latach :)

    pozdrawiam :)

    P.

    ps. Jeżeli to NTG to sorka...

  • 8. Data: 2003-04-08 07:56:47
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    > - miesięczna opłata manipulacyjna 0,0201% +VAT od _aktualnej_ wartości
    przepraszam mialo być 0,2%+VAT /mc czyli ok 2,4%+VAT/rok
    P.

  • 9. Data: 2003-04-08 07:58:49
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

[...]
    - miesięczna opłata manipulacyjna 0,201% +VAT od _aktualnej_ wartości

  • 10. Data: 2003-04-08 08:23:51
    Od: "Marek Dul" <d...@k...net.pl>

    Użytkownik Kamil Kosinski <k...@g...net> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:3...@g...net...
    > po prostu czy te 0,7 proc. to jest standardowa stawka dla
    wszystkich czy
    > np. tylko dla VIP-ów, a przecietnego człowieka dotyczy np. 1,5
    czy 2 proc.

    Nie wiem jak teraz ale jak ja bralem kredyt, jeszcze w Banku
    Slaskim (rok 2000), to marza banku zalezala od wielu rzeczy, np.
    wieku, posiadania polisy na zycie, chyba rowniez zawodu. Byly
    oczywiscie jakies standardowe stawki ale tzw. komitet kredytowy
    mogl je troche zmieniac w zaleznosci od indywidulanego przypadku,
    czyli ryzyka banku.

    Pozdrawiam
    Marek