    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny - przedstawiam wam swoje informacje
    Date: 7 Apr 2003 19:45:29 +0200

    > A skoro jesteś tak biegły w zliczaniu tych procentów, to może odpowiesz
    > na pytanie,
    > które już zadawałem,ale nie otrzymałem na nie żadnej odpowiedzi. Chodzi
    > o rzeczywiste oprocentowanie kredytu hipotecznego w złotych o zmiennej
    > stopie procentowej w ING BSK? Bank co prawda podaje w ogólnodostępnych
    > materiałach, że jest to 6,61 proc., ale zastrzega, ze jest to wyliczenie
    > dla 12 miesięcznej stawki WIBOR i minimalnej marzy wysokości 0,7 proc.
    > Jak znam zycie taka marża może nie mieć wiele wspólnego z
> [...]
    Z informacji na stronie
    http://www.ing.pl/u235/navi/49434
    można wyczytać iż minimalne oprocentowanie wynosi WIBOR1Y +1%, co wg INGBSK
    wynosi 6,75%. Niestety brak tam informacji jak wyznacza się (średni) WIBOR1Y.
    W czym rzecz?. Otóż banki z reguły jako WIBOR nie przyjmują stawki z
    konkretnego dnia udzielenia kredytu ale pewne średnie.
    Na przykład:
    ****************
    KB bierze średnią WIBOR3M z ostatnich dziesięciu dni roboczych miesiąca. To
    oprocentowanie obowiązuje przez cały następny miesiąc.
    PKOBP bierze średnią WIBOR3M z około dwóch miesięcy poprzedzających dany
    kwartał. To oprocentowanie obowiązuje przez cały następny kwartał.
    *****************
    Jak to robi INGBSK oraz czy dla wszystkich obowiązuje marża 1% niestety nie
    wiem. Nie wiem także skąd u Ciebie pojawiła się marża 0,7% Z wartościami WIBORu
    można zapoznać się na stronie www.money.pl

    Jeżeli chodzi o "BZWBK - w promocji 6,49, a po niej 8,99", to oprocentowanie w
    BZWBK nie jest ustalane na bazie stawek rynku międzybankowego tylko o
    zarządzenia PREZESA. Mogą więc ustawiać je dowolnie wprowadzając
    promocję "6,49%". Co będzie po pół roku, najprawdopodobniej to co z promocją z
    2002 tzn. OPROCENTOWANIE NA POZIOMIE 8,99%.
    Tensor1.
    PS. Widziałem już na ulicach kilka bardzo dużych reklam BZWBK: kredyt
    mieszkaniowy - 6,49%. Głęboko współczuje ludziom, którzy się na to złapią.