  • 1. Data: 2005-08-25 18:06:15
    Temat: kredyt hipoteczny a zmiana pracy
    Od: "gienia" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam kredyt hipoteczny w BZ WBK, który jest wypłacany w transzach (ostania w maju
    2006). Trafia mi sie okazja zmiany pracy za większe pieniądze, ale... czeka mnie
    umowa na okres próbny, później na czas określony i dopiero potem jak dobrze
    pójdzie na czas nieokreślony (taka jest praktyka w tej firmie). Obawiam się, że
    jeżeli poinformuję bank o zmianie pracy to mogą mi wypowiedzieć umowę i przestać
    wypłacać transze (dla mnie katastrofa). Czy ktoś był w podobonej sytuacji? jak
    zachował się bank? może lepiej dać sobie na razie spokój ze zmianą pracy?

    pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2005-08-25 18:18:51
    Temat: Re: kredyt hipoteczny a zmiana pracy
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Dnia 2005-08-25 20:06, gienia napisał(a):
> [...]
    > zachował się bank? może lepiej dać sobie na razie spokój ze zmianą pracy?

    Olej bank.
    Carpe diem.

  • 3. Data: 2005-08-25 18:50:45
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Użytkownik "gienia" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:254b.0000046d.430e0896@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > pójdzie na czas nieokreślony (taka jest praktyka w tej
    > firmie). Obawiam się, że
    > jeżeli poinformuję bank o zmianie pracy to mogą mi

    Bez przesady. Bank nie wypowiada umowy kredytowej ot tak
    (przy założeniu, że terminowo wywiązujesz się ze swoich
    zobowiązań).

    A.

  • 4. Data: 2005-08-25 20:23:31
    Od: j...@p...onet.pl

    > Bez przesady. Bank nie wypowiada umowy kredytowej ot tak
    > (przy założeniu, że terminowo wywiązujesz się ze swoich
    > zobowiązań).

    No tak, ale jeszcze nie wypłacili mi CAŁEJ KASY. Gdyby mi wypłacili już wszystko
    to bym nie zadawała takich głupich pytań;-)

    pozdr.
    Agnieszka

  • 5. Data: 2005-08-25 22:13:18
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    > No tak, ale jeszcze nie wypłacili mi CAŁEJ KASY. Gdyby mi
    > wypłacili już wszystko
    > to bym nie zadawała takich głupich pytań;-)

    Nie mogą przestać wypłacać dlatego, że zmieniłaś pracę.
    Musieliby wypowiedzieć umowę. Dopóki ona obowiązuje, bank
    musi wypełniać to, do czego się zobowiązał. Poza tym: czy
    bank wymaga od Ciebie informowania go o *każdej* zmianie
    miejsca pracy?

    A.

  • 6. Data: 2005-08-26 18:04:57
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzieć umowę. Dopóki ona obowiązuje, bank musi wypełniać to, do
    > czego się zobowiązał. Poza tym: czy bank wymaga od Ciebie informowania go

    W umowie zwykle jest to wymagane. Jednak najczęściej nie jest określone w
    jakim terminie od zmiany pracy musisz ich powiadomić :-) Z drugiej strony
    bank często ma w umowie (i wynika to bodaj z Prawa Bankowego), że w
    przypadku pogorszenia się sytuacji finansowej klienta, zagrożenia spłaty
    kredytu itp. bank może zażądać dodatkowych zabezpieczeń, zmienić kwotę,
    wypowiedzieć umowę. Osobiście wstrzymałbym się z powiadomieniem banku.

  • 7. Data: 2005-08-26 18:18:26
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:denlk4$mq7$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zabezpieczeń, zmienić kwotę, wypowiedzieć umowę. Osobiście
    > wstrzymałbym się z powiadomieniem banku.

    Ja też :), ale: czy znany jest choć jeden przypadek
    wypowiedzenia przez bank umowy kredytowej w sytuacji gdy
    wszystkie zobowiązania kredytobiorcy wobec banku są
    terminowo regulowane?

    A.