  • 1. Data: 2005-08-25 11:48:22
    Temat: Problem z kredytem hipotecznym :(
    Od: "frulik" <frulik_NO@SPAM_wp.pl>

    Chciałbym wziąć kredyt na około 60tys. zł
    Problem jest taki, że w księdze wieczystej jest 11 właścicieli, z czego
    jeden ma 1/4 i właśnie od niego chcę to kupić. Problem jest taki, że nie ma
    wydzielonych części (zarówno terenu, jak i domu).
    Byłem w pkosa i wbk, ale u nich nie da się :(
    Czy jest jakiś bank w którym miałbym szansę wziąc taki kredyt ?
    Z góry mówię, że nie mogę skontaktować się ze wszystkimi właścicielami, a to
    byłoby niezbędne do wydzielenia własności i zmiany księgi wieczystej.
    Dodatkowo jako zastaw może być sam teren (bez zabudowania). działka ma 8tys
    m2 i osoba, która posiada 8/40 tej działki może dać jakby w zastaw, ale tu
    znowu jest problem z braku odrębności i dodatkowy problem to brak
    zabudowania.
    Pożyczka gotówkowa raczej odpada, bo tylko na 5 lat i dużo wyższe
    oprocętowanie.

  • 2. Data: 2005-08-28 08:39:18
    Temat: Re: Problem z kredytem hipotecznym :(
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2005 13:48:22 +0200, frulik <frulik_NO@SPAM_wp.pl>
    napisał:

> [...]
    > Z góry mówi?, ?e nie mog? skontaktowaae si? ze wszystkimi w?a?cicielami,
    > a to
    > by?oby niezb?dne do wydzielenia w?asno?ci i zmiany ksi?gi wieczystej.
    > Dodatkowo jako zastaw mo?e byae sam teren (bez zabudowania). dzia?ka ma
    > 8tys
    > m2 i osoba, która posiada 8/40 tej dzia?ki mo?e daae jakby w zastaw, ale
    > tu
    > znowu jest problem z braku odr?bno?ci i dodatkowy problem to brak
    > zabudowania.
    > Po?yczka gotówkowa raczej odpada, bo tylko na 5 lat i du?o wy?sze

    W takiej sytuacji żaden bank nie zabezpieczy sie na współwłasności, a i
    dla Ciebie jest to dosyć niebezpieczna tranzakcja. Chcesz kupić udział bez
    wyodrebnienia. Z takim kwiatkiem niewiele można zrobić gdy nie ma zgody
    pozostałych udziałowców. No chyba że wykupisz wszystkich, bądż dokonasz
    wyodrębnienia.
    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-08-28 12:07:26
    Od: "frulik" <frulik_NO@SPAM_wp.pl>

    W artykule news:op.sv7mbsdfynic5p@ada,
    niejaki(a): Zbigniew z adresu <z...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > nie ma zgody pozostałych udziałowców. No chyba że wykupisz
    > wszystkich, bądż dokonasz wyodrębnienia.

    1. Czy można wyodrębnić bez zgody wszystkich właścicieli ? (nie mam jak
    skontaktować się ze wszystkimi).
    2. Czy jeśli będzie wyodrębnione, to czy musi być do każdego "kawałka" droga
    dojazdowa ? (działka jest wąska i długa, i tylko z tej krótszej strony można
    dojechać - na około są inne działki)

  • 4. Data: 2005-08-28 12:30:56
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2005 14:07:26 +0200, frulik <frulik_NO@SPAM_wp.pl>
    napisał:

    > W artykule news:op.sv7mbsdfynic5p@ada,
    > niejaki(a): Zbigniew z adresu <z...@p...onet.pl> napisa?(a):
    >
    > 1. Czy mo?na wyodr?bniae bez zgody wszystkich w?a?cicieli ? (nie mam jak
    > skontaktowaae si? ze wszystkimi).
    > 2. Czy je?li b?dzie wyodr?bnione, to czy musi byae do ka?dego "kawa?ka"
    > droga
    > dojazdowa ? (dzia?ka jest w?ska i d?uga, i tylko z tej krótszej strony
    > mo?na
    > dojechaae - na oko?o s? inne dzia?ki)

    1. Nie można. Musi być przeprowadzone postępowanie z udziałem wszystkich
    stro.
    2. Do każdej działki musi byc droga dojazdowa. Będzie to wpisane w KW
    działek przez które ona (droga) bedzie przechodzić
    Nie ma co ukrywać. Tu wyjście jest jedno. trzeba kupić wszystkie
    działki. W przeciwnym wypadku rodzi sie ostra sytuacja konfliktogenna.

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-08-28 12:51:29
    Od: "frulik" <frulik_NO@SPAM_wp.pl>

    W artykule news:op.sv7w1ucpynic5p@ada,
    niejaki(a): Zbigniew z adresu <z...@p...onet.pl> napisał(a):
    > 1. Nie można. Musi być przeprowadzone postępowanie z udziałem
    > wszystkich stro.

    Rozumiem, że to się robi sądowo. Czy to sąd próbuje namierzyć właścicieli ?
    A co jeśli ktoś się nie zgodzi, czy wtedy dostanie wezwanie, a gdy się nie
    stawi to sąd może zrobić rozdzielenie bez niego ?

    > 2. Do każdej działki musi byc droga dojazdowa. Będzie to wpisane w
    > KW działek przez które ona (droga) bedzie przechodzić

    To do kitu, bo droga zajmie połowę :(

    > Nie ma co ukrywać. Tu wyjście jest jedno. trzeba kupić wszystkie
    > działki. W przeciwnym wypadku rodzi sie ostra sytuacja konfliktogenna.

    Jeden nie chce się zgodzić na sprzedaż swojej częsci (po rozwodzie ma całą
    rodzinkę "gdzieś" i chce wszystkim na złość robić, chociaż jest bezrobotny i
    kasy nie ma)

  • 6. Data: 2005-08-28 15:05:20
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2005 14:51:29 +0200, frulik <frulik_NO@SPAM_wp.pl>
    napisał:

    > W artykule news:op.sv7w1ucpynic5p@ada,
    > niejaki(a): Zbigniew z adresu <z...@p...onet.pl> napisa?(a):
    >
    > Rozumiem, ?e to si? robi s?dowo. Czy to s?d próbuje namierzyae
    > w?a?cicieli ?
    > A co je?li kto? si? nie zgodzi, czy wtedy dostanie wezwanie, a gdy si?
    > nie
    > stawi to s?d mo?e zrobiae rozdzielenie bez niego ?

    > To do kitu, bo droga zajmie po?ow? :(

    > Jeden nie chce si? zgodziae na sprzeda? swojej cz?sci (po rozwodzie ma
    > ca??
    > rodzink? "gdzie?" i chce wszystkim na z?o?ae robiae, chocia? jest
> [...]
    No i masz piekiełko. To jest przyczyna dla której bank nie zabezpieczy
    się na wpółwłasności bez zgody wszystkich właścicieli. Cena zapewne jest
    atrakcyjna, ale........
    Nie znam regół postępowania o wydzielenie własności z jakiejś
    współwłasności, ale nie sądzę aby można było kogoś przymósić.
    pozdr
    Zbyszek