  • 1. Data: 2003-12-07 18:02:22
    Temat: kredyt hipoteczny
    Od: "BayNet" <b...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chciałbym zapytać czy jest jakiś bank który udzieli kredytu (pożyczki)
    hipotecznej osobie fizycznej bez żródła dochodu.
    Z góry dzieki za info.
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-12-08 07:33:09
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BayNet" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Chciałbym zapytać czy jest jakiś bank który udzieli kredytu (pożyczki)
    > hipotecznej osobie fizycznej bez żródła dochodu.

    Chyab żaden.
    Aby wziąć kredyt trzeba mieć zabezpiecznie (hipoteka) i zdolność kredytową
    (dochody na spłatę rat).
    Czas wyjść z szarej strefy :-))

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-12-08 11:37:34
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Chciałbym zapytać czy jest jakiś bank który udzieli kredytu (pożyczki)
    > hipotecznej osobie fizycznej bez żródła dochodu.

    Hmmm - a z czego chciałbyś spłacić taki kredyt, jak nie masz dochodów?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2003-12-08 14:31:27
    Od: "BayNet" <b...@p...onet.pl>

    > Hmmm - a z czego chciałbyś spłacić taki kredyt, jak nie masz dochodów?

    Chciałbym np. rozpocząć działalność i pieniądze zainwestować nie rozumiem co
    w tym dziwnego, przecież zabezpieczeniem jest hipoteka na gruncie, czyli
    kredyt raczej bezpieczny dla banku.

  • 5. Data: 2003-12-08 15:10:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    BayNet <b...@p...onet.pl> wrote:
    > rozumiem co w tym dziwnego, przecież zabezpieczeniem jest hipoteka na

    Dziwne to jest Twoje pytanie ;) (czy myslisz, ze tu jakis jasnowidz siedzi i
    wie o co ci dokladnie chodzi?)
    Pozniej sie dziwisz odpowiedziom...

  • 6. Data: 2003-12-08 15:27:12
    Od: t...@p...onet.pl

    > Chciałbym np. rozpocząć działalność i pieniądze zainwestować nie rozumiem co
    > w tym dziwnego, przecież zabezpieczeniem jest hipoteka na gruncie, czyli
    > kredyt raczej bezpieczny dla banku.

    Bank nie może od razu nastawiać się na windykację kredytu. Stąd zabezpieczenie
    nawet najlepsze, to jeszcze nie wszystko. Bank musi mieć dużą pewność, że
    kredyt zostanie spłacony, co w przypadku aktualnie niskich lub zerowych
    dochodów kredytobiorcy powoduje, iż ta "pewność" jest też zerowa.I to jest
    właśnie przyczyna powodująca, że banki niechętnie udzielają kredytów w
    przypadku:
    (1) braku zdolności oraz
    (2) nawet super zabezpieczenia (z wyjatkiem zabezpieczenia przez lokatę).
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 7. Data: 2003-12-08 16:39:33
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]
    co
    > w tym dziwnego, przecież zabezpieczeniem jest hipoteka na gruncie, czyli

    Hmmm again ;-))) A dlaczego uważasz, że bank ma bawić się w sprzedaż Twojego
    gruntu (bo kredyt tylko tak spłacisz - sam piszesz, że nie masz dochodów) ?
    Sam to zrób - kredyt nie będzie Ci potrzebny. A jeżeli potrzebujesz na
    działalność, to poszukaj raczej jakiegoś funduszu mikro, albo popytaj o
    pożyczkę z UP (o ile jesteś bezrobotny).

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 8. Data: 2003-12-08 18:32:35
    Od: "BayNet" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > (1) braku zdolności oraz
    > (2) nawet super zabezpieczenia (z wyjatkiem zabezpieczenia przez lokatę).
    Dzieki za juz :)) i prosze o jeszcze. A w takim razie czy ktoś z dochodami
    moze wziać kredyt i ewentualnie jako zabezpieczenie bank ustanawia hipoteke
    na moim gruncie.
    Pozdrawiam.
    ps Przepraszam ale wczesniej omyłkowo wysłałem na priv.

  • 9. Data: 2003-12-08 18:46:04
    Od: "BayNet" <b...@p...onet.pl>

    ?
    > Sam to zrób - kredyt nie będzie Ci potrzebny. A jeżeli potrzebujesz na
    > działalność, to poszukaj raczej jakiegoś funduszu mikro, albo popytaj o
    > pożyczkę z UP (o ile jesteś bezrobotny).
    Dlatego, że dzialka warta jest duuuuzo wiecej niz chce wziac kredytu.
    Dzialki sprzedac nie chcę, a pieniedzy nie mam. Mysle że o wiele wiecej
    ryzykuje od banku.Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2003-12-08 18:52:22
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Dlatego, że dzialka warta jest duuuuzo wiecej niz chce wziac kredytu.
    > Dzialki sprzedac nie chcę, a pieniedzy nie mam. Mysle że o wiele wiecej
    > ryzykuje od banku.Pozdrawiam.

    To nie chodzi o ryzyko (tylko i wyłącznie). Jak przykładowo działka jest
    warta 100k, a Ty weźmiesz 10k kredytu nie mając dochodów i nie będziesz
    spłacał, to bank popada w koszty windykacji, wyceny, zbycia działki. To jaki
    ma w tym interes? Przecież do tego trzeba armię ludzi zatrudnić. Bank to nie
    lombard. Oprócz zabezpieczenia musisz mieć dochód wystarczający do spłaty
    kredytu.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn