  • 1. Data: 2004-06-11 15:32:11
    Temat: komornik na koncie
    Od: "eugen wawa" <t...@w...pl>

    komornik zablokował konto , na koncie zero środków
    czy bank będzie pobierał opłaty za prowadzenie rachunku,
    bank niechce się zgodzić na zlikwidowanie tego konta
    Prośże o jakąś podpowiedz
    Pozdrawiam eugen

  • 2. Data: 2004-06-11 15:57:32
    Temat: Re: komornik na koncie
    Od: Ola <l...@o...pl>

> [...]
    > czy bank będzie pobierał opłaty za prowadzenie rachunku,
    > bank niechce się zgodzić na zlikwidowanie tego konta

    Moim zdaniem Bank bedzie pobierał opłaty bo konto nadal działa. Ja bym
    poszła do banku i złożyła w formie pisemnej wypowiedzenie umowy rachunku
    powołując się na odpowiedni paragraf regulaminu dotyczącego użytkowania
    okreslonego konta. Oczywiście takie pismo należy sporządzić w dwóch
    egzemplarzach , na jednym zarzadac potwierdzenia ze sie pismo złozyło. O
    ile nie ma nic napisanego w regulaminie, to nie widze zadnej podstawy do
    tego by bank odmówił jego zlikwidowania. A jeśli nadal nie będą chcieli go
    zamknąć, to będą się musieli ustosunkować jakoś do wystosowanego przez
    Ciebie pisma o wypowiedzeniu.

  • 3. Data: 2004-06-11 16:13:17
    Od: "eugen wawa" <t...@w...pl>

    Dziękuje za rade tak musze zrobić , iść do nich z pismem
    Jak dzwoniłem do nich odpowiedzieli ze jak komornik zablokował to nie mogą
    rozwiązać umowy , masz racje nic na ,, gębę ,,
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-11 16:41:44
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "eugen wawa" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuje za rade tak musze zrobić , iść do nich z pismem
    > Jak dzwoniłem do nich odpowiedzieli ze jak komornik zablokował to nie
    mogą
    > rozwiązać umowy , masz racje nic na ,, gębę ,,

    I maja racje.
    Zalatw komornika to bedziesz mogl w pelni sie kontem poslugiwac.
    Kazdy by tak chcial...

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2004-06-11 16:51:12
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    > komornik zablokował konto , na koncie zero środków
    > czy bank będzie pobierał opłaty za prowadzenie rachunku,
    > bank niechce się zgodzić na zlikwidowanie tego konta
    > Prośże o jakąś podpowiedz

    Nie będzie to proste, gdy prowadzenie rachunku wiąże się z opłatą za tę
    usługę.
    Musiałeś otrzymać odpis tytułu wykonawczego, o ile nie został wcześniej
    doręczony, i odpis zawiadomienia skierowanego do banku o zakazie wypłaty
    zajętej kwoty z rachunku bankowego bez zgody organu egzekucyjnego. Jeśli w
    tym zawiadomieniu nie było wzmianki o kwotach wolnych od zajęcia, to każda
    złotówka, która może spłynąć na ten rachunek, podlega automatycznie
    egzekucji. W ten sposób bank nie może zaspokoić swojej wierzytelności z
    tytułu opłaty za prowadzenie tago rachunku, a nie zamknie go dopóki debetu
    nie usuniesz, co w praktyce jest możliwe dopiero po uwolnieniu tego rachunku
    przez egzekutora. Musisz wziąć pod uwagę że proces zamykania rachunku trwa
    co najmniej jeden miesiąc, i za ten okres też musisz zapłacić za
    prowadzenie, a nie możesz, bo każda złotówka na ten cel zostanie przejęta
    przez komornika. Nawet wtedy gdy będzie debet, a z debetem żaden bank nie
    zamknie rachunku, mimo że będzie się z miesiąca na miesiąc powiększał.

    > Pozdrawiam eugen
    wzajemnie
    Krzysztof K.

  • 6. Data: 2004-06-11 18:16:42
    Od: vpw <v...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 18:41:44 +0200, Slawek Kos wrote:

> [...]
    > mogą
    >
    > I maja racje.
    > Zalatw komornika to bedziesz mogl w pelni sie kontem poslugiwac.

    Ale co by kazdy chcial. Konto bez srodkow i jedyne co na nim bedzie to
    debet. Za chwile drugi komornik wejdzie zablokuje to samo kont w wyniku
    procesu o zaleglosci w splacie debetu. Gdzie tu sens.

    --
    vpw (2004-06-11 20:15:21)

  • 7. Data: 2004-06-11 19:18:46
    Od: "Barbara" <v...@w...pl>

    Chyba istniejr taki przepis, ktory mowi ze w pierwszej kolejnosci po wplywie
    srodkow na zajety rachunek bank pobiera swoje oplaty. Jesli klient korzysta
    z kredytu (debetu) to najpierw bank przyjmie kase na zaspokojenie swoich
    dlugow a reszte przekaze komornikowi.

    Basia

  • 8. Data: 2004-06-11 19:53:34
    Od: Ola <l...@o...pl>

> [...]
    > nie usuniesz, co w praktyce jest możliwe dopiero po uwolnieniu tego rachunku

    Ja zrozumiałam że chodzi o jakąś zupełnie inną wierzytelność nie związaną z
    kontem, czyli że na koncie debetu nie ma. A jeśli jest, to żeby najpierw
    coś zająć to musi być na rachunku saldo dodatnie, Innymi słowy najpierw
    spłaca się debet, a to co zostaje przelewa się komornikowi.
    Można nawet dojść do porozumienia z bankiem by przyjęli wpłatę na poczet
    długu bankowego na tzw konta przejściowe. Bank sobie rozksięguje potem
    wpłatę, a konto zamyka zgodnie z dyspozycją właściciela. I nie jest to mój
    wymysł , tylko tak się robi, wiem z praktyki.

  • 9. Data: 2004-06-11 20:12:51
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ola" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > coś zająć to musi być na rachunku saldo dodatnie, Innymi słowy najpierw
    > spłaca się debet, a to co zostaje przelewa się komornikowi.

    Każdy ruch na koncie jest przeprowadzany w imieniu posiadacza lub komornika.
    Jeśli prawa posiadacza są ograniczane, to pozostaje tylko komornik. Wątpię
    by komornik zgodził się na zaspokojenie innej wierzytelności, tym bardziej
    że przepisy w sposób jednoznaczny określają kolejność. Dług wobec firmy
    montującej okna posiadaczowi rachunku, jak i wobec banku, jest na samym
    końcu tej listy.

> [...]
    > wpłatę, a konto zamyka zgodnie z dyspozycją właściciela. I nie jest to mój
    > wymysł , tylko tak się robi, wiem z praktyki.

    Jeśli nawet tak się robi, to jest to jedynie dobra wola banku, a nie przymus
    prawny.

  • 10. Data: 2004-06-11 20:23:46
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Barbara" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korzysta z kredytu (debetu) to najpierw bank przyjmie kase na zaspokojenie
    > swoich dlugow a reszte przekaze komornikowi.

    Chyba takiego nie ma.
    "§ 2. Zajęcie wierzytelności z rachunku bankowego zobowiązanego jest
    dokonane z chwilą doręczenia bankowi zawiadomienia o zajęciu, o którym mowa
    w § 1, i obejmuje również kwoty, które nie były na rachunku bankowym w
    chwili zajęcia, a zostały wpłacone na ten rachunek po dokonaniu zajęcia."
    Prawo przewiduje kilka wyjątków (renty alimentacyjne, wynagrodzenia dla
    pracownikow posiadacza rachunku), ale nie ma w nich samego banku, więc sam
    fakt istnienia debetu nie przekreśla możliwości przejęcia całej wpłaty. Bank
    jest wierzycielem posiadacza rachunku, lecz pierwszeństwo ma komornik. Baa,
    nawet w przypadku wpłat na inny rachunek tego samego posiadacza;
    "Zajęcie wierzytelności jest skuteczne w odniesieniu do rachunków bankowych
    zobowiązanego prowadzonych przez bank, niezależnie od tego, czy organ
    egzekucyjny wskazał w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 80 § 1, numery
    tych rachunków."