  • 11. Data: 2004-06-11 20:38:20
    Temat: Re: komornik na koncie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 17:32:11 +0200, "eugen wawa" <t...@w...pl>
    wrote:

    >komornik zablokował konto , na koncie zero środków
    >czy bank będzie pobierał opłaty za prowadzenie rachunku,
    >bank niechce się zgodzić na zlikwidowanie tego konta

    Bank nie ma tutaj nic do gadania. Jeśli konto ma zerowe saldo, to po
    prostu przesyłasz bankowi na piśmie wypowiedzenie umowy i tyle.
    --
    ___________ (R)

  • 12. Data: 2004-06-11 20:38:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 18:13:17 +0200, "eugen wawa" <t...@w...pl>
    wrote:

    >Dziękuje za rade tak musze zrobić , iść do nich z pismem
    >Jak dzwoniłem do nich odpowiedzieli ze jak komornik zablokował to nie mogą
    >rozwiązać umowy , masz racje nic na ,, gębę ,,

    Zapytać o podstawę prawną.
    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2004-06-11 20:38:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 18:41:44 +0200, "Slawek Kos" <s...@p...com>
    wrote:

    >I maja racje.
    >Zalatw komornika to bedziesz mogl w pelni sie kontem poslugiwac.
    >Kazdy by tak chcial...

    Podstawa prawna?
    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2004-06-11 20:38:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 21:18:46 +0200, "Barbara" <v...@w...pl> wrote:

    >Chyba istniejr taki przepis, ktory mowi ze w pierwszej kolejnosci po wplywie
    >srodkow na zajety rachunek bank pobiera swoje oplaty. Jesli klient korzysta
    >z kredytu (debetu) to najpierw bank przyjmie kase na zaspokojenie swoich
    >dlugow a reszte przekaze komornikowi.

    Dokładniej jest tak, że klient ma dług wobec banku. Bank nie może
    odmówić zapłacenia zobowiązania wobec niego.
    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2004-06-11 20:49:20
    Od: Ola <l...@o...pl>

    > Jeśli nawet tak się robi, to jest to jedynie dobra wola banku, a nie przymus
    > prawny.
    Owszem, ale banki czesto się na to zgadzają, bo sprawia tylko kłopot
    prowadzenie konta z którego nie ma się żadnych zysków, a tylko dodatkową
    pracę tzn. pilnowanie by jak coś wpłynie na konto to przelać kmornikowi
    itp. Najprościej pozbyć się problemu.

  • 16. Data: 2004-06-11 21:33:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 22:12:51 +0200, "K. K."
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Jeśli nawet tak się robi, to jest to jedynie dobra wola banku, a nie przymus
    >prawny.

    Owszem, przymus. Bank jest wierzycielem i nie ma prawa odmówic
    przyjęcia spłąty zadłużenia.
    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2004-06-11 21:50:34
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Adam Płaszczyca napisał:

    > Zapytać o podstawę prawną.

    "Sprawdzić czy nie ksiądz" ;-) - tak mi się z filmem skojarzyło :)

    K.

  • 18. Data: 2004-06-11 21:52:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 18:51:12 +0200, "K. K."
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >egzekucji. W ten sposób bank nie może zaspokoić swojej wierzytelności z
    >tytułu opłaty za prowadzenie tago rachunku, a nie zamknie go dopóki debetu
    >nie usuniesz, co w praktyce jest możliwe dopiero po uwolnieniu tego rachunku

    a na jakiej podstawie bank może odmówic przyjęcia wypowiedzenia umowy
    (pomijam sprawę zajęcia komoprniczego)? Jak ma wierzytelność, to niech
    sobie ściąga (choćby przy pomocy BTE), ale nie może stwierdzić, że
    umowa nadal obowiązuje.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2004-06-11 22:25:52
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2004 18:41:44 +0200, Slawek Kos naskrobał(a):

    > Użytkownik "eugen wawa" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > mogą
    >
    > I maja racje.
    > Zalatw komornika to bedziesz mogl w pelni sie kontem poslugiwac.
    > Kazdy by tak chcial...

    bzdura. Klient może rozwiązać umowę za wypowiedzeniem kiedy ma kaprys.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 20. Data: 2004-06-11 22:47:11
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (pomijam sprawę zajęcia komoprniczego)? Jak ma wierzytelność, to niech
    > sobie ściąga (choćby przy pomocy BTE), ale nie może stwierdzić, że

    Prawo bankowe nakazuje umieszczenie w umowie odpowiednich informacji (Art.
    54 ust. 10), i jeśli nie taki, to jednak podobny zapis znajdziesz chyba w
    każdej umowie;
    "Wypowiadając Umowę lub składając dyspozycję zamknięcia rachunku Posiadacz
    rachunku obowiązany jest zaspokoić wszelkie zobowiązania w trakcie trwania
    Umowy"
    W tym przypadku umowa nie wygaśnie, jeśli nie zostanie spłacona
    wierzytelność.