  • 21. Data: 2004-06-11 22:56:43
    Temat: Re: komornik na koncie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "K. K." <o...@p...onet.pl> writes:

    > W ten sposób bank nie może zaspokoić swojej wierzytelności z
    > tytułu opłaty za prowadzenie tago rachunku, a nie zamknie go dopóki debetu
    > nie usuniesz, co w praktyce jest możliwe dopiero po uwolnieniu tego rachunku
    > przez egzekutora.

    Bez zartow. Bank moze sobie rachunku nie zamykac, to jego sprawa,
    natomiast dostarczone mu wypowiedzenie umowy powoduje (po okresie
    wypowiedzenia, jesli jest przewidziany), ze umowa przestaje obowiazywac,
    co w szczegolnosci oznacza, ze bank nie moze naliczac zadnych prowizji,
    ze ma wyplacic srodki z rachunku (jesli takie sa), i ze ew. debet
    jest natychmiast wymagalny (bank ma naliczac od niego odsetki ustawowe
    i np. moze uruchomic egzekucje).

    > Musisz wziąć pod uwagę że proces zamykania rachunku trwa
    > co najmniej jeden miesiąc, i za ten okres też musisz zapłacić za
    > prowadzenie, a nie możesz, bo każda złotówka na ten cel zostanie przejęta
    > przez komornika.

    Niekoniecznie, mozna to oplacic np. pozniej lub w innej formie.

    > Nawet wtedy gdy będzie debet, a z debetem żaden bank nie
    > zamknie rachunku, mimo że będzie się z miesiąca na miesiąc powiększał.

    Tak to bedzie jesli klient nie bedzie umial skutecznie wypowiedziec
    umowy o prowadzenie konta, i ew. nastepnie tego faktu udowodnic.
    Komornik nic tu nie zmienia.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 22. Data: 2004-06-12 06:02:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    K. K. wrote:
    > Prawo bankowe nakazuje umieszczenie w umowie odpowiednich informacji (Art.
    > 54 ust. 10), i jeśli nie taki, to jednak podobny zapis znajdziesz chyba w
    > każdej umowie;
    > "Wypowiadając Umowę lub składając dyspozycję zamknięcia rachunku Posiadacz
    > rachunku obowiązany jest zaspokoić wszelkie zobowiązania w trakcie trwania
    > Umowy"
    > W tym przypadku umowa nie wygaśnie, jeśli nie zostanie spłacona
    > wierzytelność.

    A gdzie w tym postanowieniu widzisz uzależnienie zamknięcia rachunku od
    spełnienia zobowiązań?

    KG

  • 23. Data: 2004-06-12 13:00:21
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    nie zgadzam się. Użytkownik być może łamie umowę lub ustawę, ale nadal
    uważam, że przytoczony przepis nie zatrzymuje okresu wypowiedzenia.
    Gdyby tak było brzmiałby: "umowa nie wygasa aż do czasu zaspokojenia
    wszelkich zobowiązań z niej wynikających".

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2004-06-12 15:05:06
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdyby tak było brzmiałby: "umowa nie wygasa aż do czasu zaspokojenia
    > wszelkich zobowiązań z niej wynikających".

    Też tak uważam. Rozwiązanie umowy, a dochodzenie roszczeń powstałych z
    tytułu tejże umowy, to dwie osobne kwestie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 25. Data: 2004-06-12 18:14:48
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Nie będzie to proste, gdy prowadzenie rachunku wiąże się z opłatą za tę
    > usługę.

    to jest raczej bardzo proste. w interesie banku bedzie, aby rachunek zamknac.
    po co bankowi niesciagalne zadluzenie i dodatkowa praca? owszem bank pozniej
    moglby dochodzic tych naleznosci przed sadem, ale...
    pracownik, ktory nie przyjmie wypowiedzenia moze byc oskarzony o dzialanie
    na szkode banku.

    > Musiałeś otrzymać odpis tytułu wykonawczego, o ile nie został wcześniej
    > doręczony, i odpis zawiadomienia skierowanego do banku o zakazie wypłaty
    > zajętej kwoty z rachunku bankowego bez zgody organu egzekucyjnego. Jeśli w
    > tym zawiadomieniu nie było wzmianki o kwotach wolnych od zajęcia, to każda
    > złotówka, która może spłynąć na ten rachunek, podlega automatycznie
    > egzekucji.

    to nie wzmianka decyduje o tym, czy jest kwota wolna od zajecia a przepisy
    prawa.

> [...]
    > przez egzekutora. Musisz wziąć pod uwagę że proces zamykania rachunku trwa
    > co najmniej jeden miesiąc, i za ten okres też musisz zapłacić za

    moze, bo nie musi splacac naleznosci wobec banku poprzez zablokowane konto.

    > bo każda złotówka na ten cel zostanie przejęta
    > przez komornika. Nawet wtedy gdy będzie debet, a z debetem żaden bank nie
    > zamknie rachunku, mimo że będzie się z miesiąca na miesiąc powiększał.

    zamknie zamknie. znam wiele wypowiedzianych umow gdzie zostal debet do
    splacenia. bank wezwie klienta do uregulowania debetu wskazujac inne konto
    i rachunek klienta zamknie. banki wypowiadaja takze umowe klienta, kiedy
    zostanie przekroczony debet wiec istnienie debetu nie jest przeszkoda do
    wypowiedzenia rachunku, a czesto jest powodem :)

    jezeli szeregowi pracownicy banku nie wiedza jak to zrobic, a czesto nie
    wiedza, to trzeba isc wyzej a najlepiej zawsze powiadomic centrale. wtedy
    ludzie doznaja oswiecenia i to co wczesniej bylo niemozliwe nagle staje sie
    oczywiste. zawsze nalezy domagac sie podstawy prawnej i uswiadamiac pracownika
    banku, ze swoim dzialaniem moze zaszkodzic bankowi i tym samym sobie :)

    pozdr.
    marcin

  • 26. Data: 2004-06-13 10:52:37
    Od: "Paweł Derwich" <d...@p...pl>

    Zaraz zaraz.

    Po pierwsze komornik ma prawo zająć środki na koncie. Jeśli takich
    środków nie ma to nie może korzystać z debetu ponieważ jest to kredyt
    udzielany klientowi przez bank a nie komornikowi.

    Bank musi rozwiązać umowę o prowadzenie rachunku jeśli klient wypowie
    umowę. Zachowując okres wypowiedzenia (1 miesiąc - zależy do regulaminu). A
    jeśli chodzi o roszczenia zaległości wobec banku bank osobno domaga się ich
    zwrotu. To w przypadku konta osobistego. Jeśli chodzi o firmowe to niestety
    dopóki nie zlikwidujemy działalności gospodarczej i nie zostanie umorzone
    postępowanie egzekucyjne mogą być problemy z zamknięciem konta. Ale w
    przypadku osobistego RORa komornik może pocałować Cię ... :)

    Inna sprawa to, że komornik nie może zajmować Ci kwoty, która jest
    potrzebna Ci na utrzymanie.Czyli jeżeli ostatnio nasi kochani ustawodawcy
    znowu czegoś nie wymyślili nowego , musi CI zostawić kwotę równą
    minimalnemu, miesięcznemu zarobkowi. Masz do tego prawo, ponieważ komornik
    nie może spowodować że umrzesz z głodu :)

    Pozdrawiam

    P.S. Ciekawy jestem co to za bank ciekawy w ktorym masz konto ??? Bo
    komornici jacy sa to wiadomo. Zawsze mieli ciężkie dzieciństwo :)

  • 27. Data: 2004-06-16 19:17:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Paweł Derwich" <d...@p...pl> writes:

    > Jeśli chodzi o firmowe to niestety
    > dopóki nie zlikwidujemy działalności gospodarczej i nie zostanie umorzone
    > postępowanie egzekucyjne mogą być problemy z zamknięciem konta.

    Jakas podstawa?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH