  • 1. Data: 2013-07-06 23:17:07
    Temat: karty indukcyjne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    czemu nam wciskaja ?
    A moze temu
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,14197672,Tajemni
    ce_kart_platniczych__bankomatow_i_terminali.html

    Zalety? Karty zużywa się trzykrotnie wolniej od paskowej, możemy nie
    wypuszczać jej z ręki, drobne transakcje są błyskawiczne.

    i pare ciekawych informacji

    "Forbes" sugeruje, że jednak tak, i opisuje publiczny pokaz skimmingu
    karty zbliżeniowej w wykonaniu Kristin Paged (specjalistki ds.
    bezpieczeństwa danych wspomagającej Apple'a i Microsoft). Posługując
    się sprzętem kupionym na eBayu (czytnik Vivotech RFID za 50 dol. i
    magnetyzer do kart za 300 dol.) Paged sczytała z odległości pół metra
    dane karty tkwiącej w kieszeni jednego z widzów, naniosła je
    magnetyzerem na pustą kartę, po skopiowaniu paska wsunęła duplikat
    karty do miniaturowego czytnika Square Credit Card Reader wtykanego
    przez gniazdko słuchawkowe do iPhone'a i na koniec wypłaciła sobie 15
    dol. Z karty, której nie dotknęła ani nie widziała!

    Ale można prościej: pójść do banku i poprosić o wyłączenie niechcianej
    funkcji. Banki to robią (na razie tylko pięć), choć wcześniej
    zapewniały, że się nie da. - Teraz już da się, i to nawet zdalnie -
    zapewnia Joanna Erdman. - Klient wysyła nam dyspozycję, a my komunikat
    do jego karty. Aby karta odebrała komunikat i zmieniła status, trzeba
    ją wsunąć do terminalu lub bankomatu - zbliżenie do czytnika nie
    wystarczy. Utrata "zbliżeniowości" jest nieodwracalna.

    "Ci, którzy nie dowierzają, mają wiele sposobów wyłączenia
    zbliżeniowości zwykle przez uszkodzenie czipa (np. nożem, dziurkaczem
    czy podgrzewając kartę w mikrofalówce)"

    Hm, chip kontaktowy chyba tego nie przezyje. A i ferryty ponoc grzeja
    sie mocno.

    "Jadąc za granicę
    - Miej przy sobie numery telefonów "swoich" banków, gdybyś musiał
    zastrzec karty.
    - Bądź przygotowany na transakcje DCC - na terminalu pojawiają się
    wówczas dwie kwoty, a kasjer spyta cię, czy chcesz płacić w miejscowej
    walucie, czy w złotych. Ta druga jest opcja jest bezpieczniejsza - to,
    co widzisz, to ostateczna kwota transakcji - niezagrożona dodatkowymi
    opłatami za przeliczenie waluty czy użycie karty. Inaczej dochodzą
    koszty przewalutowania, czasem wielokrotnego (np. w Chorwacji z kun na
    euro i z euro na złote). "

    Naprawde tak bywa ?
    czy raczej do wyboru bedzie miejscowa waluta i euro ?

    J.

  • 2. Data: 2013-07-07 02:27:46
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 6 Jul 2013 23:17:07 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > ją wsunąć do terminalu lub bankomatu - zbliżenie do czytnika nie
    > wystarczy. Utrata "zbliżeniowości" jest nieodwracalna.

    Jak wynika z lektury grupy, wcale nie jest wyłączana "zbliżeniowość", a
    tylko offlajnowość.

> [...]
    > euro i z euro na złote). "
    >
    > Naprawde tak bywa ?
    > czy raczej do wyboru bedzie miejscowa waluta i euro ?

    Przy wyjazdach do Chorwacji od trzech lub czterech lat wszystkie
    rachunki płacę prowadzoną w euro kartą banku BZWBK i nigdy jeszcze nie
    spotkałem się z taką propozycją.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-07-07 03:42:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 6 Jul 2013 23:17:07 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >bezpieczeństwa danych wspomagającej Apple'a i Microsoft). Posługując
    >się sprzętem kupionym na eBayu (czytnik Vivotech RFID za 50 dol. i

    Wszystko prawda. Tu gdzie mieszkam, sprzedaja gustowne etui do kart i
    paszportow majace te cenna wlasnosc ze ekranuja karte i nei da sie jej
    chipa RFID odczytac. Jezeli w Polsce takich nei ma, to jest nisza na
    rynku dla obrotnego pzredsiebiorcy :)

    A.L.

    P.S. Co patrwda kart z RFID jest tyle co an lekarstwo, ale kazdy
    paszport ma RFID

  • 4. Data: 2013-07-07 07:39:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

> [...]
    > euro i z euro na złote). "
    >
    > Naprawde tak bywa ?
    > czy raczej do wyboru bedzie miejscowa waluta i euro ?

    Ja zawsze spotykam wersje, miejscowa waluta i waluta karty.

    Przy czym nie wiem czy tak bedzie jak waluta karty bedzie takie
    egotyczne cos jak zlotowka.

  • 5. Data: 2013-07-07 07:41:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.L. wrote:

> [...]
    > rynku dla obrotnego pzredsiebiorcy :)
    >
    > A.L.
    >
    > P.S. Co patrwda kart z RFID jest tyle co an lekarstwo, ale kazdy

    tam gdzie mieszkasz to i gowno owiniete w papierek by sprzedali jesli
    tylko znalazl by sie frajer, ktory by uwierzyl, ze to dziala i chial kupic.

  • 6. Data: 2013-07-07 11:33:34
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-06 23:17, J.F. pisze:

    > Naprawde tak bywa ?
    > czy raczej do wyboru bedzie miejscowa waluta i euro ?

    Bywa cała lista walut, ale jej zawartość i kurs wymiany
    zależy chyba od agenta rozliczeniowego.

  • 7. Data: 2013-07-07 11:36:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 06 Jul 2013 20:42:20 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > chipa RFID odczytac. Jezeli w Polsce takich nei ma, to jest nisza na
    > rynku dla obrotnego pzredsiebiorcy :)

    Owszem są, paranoiczne obawy do kart zbliżeniowych są powszechne, co
    często można zauważyć nawet na tej grupie.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-07-07 11:50:48
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-07 11:36, Marek pisze:

    > Owszem są, paranoiczne obawy do kart zbliżeniowych są powszechne, co
    > często można zauważyć nawet na tej grupie.

    Paranoiczne? System umożliwia kradzież pieniędzy, których nawet
    nie ma na rachunku, a banki nie chcą brać odpowiedzialności za
    nie potwierdzone pinem transakcje. Jeśli ktoś rozumie działanie
    usługi oraz jej regulamin to jego obawy są uzasadnione.

  • 9. Data: 2013-07-07 16:05:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    A.L. <a...@a...com> writes:

> [...]
    > paszportow majace te cenna wlasnosc ze ekranuja karte i nei da sie jej
    > chipa RFID odczytac. Jezeli w Polsce takich nei ma, to jest nisza na

    Pewnie są. Ale czy jak zrobię antenę 50x50 cm i dam w nią 10W mocy, to
    też na pewno zadziałają? Odbiornik też zrobię czulszy, wystarczy mi 1 uV
    zamiast 30 mV.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2013-07-07 16:38:24