  • 11. Data: 2013-07-07 21:28:26
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    >> Paranoiczne?
    >
    > Tak.

    Unikanie tracenia karty z oczu, sprawdzanie czy bankomat nie ma nakładki
    do skimmingu i zaklejanie kodu CVV też uważasz za paranoję ?

  • 12. Data: 2013-07-07 21:35:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lipca 2013 21:28:26 UTC+2 użytkownik MarcinF napisał:

    > Unikanie tracenia karty z oczu, sprawdzanie czy bankomat nie ma nak�adki
    >
    > do skimmingu i zaklejanie kodu CVV te� uwa�asz za paranoj� ?

    Ja tak.

  • 13. Data: 2013-07-07 21:39:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-07 21:28, MarcinF pisze:

    > Unikanie tracenia karty z oczu, sprawdzanie czy bankomat nie ma nakładki
    > do skimmingu i zaklejanie kodu CVV też uważasz za paranoję ?

    Ja zdrapuję (zapisawszy sobie przedtem zaszyfrowane). Jestem paranoikiem?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 14. Data: 2013-07-07 22:19:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-07, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Unikanie tracenia karty z oczu, sprawdzanie czy bankomat nie ma nakładki
    > do skimmingu i zaklejanie kodu CVV też uważasz za paranoję ?

    Mhm.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2013-07-08 00:12:10
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 7 Jul 2013 12:35:28 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Ja tak.

    No patrz Pan!
    A (pomijając zaklejanie kodu CVV) banki oraz policja właśnie takie kroki
    zalecały po każdym nagłośnionym przez media przypadku skimmingu!
    Czyżby banki i policja zostały opanowane przez paranoików?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 16. Data: 2013-07-08 00:23:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-07, Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    [...]

> [...]
    > zalecały po każdym nagłośnionym przez media przypadku skimmingu!
    > Czyżby banki i policja zostały opanowane przez paranoików?

    W tym wypadku oczywiście że wykazują pewną nazwijmy to - zawodową - paranoję.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2013-07-08 18:20:18
    Od: m <m...@g...com>

    On 07.07.2013 16:38, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-07-07, MarcinF <m...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tak.

    A jednak przykłady obronienia karty zupełnie offline się zdarzały i
    limit 3 transakcji bez PINu okazał się być nie zasadą działania systemu
    a "zasadniczo tak być powinno ale nie zawsze".

    Ja PayPassa używam na debetówce, chwalę go sobie, ale tam mam kilkaset
    złotych. KK zbliżeniowej nie chcę.

    p. m.

  • 18. Data: 2013-07-08 18:39:11
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-08 18:20, m pisze:

    > Ja PayPassa używam na debetówce, chwalę go sobie, ale tam mam kilkaset
    > złotych. KK zbliżeniowej nie chcę.

    Się zastanawiam, czy lepiej wklepywać PIN dając sporą szansę na jego
    podglądnięcie (zwłaszcza w jakimś Lidlu blisko domu, gdzie bywam
    3x/tydz), czy raczej płacić zbliżeniowo-bezpinowo.

    ... w Lidlu akurat PINpady są osłonięte.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 19. Data: 2013-07-08 19:54:16
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-07-08 18:20, m pisze:
    > A jednak przykłady obronienia karty zupełnie offline się zdarzały i
    > limit 3 transakcji bez PINu okazał się być nie zasadą działania systemu
    > a "zasadniczo tak być powinno ale nie zawsze".

    Mieli zapisać limity ale miejsca na karcie brakło, bo musieli
    zarezerwować na listę ostatnich transakcji ;) Fakt, że na karcie jest
    też lista ostatnich X transakcji to takie moje wczorajsze odkrycie przy
    zabawie z kartami EMV. Trochę dziwi, że karty chętnie dzielą się z
    każdym zainteresowanym różnymi danymi dot. użytkownika - oczywiście dane
    te są jawne i można je odczytać każdym czytnikiem kart chipowych. Wszak
    zapisanie szczegółów ostatnich 10 (i więcej) transakcji czemuś służy
    (ktoś wie czemu?). A co do limitów ilościowych to bywa że są ustawione 3
    szt. dla terminali online, ale jak terminal jest offline to 5 sztuk
    karta chętnie obsłuży bez marudzenia.

    Zgłębiam jeszcze tajniki negocjacji sposobu autoryzacji transakcji i
    wnioski też nie są zbyt optymistyczne: mimo, że można wymusić aby PIN
    między terminalem i kartą był szyfrowany to banki z jakiegoś powodu
    'proponują' terminalowi przesłanie go w sposób jawny, nawet jeśli
    obsługuję on metodę szyfrowaną. A fakt, że taką transmisję można
    stosunkowo łatwo podsłuchać... no ale przecież to użytkownik odpowiada
    za transakcje z użyciem PINu.

    No ale to na razie początek mojej analizy danych z kart emv więc na
    razie nie będę siał (większej) paniki ;)

  • 20. Data: 2013-07-08 19:59:33
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 08 Jul 2013 19:54:16 +0200, osa napisał(a):

> [...]
    > za transakcje z użyciem PINu.
    >
    > No ale to na razie początek mojej analizy danych z kart emv więc na
    > razie nie będę siał (większej) paniki ;)

    Niecierpliwie czekamy na dalsze ustalenia :)