  • 91. Data: 2013-07-12 12:39:14
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-12 12:30, Wojciech Bancer wrote:
    > Gdzie x jest w okolicach 30, zamiast w okolicach 4.
    > To nie jest problem. To jest po prostu mniej wygodne.
    > Ja jak mam do wyboru: karta online, karta offline, gotówka,
    > to zawsze wolę offline.

    Za szybko żyjesz ;-)

    A i tak stanie przed Tobą "babcia", która przez dwie minuty będzie
    szukała gotówki i ...
    click -> <https://www.youtube.com/watch?v=KdhwopvTf18>

    Piotrek

  • 92. Data: 2013-07-12 12:45:05
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.07.2013 12:30, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2013-07-12, Piotrek<p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    >
    > [...]
    > Ale co to znaczy "masz w zasięgu"? Musisz przez dobrą chwilę popindalać za kimś.
    > Nawet jak zasię jest większy niż 20 cm, to*i tak* ludzie się ruszają, obracają
    > rozmawiają, poruszają.

    Zwłaszcza w pociągu, autobusie, tramwaju, poczekalni.

    p. m.

  • 93. Data: 2013-07-12 13:29:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-12, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Zwłaszcza w pociągu, autobusie, tramwaju, poczekalni.

    W pociągu, autobusie, tramwaju to taka zabawka nie zadziała z przyczyn
    technicznych - opóźnienia transmisji i gubienia sygnału.

    A i wtedy trzeba znaleźć dobre warunki, czyli mocno zatłoczony pojazd,
    inaczej taki przyklejony do ludzi będzie wygladać dziwnie i jeszcze
    w pysk zarobi.

    A w poczekalni to się siedzi, a nie klei do ludzi. To nie jest tak,
    że taki czytnik będzie się mieścić na dłoni i jeszcze obejmie cały
    budynek.

    Czekam teraz na informację, że jakiś MFC-PRISM2 wykorzysta
    satelity i nikt się przed tym nie ukryje. Jak SF to na całego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 94. Data: 2013-07-12 13:31:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-12, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > A i tak stanie przed Tobą "babcia", która przez dwie minuty będzie
    > szukała gotówki i ...
    > click -> <https://www.youtube.com/watch?v=KdhwopvTf18>

    Nie fantazjuj. :) Za duże ryzyko, za mały zysk.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2013-07-12 13:39:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-12 13:29, Wojciech Bancer wrote:
    > [...] Jak SF to na całego.

    SF (a raczej zwykłe dym@nie klienta) to jest IMHO raczej w tym, że
    banki/VISA/MC twierdzą że technologia jest super-bezpieczna i
    jednocześnie nie biorą by default "na klatę" fraudów możliwych do
    przeprowadzenia przy użyciu tej super-bezpiecznej technologii. Ani (w
    sporej części) nie umożliwiają wyłączenie transakcji wykorzystujących tę
    super-bezpieczną technologię.

    Bo jak rozumiem nie negujesz możliwości przeprowadzenia fraudu przy
    użyciu (w zasadzie) ogólnodostępnych rekwizytów, a jedynie jego
    prawdopodobieństwo/opłacalność.

    Piotrek

  • 96. Data: 2013-07-12 13:58:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-12 13:29, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > A w poczekalni to się siedzi, a nie klei do ludzi. To nie jest tak,
    > że taki czytnik będzie się mieścić na dłoni i jeszcze obejmie cały

    Ale jakie klejenie do ludzi? Czytniki komunikujące się do 1.5 metra
    oferuje/oferował Feig Electronic.

    Fakt, że antena nie jest mała ale wejdzie do teczki, plecaka, etc.

    Tak więc możliwości techniczne są większe niż się większości optymistów
    wydaje ;-)

    Ja rozumiem, że no risk no fun ale wolałbym sobie sam wybierać risk po
    którym mam fan. A nie, żeby to robił za mnie bank ;-)

    Piotrek

  • 97. Data: 2013-07-12 13:59:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-12, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

> [...]
    > przeprowadzenia przy użyciu tej super-bezpiecznej technologii. Ani (w
    > sporej części) nie umożliwiają wyłączenie transakcji wykorzystujących tę

    Nie ma czegoś takiego. Jedyne co można zrobić, to sprawić by to było
    nieopłacalne. I tak właśnie jest.

    > Bo jak rozumiem nie negujesz możliwości przeprowadzenia fraudu przy
    > użyciu (w zasadzie) ogólnodostępnych rekwizytów, a jedynie jego
    > prawdopodobieństwo/opłacalność.

    Oczywiście. Wszystko się da, nie wszystko się opłaca. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 98. Data: 2013-07-12 14:07:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-12 13:59, Wojciech Bancer wrote:

    > Nie ma czegoś takiego. [...]

    Nopaczpan. A Ci twierdzą, że się zabezpieczyli:

    <http://www.visa.pl/visa_w_polsce/karty_dla_ciebie/p
    %C5%82atno%C5%9Bci_zbli%C5%BCeniowe/bezpiecze%C5%84s
    two.aspx>

    Lamerzy jacyś? Czy co? ;-)

    piotrek

  • 99. Data: 2013-07-12 14:23:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-12, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Nopaczpan. A Ci twierdzą, że się zabezpieczyli:
    >
    ><http://www.visa.pl/visa_w_polsce/karty_dla_ciebie/
    p%C5%82atno%C5%9Bci_zbli%C5%BCeniowe/bezpiecze%C5%84
    stwo.aspx>

    A możesz konkretnie zacytować w którym miejscu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 100. Data: 2013-07-12 14:34:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-12 14:23, Wojciech Bancer wrote:
    > A możesz konkretnie zacytować w którym miejscu?

    Zaraz po tytule :-)

    Piotrek