  • 1. Data: 2013-07-06 11:42:48
    Temat: Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Podatek od odsetek, jest przekazywany przez bank zbiorczo, bez
    identyfikacji podatnika, na koncie którego zostały one
    wypracowane.Wydawać by się mogło, że byłoby lewej dla fiskusa mieć
    kontrolę nad tym, kto ile wypracował podatku, dlaczego więc
    zdecydowano się na "anonimową" zbiórkę wskazując jedynie bank jako
    płatnika podatku (zbiorczego)?
    Czy wszędzie na świecie, gdzie taki podatek funkcjonuje jest on
    płacony zbiorczo?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-07-06 13:41:35
    Temat: Re: Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
    Od: MK <M...@i...pl>

    On Sat, 06 Jul 2013 11:42:48 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > kontrolę nad tym, kto ile wypracował podatku, dlaczego więc zdecydowano
    > się na "anonimową" zbiórkę wskazując jedynie bank jako płatnika podatku

    A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby co miesiac bank raportowal kto
    ma kase w nim? Tak sa utrzymane pozory, ze cos takiego instnieje, tak jak
    w politykach prywatnosci google, fb itp ;).

    MK

  • 3. Data: 2013-07-06 14:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@f...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > płatnika podatku (zbiorczego)?
    > Czy wszędzie na świecie, gdzie taki podatek funkcjonuje jest on

    Lepiej w jakim sensie?
    Kontrolę w jakim sensie? Czy nie mamy za duzo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 4. Data: 2013-07-06 14:58:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Jul 2013 12:00:34 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Lepiej w jakim sensie?
    > Kontrolę w jakim sensie? Czy nie mamy za duzo?

    Ile mamy. Jak dotąd byłem przekonany, że podatek z odsetek idzie do
    US zidentyfikowany, w dobie rozszerzającej się kontroli "organów"
    wydawało mi się to naturalne. Kontrolując spływany podatek, np.
    nagły jego wzrost wiadomo, że ktoś "coś przytulił" więc jest podstawa
    do sprawdzenia czy legalnie.
    Zakończyła mnie informacja, że tak nie jest.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-07-06 15:05:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 06 Jul 2013 13:41:35 +0200, MK <M...@i...pl> wrote:
    > A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby co miesiac bank
    raportowal kto
    > ma kase w nim? Tak sa utrzymane pozory, ze cos takiego instnieje,
    tak ja=

    A jaki w ogóle ma sens ta "tajemnica bankowa", skoro i tak trzeba
    przed fiskusem ujawnić dochody (zeznanie podatkowe), bo jak nie to
    jak się uprze to i tak ma możliwość "zajrzeć" w konto? Do zachowania
    tajemnicy przed sąsiadem ile mam kasy nie potrzebny mi bank ani jego
    "tajemnica bankowa".

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-07-06 15:15:52
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > to i tak ma możliwość "zajrzeć" w konto? Do zachowania tajemnicy przed
    > sąsiadem ile mam kasy nie potrzebny mi bank ani jego "tajemnica bankowa".

    Taki, że teraz nie da się jeszcze uruchomić w pełni automatycznego
    porównywania dochodów zgłoszonych do opodatkowania oraz
    zawartości kont bankowych. Musi być "powód" kontroli oraz
    zindywidualizowane działanie w stosunku do konkretnej osoby,
    co nie jest szczególnie "wydajne".

    Najlepszy dowód, że "tajemnica bankowa" uwiera ministra
    finansów, to ostatni projekt, zgodnie z którym wszystkie instytucje
    "finansowe" (nawet poczta) musiałyby automatycznie donosić
    o transakcjach wykonywanych przez obywateli. Zamist łowienia
    wędką, marzy się trałowanie :)

  • 7. Data: 2013-07-06 15:18:33
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:58:03 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > wydawało mi się to naturalne. Kontrolując spływany podatek, np.
    > nagły jego wzrost wiadomo, że ktoś "coś przytulił" więc jest podstawa

    Dla takich, którym zależy na tym by wszyscy znajomi poznali poziom jego
    zamożności, stworzono fejsbuka ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2013-07-06 16:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    następuje:

    > Kontrolując spływany podatek, np.
    > nagły jego wzrost wiadomo, że ktoś "coś przytulił" więc jest podstawa

    Aha, czyli jak ktos nie płacił wcześniej belki i nagle zapłacił to do
    kontroli? A jaki powód kontroli? Rozpoczęcie płacenia podatku jest
    podejrzane?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 9. Data: 2013-07-06 17:00:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl napisał(a) w
> [...]

    > "finansowe" (nawet poczta) musiałyby automatycznie donosić
    > o transakcjach wykonywanych przez obywateli. Zamist łowienia

    Wpłacam 1000zł na belke.
    Ile mam na koncie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 10. Data: 2013-07-06 17:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Jul 2013 11:42:48 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > wypracowane.Wydawać by się mogło, że byłoby lewej dla fiskusa mieć
    > kontrolę nad tym, kto ile wypracował podatku,

    Pomijajac inne argumenty ... chcialoby ci sie zliczac co roku do
    deklaracji ile tych odsetek dostales ?
    Albo co gorsza - co miesiac deklaracje wypisywac ?

    Owszem, moglby to bank robic sam, ale w sumie ... po co urzedom te
    informacje ? Zeby oblozyc 40% bogatych ?
    A jak beda konta wspolne ?

    > Czy wszędzie na świecie, gdzie taki podatek funkcjonuje jest on
    > płacony zbiorczo?

    US to w sumie najbardziej interesuja wplywy, to by chcieli miec do
    informacji. No ale kto przekrety robi na konto we wlasnym kraju :-)

    J.