  • 1. Data: 2013-07-06 13:56:14
    Temat: [Polbank] VE do Konta Mistrzowskiego i przewalutowanie
    Od: Sinus <c...@g...com>

    Od wielu lat płacę tą kartą w walucie obcej i zawsze kursy były rewelacyjne,
    mniej-więcej zgodne z tabelą Exchange Consumer Rates na stronie VISA. Nawet ciut
    lepsze od kursów MC (porównując z kartą T-Mobile).

    Od kilku dni coś mi się kwotowo nie zgadzały obciążenia, mniej-więcej 10gr gorzej na
    1EUR od kursu na stronie Visa. Dzwonię do Polbanku i co się dowiaduję... od 1 lipca
    Visa zaczęła doliczać haracz 3% do każdego przewalutowania i Polbank nie ma z tym nic
    wspólnego, to odgórna decyzja organizacji płatniczej.

    Zapytałem o jakąś komunikację, nie kojarzę zmiany w regulaminie. Odpowiedzieli że
    komunikować nie musieli bo to Visa sama sobie wprowadziła i sama komunikowała na
    swoich stronach.

    VE pójdzie pod nóż i zamówię MC Debit do tego konta (nie można mieć 2 jednocześnie).
    Ale zastanawiam się nad złożeniem reklamacji z prośbą o zwrot tej różnicy, nikt mi
    nie komunikował zmiany. A może to bezzasadne, co myślicie? Kwestia 50-60zł w moim
    przypadku.

    Kojarzę jakieś zmiany w KK Visa Polbanku, ktoś tu wrzucał skany nowego regulaminu,
    ale nic tam chyba nie było o debetówkach.

    --
    Sinus

  • 2. Data: 2013-07-06 14:04:20
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 6 lipca 2013 13:56:14 UTC+2 użytkownik Sinus napisał:

> [...]
    lipca Visa zaczęła doliczać haracz 3% do każdego przewalutowania i Polbank nie ma z
    tym nic wspólnego, to odgórna decyzja organizacji płatniczej.
    chyba it ak powinni to miec w TOiP?
    a MC bez zmian?

  • 3. Data: 2013-07-06 14:44:29
    Od: Sinus <c...@g...com>

    W dniu sobota, 6 lipca 2013 14:04:20 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:
    > a MC bez zmian?

    MC ponoć bez zmian.

    --
    Sinus

  • 4. Data: 2013-07-06 14:53:55
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-07-06 13:56, Sinus pisze:
    > Exchange Consumer Rates na stronie VISA.

    ma nawet pole: Enter Bank Fee (0 - 5%)

    więc coś mi się wydaje że Polbank kłamie i sam dolicza te 3% za
    przewalutowanie.

  • 5. Data: 2013-07-06 15:28:29
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 6 Jul 2013 04:56:14 -0700 (PDT), Sinus napisał(a):

    > Ale zastanawiam się nad złożeniem reklamacji z prośbą o zwrot tej
    > różnicy, nikt mi nie komunikował zmiany. A może to bezzasadne, co
    > myślicie? Kwestia 50-60zł w moim przypadku.

    Uważam, że powinieneś reklamować, choćby dla dobra ludzkości ;)
    I oczywiście potem poinformować nas o otrzymanej odpowiedzi.
    Bo ja obstawiam, że to jednak Polbank pod światłym kierownictwem
    Rajfiego dołożył swoją prowizję.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2013-07-06 16:44:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 6 lipca 2013 14:44:29 UTC+2 użytkownik Sinus napisał:

    > MC ponoć bez zmian.

    wczoraj nawet rozliczyla sie jedna transakcja, 1 USD = 3,3417PLN,
    wczorajszy kursy NBP 1 USD = 3,3245PLN. Karta MC.

    na stronie MC nie umiem znalezc dnia z kursem 3,3417...

  • 7. Data: 2013-07-06 18:33:55
    Od: quiris <l...@b...biz>

    On 2013-07-06, Sinus <c...@g...com> wrote:

    > od 1 lipca Visa zaczęła doliczać
    > haracz 3% do każdego przewalutowania i Polbank nie ma z tym nic
    > wspólnego, to odgórna decyzja organizacji płatniczej.

    Bzdura 3% prowizja za przewalutowanie transakcji kart płatniczą systemu
    Visa jest już od dawna opublikowana na stronie Raiffeisen Polbanku w
    TOiP obowiązującym od 1 lipca br.:
    http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3044
    4758/Tabela+Op%C5%82
    at+i+Prowizji+wa%C5%BCna+od+01.07.2013.pdf

    > Zapytałem o jakąś komunikację, nie kojarzę zmiany w regulaminie.
    Odpowiedzieli że komunikować nie musieli bo to Visa sama sobie
    wprowadziła i sama komunikowała na swoich stronach.

    Bzdura. Zakomunikowali zmiany w TOiP zgodnie z przepisami i użytkownicy
    pisali o tym zdaje się na tej grupie. O ile dobrze pamiętam.

    > Kojarzę jakieś zmiany w KK Visa Polbanku, ktoś tu wrzucał skany
    nowego regulaminu, ale nic tam chyba nie było o debetówkach.

    Karty kredytowe to świeża sprawa. Te zmiany w debetówkach były właśnie
    2 miesiące temu.

    --
    Pozdrawiam,
    Robert

  • 8. Data: 2013-07-06 18:50:47
    Od: quiris <l...@b...biz>

    On 2013-07-06, quiris <l...@b...biz> wrote:

    > Bzdura. Zakomunikowali zmiany w TOiP zgodnie z przepisami i użytkownicy
    > pisali o tym zdaje się na tej grupie. O ile dobrze pamiętam.

    Znalazłem. Nawet został przytoczony zapis z tego TOIP:
    https://groups.google.com/d/msg/pl.biznes.banki/RtiE
    IRofHk8/V2p59YdNYmsJ

    --
    Pozdrawiam,