  • 1. Data: 2022-02-27 00:19:21
    Temat: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    możesz się dorzucić

    The National Bank of Ukraine has decided to open
    a special fundraising account to support the Armed Forces of Ukraine.

    This account accepts multiple currencies.

    https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vi
    dkriv-spetsrahunok-dlya-zboru-koshtiv-na-potrebi-arm
    iyi

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2022-02-27 02:08:17
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    PiteR <e...@f...pl> writes:

> [...]
    >
    > https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vi
    dkriv-spetsrahunok-dlya-zboru-koshtiv-na-potrebi-arm

    Nie wiecie czy to:
    For EUR remittances:

    BENEFICIARY: National Bank of Ukraine
    BENEFICIARY'S ACCOUNT: UA843000010000000047330992708
    BENEFICIARY'S BANK: National Bank of Ukraine
    CORRESPONDENT ACCOUNT: IBAN DE05504000005040040066
    CORRESPONDENT BANK: DEUTSCHE BUNDESBANK, Frankfurt
    SWIFT CODE: MARKDEFF

    da się zasilić przez SEPA?
    KJ

  • 3. Data: 2022-02-27 08:56:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 02:09:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > BENEFICIARY'S BANK: National Bank of Ukraine
    > CORRESPONDENT ACCOUNT: IBAN DE05504000005040040066
    > CORRESPONDENT BANK: DEUTSCHE BUNDESBANK, Frankfurt

    Teraz jest tak:

    For EUR remittances:

    BENEFICIARY: National Bank of Ukraine
    BENEFICIARY BIC: NBUAUAUX
    IBAN DE05504000005040040066
    PURPOSE OF PAYMENT: for crediting account 47330992708

    Już na maxa pomieszane.
    Wygląda na to, że można przez SEPA wplacić na konto w bundesbanku, tylko trzeba
    koniecznie w tytule podać, że to dla Ukrainy.
    Trochę dziwne, nie mogli osobnego konta w tym bundesbanku otworzyć?
    Ale może nie mogli, a to jest po prostu konto banku ukrainy w bundesbanku. I trzeba
    podać tytuł, żeby było wiadomo, że to na armię ma iść.
    Ale po co się tam plącze BIC banku ukrainy to już zupełnie nie wiem.

  • 4. Data: 2022-02-27 09:05:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2022 o 08:56, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    > banku ukrainy w bundesbanku. I trzeba podać tytuł, żeby było
    > wiadomo, że to na armię ma iść. Ale po co się tam plącze BIC banku

    Zalecam ostrożność! Nie mam w tej chwili możliwości zanalizowania tego,
    ale te numery rachunków wyglądają dziwnie. Czemu bank narodowy miałby
    otwierać rachunki w innych bankach? Przy czym nie twierdzę, że to
    oszustwo. Biorąc pod uwagę, że pewnie nie będziemy wpłacać jakiś
    olbrzymich kwot zalecałbym korzystanie z naszych instytucji, które
    bardziej powinny ogarnąć bezpieczeństwo transferu.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-02-27 09:22:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 09:05:27 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > olbrzymich kwot zalecałbym korzystanie z naszych instytucji, które
    > bardziej powinny ogarnąć bezpieczeństwo transferu.

    Spoko maroko, ruskie hakiery zhakowały stronę banku ukrainy, i jak ktoś wpłaci to
    idzie na osobiste konto putlerka, w końcu jakoś się musi odkuć jak mu w Londongradzie
    konta zablokowali, nawet jeśli gaz do pałaców w rossiji ma za darmo.
    I jeszcze wpisali newsa, że pierwszego dnia przyszło 300 milionów hrywien - ok. 10
    milionów euro.
    To pewnie po to, żeby ludki na świecie myślały, że już jest dużo i nie trzeba więcej
    płacić.

    A czemu bank narodowy otwiera konta w innych bankach, i to jeszcze za granicą?
    Poczytaj jak działa słynny obecnie SWIFT i rachunki nostro i loro, to się w
    towarzystwie nie zbłaźnisz.

  • 6. Data: 2022-02-27 09:49:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:621b30c4$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert Tomasik pisze tak:

    > Zalecam ostrożność! Nie mam w tej chwili możliwości zanalizowania
    > tego, ale te numery rachunków wyglądają dziwnie. Czemu bank
    > narodowy miałby otwierać rachunki w innych bankach?

    może dlatego, że przelew international jest płatny 10f
    a lokalny za darmo.

    w Anglii bez kombinacji trzeba podać tylko to:

    name: National Bank of Ukraine
    sort code: 60-92-42
    account number: 80033041
    reference: 47330992708

    For GBP remittances:

    BENEFICIARY/RECIPIENT NAME: National Bank of Ukraine
    SORT CODE: 60-92-42
    ACCOUNT NUMBER: GB52CHAS60924280033041
    REFERENCE FOR CREDITING ACCOUNT: 47330992708
    BENEFICIARY BIC: NBUA UA UX
    BENEFICIARY ADDRESS: 9 Instytutska St, Kyiv, 01601, Ukraine
    BENEFICIARY BANK NAME: JP MORGAN CHASE BANK NA, London
    BENEFICIARY BANK BIC: CHASGB2L
    BENEFICIARY BANK ADDRESS: 125 London Wall, London EC2Y 5AJ, UK

  • 7. Data: 2022-02-27 09:54:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pojawił się też skromny guziczek "transfer from a card".
    Miało iść na wikipedię, ale curve rewards pójdzie na Javeliny i Stingery.
    Hmm, czy ruscy czołgiści są z poboru? Bo piloci to raczej nie.

  • 8. Data: 2022-02-27 10:12:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stingerem nie strącisz myśliwca.
    Ale helikopter już tak.

    -----

  • 9. Data: 2022-02-27 10:20:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:727d760e-8b47-4ba8-9299-b1f16bb40a10n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Hmm, czy ruscy czołgiści są z poboru?

    Niestety tak. Ale może nasilą się dezercje.

    Ukraińcy pokazywali rozwalone czołgi. To faktycznie jak w przysłowiu

    przejebane jak w ruskim czołgu (koło Semipałatyńska)

    technika XIX wiek

    Jak zobaczyłem koła czołgu rozrzucone 50m po polu i wgniecione
    samochody od podmuchu to szok jaka to siła.

  • 10. Data: 2022-02-27 10:26:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:621b4097$0$6635$65785112@news.neostrada.pl>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Stingerem nie strącisz myśliwca.
    > Ale helikopter już tak.

    W wojsku uczyli nas strzelania do samolotów
    z kałasza np 100 osób na raz strzela w linię przed nim.

    Skoro uczyli to może to coś zaszkodzi mu?