  • 131. Data: 2022-03-07 16:12:14
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2022 15:41:59 +0100, Waldek wrote:

    > IMO dobry artykul - chyba warto przeczytac
    >
    > https://next.gazeta.pl/next/7,151003,28191509,chiny-
    nie-chca-trzeciej-wojny-narysowaly-putinowi-mocna-cz
    erwona.html

    Obawiam sie, ze publikacje gazety moga byc nacechowane "chciejstwem".
    Wierzyc, nie wierzyc?
    Przeczytac warto.

    Ale Chiny maja wlasne interesy i cele.
    I tez nie wiemy, jakie Zachod ma mozliwosci "ukarania" Chin, za
    zbytnią pomoc Putinowi. Oraz jak to widzą Chinczycy - warto zadzierac,
    czy jeszcze nie ...

    J.

    P.S. inny przyklad chciejstwa

    https://www.wsieciprawdy.pl/sieci-trollowanie-putina
    -pnews-5028.html

  • 132. Data: 2022-03-07 18:04:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-03-07 o 16:12, J.F pisze:

> [...]
    > I tez nie wiemy, jakie Zachod ma mozliwosci "ukarania" Chin, za
    > zbytnią pomoc Putinowi. Oraz jak to widzą Chinczycy - warto zadzierac,

    Chiny tylko czekają, żeby USA weszły w wojnę z RUS. Wtedy będą mogły
    spokojnie wziąć sobie to, o czym zawsze marzyli - Tajwan :-)
    Tylko my na tym stracimy najwięcej, gdyż wojna USA - RUS będzie się
    odbywała na naszym terytorium...

  • 133. Data: 2022-03-08 01:35:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6220c130$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Nie doceniłem niechęci Ukraińców do Rosjan, mea culpa.

    Przecież co najmniej od Hołodomoru Ukraińcy nienawidzą ruskich
    (u nich się mówi Moskali).

    Na ulicy trupy leżały zmarłych z głodu. Ruscy sprzedawali chleb
    za złotą obrączkę. Zdarzał sie kanibalizm. 5mln Ukraińców zmarło
    przez sztucznie wywołany kryzys.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 134. Data: 2022-03-08 10:54:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 08 Mar 2022 00:35:41 GMT, PiteR napisał(a):

    > Przecież co najmniej od Hołodomoru Ukraińcy nienawidzą ruskich
    > (u nich się mówi Moskali).

    Agentura Fiutina ma zadanie do wykonania i przedstawia taką rzeczywistość,
    jaką każą mocodawcy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 135. Data: 2022-03-08 23:45:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to rozumiem, że Dawidziuś rozedrze koszulę, żeby polskich czołgów i samolotów nie
    tankować przyjaznym paliwem z Płocka.

    -----
    > jak inaczej można pomyśleć, że NATO będzie tankować czołgi i samoloty paliwem od
    najgorszego wroga - wroga, z powodu istnienia

  • 136. Data: 2022-03-09 11:19:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 marca 2022 o 23:45:13 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    najgorszego wroga - wroga, z powodu istnienia
    > No to rozumiem, że Dawidziuś rozedrze koszulę, żeby polskich czołgów i samolotów
    nie tankować przyjaznym paliwem z Płocka.

    Odpowiem na poziomie żłobka, bo nawet w piaskownicy dzieci się sobie przedstawiają.
    Poslkie i NATOwskie czołgi będą miały paliwo nawet gdy fiutin zakręci kurek.
    I nawet gdy pisiory i obajtek-turret sprzedadzą ruskim orlen - co właśnie robią z
    lotosem.
    A że kasa musi się zgadzać, to mamy od kilku dni przepiękne ceny na stacjach - skądś
    trzeba do bilansu wziąć to,
    co na "wspaniałej fuzji" się przejebie.

    A za swoje pościki dostaniesz po 50 kopiejek - jak napiszesz dziesięć, będziesz mógł
    się pięciorublówką podetrzeć.
    I tak samo będziesz stał w kolejkach po chleb - może wtedy zaczniesz myśleć.
    Choć kto wie, może dopiero jak do kacapii uciekniesz i tam będziesz stał w kolejkach,
    ale po nic.
    Lub będziesz sobie budował obóz w środku Syberii - a potem i tak skośnoocy was
    stamtąd wygonią.

  • 137. Data: 2022-03-09 13:28:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Chiny tylko czekają, żeby USA weszły w wojnę z RUS. Wtedy będą mogły
    > spokojnie wziąć sobie to, o czym zawsze marzyli - Tajwan :-)

    Myślę że Chiny mają ważniejsze sprawy na głowie. Oni są cierpliwi. Na HK
    czekali 100 lat. Taiwan nie deklaruje niepodległości - wojna mogłaby
    zrobić tam więcej złego niż dobrego.

    > Tylko my na tym stracimy najwięcej, gdyż wojna USA - RUS będzie się
    > odbywała na naszym terytorium...

    Jaka wojna? To by wymagało ataku Rosji na Polskę, przy założeniu (przez
    Rosję), że NATO nie włączy się do wojny. No ale wojna ma być z USA.

    Gdyby to miał być atak NATO (USA) na Rosję, to nie odbywałby się
    w Polsce, tylko w Rosji. NATO (USA) nie dokonałoby ataku bez pewności,
    że ma olbrzymią przewagę, i że nie ma praktycznie możliwości porażki.
    Zresztą NATO nie przypuści ataku na Rosję bez bycia przypartym do muru
    - nijak się to im (nam) nie opłaca pod żadnym względem. Przyparcie do
    muru jest mało prawdopodobne ze względu na broń jądrową.

    Atak Rosji na Polskę nie byłby wojną z USA, chyba że na takiej zasadzie,
    jak obecnie wojna z Ukrainą jest wojną z NATO/USA - to raczej nie jest
    sensowne stwierdzenie.

    Atak Rosji na Polskę jest prawdopodobny, ale jakbym miał wskazać cel
    następnego ataku Rosji (jeśli taki będzie), to raczej celowałbym
    w "stare" republiki ZSRR. Polska ma obecnie znacznie silniejszą pozycję,
    nie jest otoczona przez wrogów itd.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 138. Data: 2022-03-09 13:52:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2022 13:28:48 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Myślę że Chiny mają ważniejsze sprawy na głowie. Oni są cierpliwi. Na HK
    > czekali 100 lat.

    Byly inne czasy. Oni byli slabi, GB troche silniejsza, no i termin byl
    wyznaczony.

    > Taiwan nie deklaruje niepodległości - wojna mogłaby
    > zrobić tam więcej złego niż dobrego.

    Taiwan od dawna zdeklarowal niepodleglosc.
    Czy moze uwazanie sie za legalną władzę.

    Tylko mało kto go uznaje, bo Chiczycy strasza ..

    > Jaka wojna? To by wymagało ataku Rosji na Polskę, przy założeniu (przez
    > Rosję), że NATO nie włączy się do wojny. No ale wojna ma być z USA.

    Nas wmanewruja, potem sie NATO wypnie, potem Niemcy pomogą ... i
    podzieli sie na linii Wisly :-(

    > Gdyby to miał być atak NATO (USA) na Rosję, to nie odbywałby się
    > w Polsce, tylko w Rosji. NATO (USA) nie dokonałoby ataku bez pewności,
    > że ma olbrzymią przewagę, i że nie ma praktycznie możliwości porażki.

    Rosja ma duzo atomowek.
    Wiec co najwyzej jakies male strategiczne cele ... np odbic Krym,
    czy wejsc do Minska ...

    > Zresztą NATO nie przypuści ataku na Rosję bez bycia przypartym do muru
    > - nijak się to im (nam) nie opłaca pod żadnym względem. Przyparcie do
    > muru jest mało prawdopodobne ze względu na broń jądrową.

    No wlasnie - Rosji/Putina tez nie mozna przypierac do muru ..

    > Atak Rosji na Polskę nie byłby wojną z USA, chyba że na takiej zasadzie,
    > jak obecnie wojna z Ukrainą jest wojną z NATO/USA - to raczej nie jest
    > sensowne stwierdzenie.

    Ale Polska jest w NATO.

> [...]
    > następnego ataku Rosji (jeśli taki będzie), to raczej celowałbym
    > w "stare" republiki ZSRR. Polska ma obecnie znacznie silniejszą pozycję,

    Tez racja.
    Ale to ciagle atak na NATO, chyba ze jakas Gruzja, Kazachstan ...

    J.

  • 139. Data: 2022-03-10 22:05:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Taiwan od dawna zdeklarowal niepodleglosc.
    > Czy moze uwazanie sie za legalną władzę.

    To zasadnicza różnica - zarówna Taiwan, jak i ChRL, deklarują że są
    legalną władzą - nad całością.

    > Tylko mało kto go uznaje, bo Chiczycy strasza ..

    Pytanie tylko, czy formalnie, czy faktycznie, i w jakim zakresie.

    > Tez racja.
    > Ale to ciagle atak na NATO, chyba ze jakas Gruzja, Kazachstan ...

    Myślę, że w starych republikach, które należą do NATO, nie wchodzi
    w rachubę opcja ukraińska - tylko wojna hybrydowa, jakiś przewrót itp.
    Aczkolwiek nie jestem pewien czy ludzie tak długo żyją, zwłaszcza
    w Rosji.
    --
    Krzysztof Hałasa