  • 1. Data: 2022-02-26 13:31:21
    Temat: Konieczny PIN, żeby paragon na 39 zł się wydrukował
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Zapaciałm w Carrefourze za zakupy na 39 z kartą, tzn przez zetknięcie, a
    kasjerka każe mi dodatkowo wklepywać PIN. Powiedziała, że paragon jej
    się nie wydrukuje jak nie podam PIN-u. Podałam, bo nie miaabym jedzenia
    jakbym zrezygnowała z zakupu.
    W tym czasie kamera rejestrowała jaki ja PIN wklepuję-dla cwanych złodziei.

    --
    animka

  • 2. Data: 2022-02-26 13:54:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.02.2022 o 13:31, Animka pisze:
> [...]
    > jakbym zrezygnowała z zakupu.
    > W tym czasie kamera rejestrowała jaki ja PIN wklepuję-dla cwanych złodziei.

    Ja bym napisał reklamację do Banku, w którym masz rachunek, by ktoś
    zbadał, czy to była faktycznie jakaś funkcjonalność ich systemu, czy
    doszło do jakiegoś przestępstwa.

    Zalecałbym również zastrzeżenie i wyrobienie nowej karty płatniczej. Nie
    dlatego, że wiem, iż doszło do dekonspiracji istotnych danych, ale że
    taka nietypowa funkcjonalność jest niepokojąca. Biorąc pod uwagę sobotę,
    to zaczął bym od zastrzeżenia karty, bo nikt nie zadziała do
    poniedziałku najpewniej, a nie wiadomo co do poniedziałku się stanie..

    Niezależnie od powyższego napisałbym emaile do:
    - Zarządu sklepu;
    - firmy obsługującej ich terminale (masz na slipie)
    - firmy Twojej karty płatniczej
    wskazując dokładnie transakcję i prosząc o pilne wyjaśnienie incydentu.

    Paragon jest dokumentem systemu fiskalnego i nie za bardzo widzę
    logiczne wyjaśnienie powiązania wpisania PIN-u do karty z możliwością
    wydruku tego dokumentu, którego wydanie klientowi jest obowiązkiem
    prawnym kasjerki.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-02-26 16:38:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 13:31:52 UTC+1 Animka napisał(a):
> [...]
    > jakbym zrezygnowała z zakupu.
    > W tym czasie kamera rejestrowała jaki ja PIN wklepuję-dla cwanych złodziei.

    Trza było być cwańszą i zrezygnować.
    Jeden sklep masz w okolicy?
    Bankomatu nie ma? Kolejki, wszystko wypłacone bo wojna?
    I co, podyktowałaś kasjerce ten pin czy normalnie w terminalu wklepałaś?
    To dowiedz się, że co jakiś czas nawet zbliżeniowo, i nawet poniżej 100 czy nawet
    50zł, terminal chce pin.
    I zmień sobie ten pin, chyba że nowego nie zapamiętasz.

    Na usprawiedliwienie może być tylko to, że terminale bywają debilne.
    Miałem taką sytuację w leclercu w samoobsługowej - przykładam kartę i czekam na
    wydruk, nic się nie dzieje, na terminalu narysowany koszyk z zakupami.
    Czerwony guzik nic nie daje, musiała przyjść pani i mi to odblokować.
    Przy drugiej próbie już patrzyłem na ekran - zbliżenie, "podaj pin" przez dosłownie
    sekundę i znów debilny koszyczek. Po podaniu pinu poszło.

  • 4. Data: 2022-02-26 16:43:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, i pin nie był potrzebny do "wydrukowania paragonu" tylko do zrealizowania
    płatności.
    I nie ma się co dziwić, że bez zrealizowania płatności "paragon się nie wydrukuje".

  • 5. Data: 2022-02-26 16:46:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    > To dowiedz się, że co jakiś czas nawet zbliżeniowo, i nawet poniżej 100 czy nawet
    50zł, terminal chce pin.

    Od kilku dni postanowiłem poużywać zapomnianą kartę nest.
    Ostatnio kupowałem nią coś rok temu chyba.
    Pyta o PIN praktycznie co drugą transakcję.
    No i nie jest już taki dobry ten Nest, bo pobrał 6zł za wypłatę z bankomatu
    a że potrzebowałem 2x50zł, to skasowało mnie na 12zł :-(

  • 6. Data: 2022-02-26 16:50:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 16:46:31 UTC+1 cef napisał(a):
> [...]
    > No i nie jest już taki dobry ten Nest, bo pobrał 6zł za wypłatę z bankomatu
    > a że potrzebowałem 2x50zł, to skasowało mnie na 12zł :-(

    Aha, chyba euronet przestał być bezpłatny.
    Albo odwrotnie - bezpłatny został tylko euronet.
    Polecam citka - wszystkie bezpłatne - no fakt, tylko 4 wypłaty miesięcznie - ale za
    to bez żadnych warunków (i 3 bezpłatne express elixir na miesiąc).
    W mille bez ograniczeń, ale drobne warunki są.

  • 7. Data: 2022-02-26 16:50:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 13:55:03 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > logiczne wyjaśnienie powiązania wpisania PIN-u do karty z możliwością
    > wydruku tego dokumentu, którego wydanie klientowi jest obowiązkiem

    Że zacytuję chyba Briana Scotta: "Ale zmyślasz..."

  • 8. Data: 2022-02-26 16:51:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > No i nie jest już taki dobry ten Nest, bo pobrał 6zł za wypłatę z bankomatu
    > a że potrzebowałem 2x50zł, to skasowało mnie na 12zł :-(

    A to jeszcze ta niebiesko-sraczkowata czy ta nowa, podobno papieropodobna?

  • 9. Data: 2022-02-26 17:16:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież od dawna co którąś losowo operację nawet na parę złotych trzeba potwierdzić
    PIN-em.
    Dlatego warto używać PIN (czyli wtykać kartę w czytnik zamiast zbliżać) gdy możemy to
    zrobić dyskretnie, a nie wtedy gdy nam losowo
    przypadnie w jakimś tłumie.

    -----

  • 10. Data: 2022-02-26 17:59:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.02.2022 o 17:16, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Dlatego warto używać PIN (czyli wtykać kartę w czytnik zamiast zbliżać)
    > gdy możemy to zrobić dyskretnie, a nie wtedy gdy nam losowo przypadnie w

    I od tego uzależniane jest wydrukowanie paragonu? Na pewno? Gdyby od
    wpisania PIN-u uzależniono rozliczenie transakcji, to oczywiście masz
    racji, ale tu PIN był warunkiem wydruku paragonu.

    --
    Robert Tomasik