  • 11. Data: 2022-02-27 10:48:39
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    dkriv-spetsrahunok-dlya-zboru-koshtiv-na-potrebi-arm
    iyi

    > Teraz jest tak:
    >
    > For EUR remittances:
    >
    > BENEFICIARY: National Bank of Ukraine
    > BENEFICIARY BIC: NBUAUAUX
    > IBAN DE05504000005040040066
    > PURPOSE OF PAYMENT: for crediting account 47330992708

    No nic, zleciłem przelew paru eurasów z AliorKantoru.
    Trzymajmy kciuki, żeby doszło.
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 12. Data: 2022-02-27 11:32:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 10:12:58 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Stingerem nie strącisz myśliwca.
    > Ale helikopter już tak.

    I transportowiec i szturmowiec, nawet odrzutowy.
    Absolutnie wystarczy.
    Myśliwiec g* zrobi siłom na ziemi.

  • 13. Data: 2022-02-27 11:44:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 10:18:32 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:727d760e-8b47-4ba8...@googlegroups.com>
    > Niestety tak. Ale może nasilą się dezercje.

    Gdyby nie problem w tym, że zdradzałoby to pozycję zasadzki, to taki humanitarny
    javelin powinien mieć taką drugą rakietę, co to najpierw leci i stuka w pancerz,
    mówiąc załodze "idi w huj".
    Potem leci druga.

    > Ukraińcy pokazywali rozwalone czołgi. To faktycznie jak w przysłowiu
    >
    > przejebane jak w ruskim czołgu (koło Semipałatyńska)
    >
    > technika XIX wiek
    >
    > Jak zobaczyłem koła czołgu rozrzucone 50m po polu i wgniecione
    > samochody od podmuchu to szok jaka to siła.

    Siła samej rakiety duża nie jest duża.
    Ważne, że wali w wieżyczkę od góry, gdzie jest cieńszy pancerz i robi dziurę.
    Załoga i tak nie przeżyje.
    Ale prawdziwy spectacular jest wtedy, gdy od trafienia dodatkowo wybucha przewożona
    amunicja.

    Już w WWII czołgi były na bezbronnych, ew. tylko z karabinami.
    Panzerfaust i bazooka zmieniły wojnę, nie mówiąc o działach ppanc i samolotach.
    A nawet w operacji barbarossa hitlerowscy grenadierzy zostawiali całe łąki i pola
    wraków ruskich czołgów.
    W shermanie nie było dużo lepiej.
    Po WWII średnia przewidywana długość walki T-34 to były 3 minuty.

  • 14. Data: 2022-02-27 11:47:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 10:24:37 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:621b4097$0$6635$6578...@news.neostrada.pl>
    > W wojsku uczyli nas strzelania do samolotów
    > z kałasza np 100 osób na raz strzela w linię przed nim.
    >
    > Skoro uczyli to może to coś zaszkodzi mu?

    Taka scena była w "Stąd do wieczności" podczas ataku na Pearl Harbour. Ale trafili
    tylko swój ;>

  • 15. Data: 2022-02-27 12:06:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :
    > Hmm, czy ruscy czołgiści są z poboru? Bo piloci to raczej nie.

    Żołnierze armii kontraktowej w sile 5000 ludzi odmówili
    przekroczenia granicy z Ukrainą. Tłumaczą, że tego nie było w
    kontrakcie. :-)
    W każdym razie tak podają źródła ukraińskie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 16. Data: 2022-02-27 12:18:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 12:07:02 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Żołnierze armii kontraktowej w sile 5000 ludzi odmówili
    > przekroczenia granicy z Ukrainą. Tłumaczą, że tego nie było w
    > kontrakcie. :-)
    > W każdym razie tak podają źródła ukraińskie.

    Ciekawy kontrakt, wojsko zawodowe wyłącznie obronne?

  • 17. Data: 2022-02-27 13:04:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

    > Ciekawy kontrakt, wojsko zawodowe wyłącznie obronne?

    Nie dowiemy się co mają w kontrakcie :-)
    Może np obrona terytorium Federacji przed agresją. Więc czekają, aż
    agresor wkroczy do Rosji :-)
    Nawet jeśli to fake, to propagandowo dobry.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 18. Data: 2022-02-27 13:07:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:441038b2-9382-43e0-9a2b-e0ed79adb117n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ciekawy kontrakt, wojsko zawodowe wyłącznie obronne?

    Jak świat światem, w umowię że będziesz 8h siedział
    w realu będziesz odbierał telefony z reklamacjami.

    zażądali więcej na godzinę.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 19. Data: 2022-02-27 13:14:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:2c3589c7-40b3-462d-b4dd-51fa9a4e604an@googlegr
> [...]

    > i samolotach. A nawet w operacji barbarossa hitlerowscy
    > grenadierzy zostawiali całe łąki i pola wraków ruskich czołgów.

    Właśnie mi przemknęła myśl po decyzji Niemiec. Zielone światło na broń.

    Panzerfaust. Sto lat tradycji. Vorsprung durch Technik!

  • 20. Data: 2022-02-27 13:39:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 13:12:22 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:2c3589c7-40b3-462d...@googlegroups.com>
    > Właśnie mi przemknęła myśl po decyzji Niemiec. Zielone światło na broń.
    >
    > Panzerfaust. Sto lat tradycji. Vorsprung durch Technik!

    Jeszcze nie 100, w barbarossa nie mielu jeszcze panzerfaustów.
    Ale na czołg styknie wiązka granatów, jeśli nie butelka z benzyną.
    Cały kłopot by blisko podejść (albo tak zrobić, żeby czołg nad tobą przehechał, ale
    nie rozjechał, no i żeby za nim nie było drugiego czołgu, czy nawet piechoty).
    Z rakietami kłopot odpada.
    Rzesza atakując ZSRR miała 3-4k czołgów, i to staroci typ III i IV z krótką lufą,
    panterę zrobili dopiero jak zobaczyli T-34.
    W ZSRR bylo 25k, z tego 11k na froncie. Co prawda aż 21k z tego to były T-26.

    Pytanie tylko, jak oni te wyrzutnie tam zawiozą.
    Ale jak się dało do Afganistanu to wszędzie się da.