  • 31. Data: 2019-10-10 15:18:07
    Temat: Re: jaki kredyt na mieszkanie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 12:18:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    wygodniej, jak sąsiad i tak będzie mu groszkiem palił? To jest zmora, jak

    > Ale ma taniej, wygodniej, nie traci miejsca na magazyn grochu itp

    I co z tego, jak i tak sąsiad mu kopci?
    Poza to nie taki klient, który kupi domek od "dewelopera".
    Widać ten typ, jaki kupuje, tak ma, że "prądem drogo grzać".
    A magazyn grochu można rozwiązać, jak się pomyśli - bo problemem jest koszt
    przywiezienia - trzeba się więc umówić z sąsiadami i zamiast 25 kursów jesienią,
    rozłożyć je na cotygodniowe dostawy.
    O ile się z sąsiadami uda - bo kopie w brzuchu bolą mniej niż zły sąsiad.

    > Jak prądu zbraknie to kocioł na groch tez staje;)

    Oj, no tak, zapomniałem, że on też mądry i bezobsługowy prawie :(

    grzania wody. A i zapas węgla na podorędziu zawsze jest - kuchnię >na węgiel gdzieś
    na strychu czy w garażu warto mieć.

    > Raczej na poważnie tego nie napisałeś

    Zapomniałem o tym, że kocioł na groch też stanie.
    Trzeba więc mieć taki piec jak u teściowej. Drooogo ale pewnie...
    Pozostałe jednak uwagi co do mieszkania na pustkowiu są w mocy.

    > Kominek to tez taki lep na tych co pierwszy raz dom kupują
    > To urządzenie służące do szybkiej utylizacji opału. Nie znam nikogo kto budując
    drugi dom zrobił w nim kominek. A i ci co mają w pierwszym domu po kilku latach
    dochodzą do przekonania ze to urządzenie bez sensu. Strata kasy i miejsca.

    Więc jak najbardziej pasuje to do profilu jego klientów.
    Nie chodzi o to, że w tym kominku będą palić, tylko o to, że "fajnie wygląda" - więc
    i tak trzeba do niego zrobić komin, a jak jest już komin, to wstawienie pieca nie
    generuje dodatkowego kosztu budowy komina.

    U teściowej rzeczywiście raz w tym kominku paliliśmy - a został tam zbudowany chyba
    20 lat wcześniej, jak kuchnię przeniesiono do przybudówki - a że w tym miejscu
    dojście do komina (piec w piwnicy) zostało, to można było kominek zrobić.

    Ale wujek ma na tyle fajny kominek, że w nim pali i salon się ogrzewa jesienią i
    wiosną (a chałupa ogólnie ma 500m^2). Inna sprawa, że pewnie drewno żre nieźle.

  • 32. Data: 2019-10-10 15:59:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Oct 2019 13:56:24 +0200, ToMasz <N...@o...pl> wrote:
    > Kredyt na 100tyś, na 30 lat,
    > spłata po roku-dwóch latach

    Jako posiadacz 3 kredytów hipo (w tym tylko 1 spłacony) zawsze się
    uśmiecham jak czytam takie deklaracje szybszej spłaty :)

    --
    Marek

  • 33. Data: 2019-10-10 16:08:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Jako posiadacz 3 kredytów hipo (w tym tylko 1 spłacony) zawsze się
    >uśmiecham jak czytam takie deklaracje szybszej spłaty :)

    Kolega chce mieszkanie sprzedac, wiec pieniadze bedzie mial ...

    J.

  • 34. Data: 2019-10-10 16:37:41
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 13:56, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > nigdy nie brałem kredytu. potrzebuję kupić mieszkanie na kredyt,
    > wyremontować stare, sprzedać i spłacić kredyt. jak to najtaniej zrobić
    > przy minimalnej zdolności kredytowej? Kredyt na 100tyś, na 30 lat,
    > spłata po roku-dwóch latach
    >
    > ToMasz

    Leć do brokera, a w zeszłym roku takie opcje miał RAIFFEISEN i ING i to
    przy znośnych warunkach pozostałych ;)

    Robak

  • 35. Data: 2019-10-10 17:43:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > wyremontować stare, sprzedać i spłacić kredyt. jak to najtaniej zrobić
    > przy minimalnej zdolności kredytowej? Kredyt na 100tyś, na 30 lat,

    Brałem tylko raz, 8 lat temu więc nie jestem na bieżąco.
    Skoro planujesz szybko spłacić to prowizja może Cię
    bardziej zaboleć niż kogoś, dla kogo jest to jedna opłata na 30 lat.

    Mi się udało wtedy znaleźć promocję pod tytułem "Prowizja 0".
    Była tylko dla odwiedzających stoisko banku na targach mieszkaniowych
    (nie było jej na stronie banku).
    P.G.

  • 36. Data: 2019-10-10 18:07:56
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 10:29, J.F. pisze:

    > Z kolei czesto widze promocje "prowizja zero".

    ale za co?
    za przyznanie czy wcześniejszą spłatę?

    > To nie bylo jakos odgornie uregulowane - ze ta prowizja za splate
    > zakazana obecnie?

    jest uregulowane, bank może ją pobierać, ale tylko przez pierwsze 3
    lata, jednak większość z niej zrezygnowała, gdyż wyliczanie jest na tyle
    skomplikowane, że wolą od razu ustawić 0

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 37. Data: 2019-10-10 18:08:56
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 11:04, Pete pisze:

    > Jest obowiązkowe i nie tanie ubezpieczenie na życie. Po doliczeniu jego
    > kosztu, marża zrównuje się z resztą banków.

    i otóż to, nie ma nic za darmo, aczkolwiek większość klientów i tak UnŻ
    do hipo bierze, tylko nie w banku, ale samodzielnie

    świadomość społeczna wzrosła

  • 38. Data: 2019-10-10 18:10:23
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > Ta tabelka pokazuje też, jak tanie są obecnie kredyty - co jest bardzo złe, bo mamy
    paradoks - WIBOR jest niższy od inflacji, a to się nie może długo utrzymać.
    > Bo jeśli kredyt na 30lat kosztuje tylko 60% jego sumy, to jest zdecydowanie za
    słodko.

    uwierz mi (lub nie), ale i tak zdecydowana większość klientów uważa, że
    taki kredyt powinien być tańszy, oprocentowanie najlepiej takie jak na
    frankach czyli...ujemny libor ;-)

  • 39. Data: 2019-10-10 18:14:24
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 10:10, J.F. pisze:

    > Bo inaczej ... kredyt z KK niby niedrogi, ale 10% od 100k to sporo
    > pieniedzy roczne.
    > Wiec lepiej zaryzykowac ryzykowny produkt oparty o wibor :-)

    > te limity w ror chyba ciagle jeszcze nie takie calkiem tanie ...
    >
    > J.

    kredyt kartowy również ma zmienne oprocentowanie zależne od stóp
    procentowych NBP

    2x (stopa referencyjna NBP + 3,5%) = 10%

  • 40. Data: 2019-10-10 18:17:05
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 10:07, J.F. pisze:

    > Jak juz odrolnil, to pod zastaw dzialek bank chyba pozyczy.
    > A nie trzeba 25 naraz robic - po kilka.

    nie pożyczy, bo trzeba jeszcze zdolność kredytową mieć a nie tylko
    zabezpieczenie

    > Na las ponoc nalezy sie unijna doplata.
    > A drzewo chyba coraz drozsze - wiec to tez moze byc dobra inwestycja
    > na emeryture :-)
    >
    > J.

    nie znam się na dopłatach, miał być biznes życia i niestety kupa z tego
    wyszła