  • 1. Data: 2021-03-07 10:45:20
    Temat: jak rzyć panie płemierze
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jak wrócić do 3 x niższych zarobków i jeszcze
    złoty się osłabia.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2021-03-07 10:53:18
    Temat: Re: jak rzyć panie płemierze
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    PiteR <e...@f...pl> writes:

    > Jak wrócić do 3 x niższych zarobków i jeszcze
    > złoty się osłabia.

    Ale o co chodzi?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2021-03-07 13:08:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 7 marca 2021 o 10:55:11 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Ale o co chodzi?

    Pewnie PiteR rozważa pobrexitowy powrót do ojczyzny.
    W sam środek brytyjskiego - nomen onem - centrum koronowirusa w PL...

  • 4. Data: 2021-03-07 13:49:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:87wnujjnn5.fsf@alfa.kjonca>
    user Kamil Jońca pisze tak:

    > Ale o co chodzi?

    złoty się osłabia niby fajnie
    ale może niefajnie.

    bo euro nie bardzo reaguje.
    trzeba nakupić euro ;)

  • 5. Data: 2021-03-07 13:55:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:69e97632-b62e-4d85-91f1-f01461ade02fn@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Pewnie PiteR rozważa pobrexitowy powrót do ojczyzny.
    > W sam środek brytyjskiego - nomen onem - centrum koronowirusa w PL...

    Lepszy na wolności kąsek lada jaki
    niźli w lockdownie przysmaki ;)

    Niech mi ktoś powie, że w moich chaszczach PL policja
    mnie zatrzyma i zapyta dokąd jadę.

    Na otarcie łez, sklepy otwarte w niedziele i święta.

  • 6. Data: 2021-03-08 00:24:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil Jońca" 8...@a...kjonca

    > Ale o co chodzi?

    Też nie wiem, o co z tą dupą chodzi...

    https://pl.wiktionary.org/wiki/rzyć
    https://sjp.pl/rzyć
    https://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/61580-zapom
    niane-slowa-rzycnbsp

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2021-03-08 11:33:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > "Kamil Jońca" 8...@a...kjonca

> [...]

    A co z płemierem wiesz?

  • 8. Data: 2021-03-08 20:56:44
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 8 mar 2021 o 11:33, t-1 pisze:

    omniane-slowa-rzycnbsp

    > A co z płemierem wiesz?

    Wiem wszystko, więc nawet jeśli płemier (czymkolwiek lub kimkolwiek
    by miał tutaj być) nie wie niczego -- razem wiemy wszystko, chyba że
    istnieje wiedza ujemna... ;)

    -=-

    Zy ostatniej chwili...
    Kilka dni tamtej (zamiast temu) spaliło się jedno oczko LEDkowe
    zamontowane przed ~7 miesiącami. Wczoraj spaliło się drugie.

    Chińczyk:
    - oszukał z mocą (dał 12W, choć sprzedawał 15W)
    - tak sobie przytroczył krążki PCB z 24 LEDkami SMD do obudów
    oczek (mam fotki -- jeśli obrobię, postawię i dam link)
    - obudowy oczek niepotrzebnie podziurawił w wielu miejscach,
    zmniejszając tymi dziurami powierzchnię kontaktu obudów
    z PCB zawierającymi LEDki
    - tak podziurawił te obudowy, że wokoło dziur powstały ranty
    wysokie na ~pół milimetra, dystansujące PCB z LEDkami od obudów
    (powstała powietrzna poduszeczka -- skutecznie izolująca cieplnie)
    - nie dał przewodów ochronnych (tak zwanego uziemienia)

    Z jednego oczka wywaliłem jedną (z 24) LEDek SMD a miejsce po niej
    zmostkowałem. Z drugiego wywaliłem dwie LEDki, bo choć tylko jedna
    LEDka była spalona, obie miały czarne kropeczki zwiastujące koniec
    żywota. Obudowy:
    - zaopatrzyłem w przewody ochronne
    - pozbawiłem rantów
    (albo przynajmniej skutecznie owe ranty zmniejszyłem/spłaszczyłem)
    - wysmarowałem porządną pastą ciepłoprzewodzącą...

    Istniejące dziury obudów oczek wykorzystałem do przykręcenia PCB
    z LEDkami do obudów.

    Fabrycznie PCB były przyklejone do obudów trzema kropelkami czegoś,
    co przypomina silikon -- to coś jest miękkie/elastyczne, białe
    i ledwo trzymało PCB obudów oczek...

    Temperatura obudów dopełza do 85° Celsjusza.
    (docelowo postawię jeszcze radiatory, zmniejszające
    temperaturę o ~10° Celsjusza)

    Kupiłem też (są w drodze -- mam nadzieję, że przywędrują na czas) PCB
    z LEDkami -- nieco ponad 16 pln za 10 sztuk 9W i nieco ponad 18 pln za
    10 sztuk 12W. Jeśli 12W będą szybko spalały się -- zamierzam dać 9W.

    Rozmyślałem też o COBach, ale:
    - z zasilaczami mają małą średnicę
    (niemal cała LEDka trafiłaby na dziurę w obudowie oczka)
    - duże średnice wymagają osobnych zasilaczy i są drogie

    -=-

    Jeśli ktoś chce to:
    https://pl.aliexpress.com/item/33047283751.html
    kupić, może postąpić tak:
    - kupić
    - zgłosić kant mocny (12W zamiast 15W -- po rozgrzewce nawet 8W)
    - odzyskać szmal
    - przerobić oczka (wg powyższej ,,instrukcji'' lub podobnie)
    - ewentualnie dorzucić radiatory nad oczka
    - cieszyć się tanią prostotą...

    -=-

    Inne oczęta z AliExpress świecą bezproblemowo -- po mych przeróbkach.
    Dwa w WC -- trochę za jasno, ale miałem pod ręką tylko COBki 10W.
    Jedno w łazience -- docelowo mają być trzy. Zapewne trzy po 10W
    też dadzą za dużo światła...

    Takie:
    https://pl.aliexpress.com/item/32964783831.html
    cosie -- obiecują 7W, sprzedają 3W lub mniej...
    Przeróbka szybka, tania i na razie skuteczna, ale być może długo nie
    będą żyły, bo grzeją się zbyt mocno -- 7W (zwłaszcza w COBach) żyłoby
    długo, być może nie spaliłoby się ,,nigdy''...

    -=-

    FuJitsu-Siemens (jak widać) ma się świetnie. W wolnej chwili (obecna
    jest zbyt szybka) chcę nim obrobić fotki i postawić do wglądu...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 9. Data: 2021-03-13 21:27:44
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 8 mar 2021 o 20:56, Eneuel pisze:

    Tym, którym brak cierpliwości i czytają od początku:
    http://eneuel.w.duna.pl/error/led/ledki.jpg

> [...]

    >  - wysmarowałem porządną pastą ciepłoprzewodzącą...

    > Istniejące dziury obudów oczek wykorzystałem do przykręcenia PCB

    Pierwsze oczko straciło kolejną LEDkę, ale wywaliłem aż 3 -- w sumie
    w tym (pierwszym) oczku 4 a w drugim 2 LEDki.

    > Fabrycznie PCB były przyklejone do obudów trzema kropelkami czegoś,
    > co przypomina silikon -- to coś jest miękkie/elastyczne, białe
    > i ledwo trzymało PCB obudów oczek...

    Tak:
    http://eneuel.w.duna.pl/error/led/ledki.jpg
    wygląda obudowa od wewnątrz.

    > Temperatura obudów dopełza do 85° Celsjusza.
    > (docelowo postawię jeszcze radiatory, zmniejszające
    > temperaturę o ~10° Celsjusza)

    Zmniejszają skuteczniej -- ~12° Celsjusza.

    > Kupiłem też (są w drodze -- mam nadzieję, że przywędrują na czas) PCB
    > z LEDkami -- nieco ponad 16 pln za 10 sztuk 9W i nieco ponad 18 pln za
    > 10 sztuk 12W. Jeśli 12W będą szybko spalały się -- zamierzam dać 9W.

    Już wiem, że dam tylko 9W.

> [...]

    >  - odzyskać szmal
    >  - przerobić oczka (wg powyższej ,,instrukcji'' lub podobnie)
    >  - ewentualnie dorzucić radiatory nad oczka

    Kompletne badziewie!!! Problem w tym, że wymiarami tak sobie
    odpowiada oprawCom z radiatorami -- trzeba albo zaryzykować,
    kupując nieco za małe obudowy, albo powiększyć wywiercone
    już otwory i kupić nieco większe obudowy...

> [...]

    > będą żyły, bo grzeją się zbyt mocno -- 7W (zwłaszcza w COBach) żyłoby
    > długo, być może nie spaliłoby się ,,nigdy''...

    Na razie OK.

    > -=-

    > FuJitsu-Siemens (jak widać) ma się świetnie. W wolnej chwili (obecna
    > jest zbyt szybka) chcę nim obrobić fotki i postawić do wglądu...

    Postawiłem -- nie są urodziwe[k], ale pokazują: ranty; klejenie
    trzema kroplami; spaloną LEDkę; czerwony przewód do neutralnego
    styku; brak ochrony (tak zwanego uziemienia) itd...

    http://eneuel.w.duna.pl/error/led/ledki.jpg

    Czerwona izolacja jest na zewnątrz, biała wewnątrz, dlatego
    pokazałem, jak z bieli powstaje czerwień...

    -=-

    Spłaszczyłem ranty (może należało aż przetrzeć całe dno papierkiem
    ściernym, ale nie przetarłem -- diabli wiedzą, czy byłoby lepiej,
    czy gorzej) i obficie wysmarowałem styk PCB-obudowa ciepłoprzewodzącą
    pastą (tą samą, która umożliwia pracę F-S) a PCB przytroczyłem dwoma
    wkrętami (pasta nie jest klejem) do obudowy i pod jeden z tych wkrętów
    włożyłem pętelkę przewodu ochronnego (tak zwanego uziemienia) aby
    w razie przebicia wewnątrz PCB, nie było fazy na obudowie...

    Czekam na kolejne spalenia LEDek (są już mocno przegrzane, więc
    będą padały szybko) i na nowe PCB -- wstawię 9W...

    -=-

    COBy są znacznie lepsze od SMD na PCB -- mniejsze i temperaturowo
    wytrzymalsze...

    -=-

    Tych, którym brak cierpliwości i czytają od końca: